فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه سید علیرضا جعفری


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
و از دعاهاى آن حضرت عليه‌السلام است درباره‌ى مرزداران‌
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) خدايا! بر محمد و آل او درود فرست و مرزهاى مسلمانان را به عزت خويش نگهبانى فرما. و به قوت و نيرومنديت نگهبانان مرزها را تأييد فرما و آن‌ها را به توانگريت، سرشار از عطايا فرما.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) خدايا! بر محمد و آل او درود فرست وعده‌ى ايشان را افزون فرما و سلاح‌هاى آنان را برنده ساز و منطقه‌ى آنان را حراست و محافظت فرما و حومه و جبهه‌ى آنان را نفوذ ناپذير گردان و جمع ايشان را متحد و يكدل فرما و كارشان را سامان بخش و آذوقه‌شان را همواره فراهم آور و مؤونه و هزينه ايشان را به تنهايى كفايت فرما و به نصر خويش ايشان را نصرت و يارى بخش و به صبر و شكيبايى مدد فرما و ترفندهاى دقيق و ظريف به ايشان ياد ده.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) خدايا! بر محمد و آل او درود فرست و آنچه را نمى‌دانند به ايشان بشناسان. و از آنچه اطلاع ندارند آگاهى ده و بدانچه بصيرت و بينش ندارند، بينش ارزانى فرما.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) خدايا! بر محمد و آل او درود فرست و در هنگام برخورد و مواجهه با دشمن، ياد دنياى سراسر فريب و غرور را از يادشان ببر و از دل‌هاى ايشان، انديشه‌هاى مال فتنه‌انگيز را بزداى و بهشت را نصب العين آن‌ها قرار ده و مقابل ديدگانشان جلوه‌گر نما آنچه را كه در آنجا برايشان آماده كرده‌اى، از خانه‌هاى هميشگى و منزل‌هاى نيكو و حوران زيبا و نهرهاى جارى با انواع شربت‌ها، و درختان سر فروهشته و بارور به ميوه‌هاى مختلف، تا احدى از ايشان، قصد پشت كردن به دشمن نكند و فكر فرار از جنگجويى مانند خود را در سر نپروراند.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) خدايا! بدين سبب دشمن ايشان را درهم شكن، دست آن‌ها را از ايشان كوتاه نما و ميان ايشان و سلاح‌هاى آن‌ها جدايى بينداز و بندهاى دل ايشان را باز كن و ميان ايشان و زاد و توشه‌ى آن‌ها فاصله ايجاد كن و ايشان را در راه‌هايشان سرگردان نما و ايشان را از مقصدشان گمراه فرما و مدد و يارى را از ايشان قطع كن و از عددشان بكاه و دل‌هايشان را پر از رعب و وحشت فرما و دستشان را از فعاليت بربند. و زبانشان را از سخن گفتن ناتوان فرما و افراد پشتيبان و پشت سر آن‌ها را متفرق كن و پيروان آن‌ها را از ادامه‌ى جنگ بازدار و به سبب خزى و خوارى آن‌ها، طمع كسانى را كه بعد از ايشان مى‌آيند قطع نما.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) خدايا! رحم زنانشان را عقيم فرما و صلب مردانشان را خشك كن و نسل چارپايان و دام‌هاى ايشان را برانداز و به آسمان ايشان اجازه مده كه ببارد و به زمين ايشان نيز اذن رويش مفرما.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) خدايا! بدين وسيله پايگاه‌هاى اهل اسلام را توان بخش و ديار و شهرهايشان را حفظ كن و اموال آن‌ها را بسيار فرما و ايشان را از محاربه و جنگ با دشمنان براى عبادت خويش فراغت بخش، و از كارزار با آن‌ها براى خلوت و نيايش به درگاهت فارغ گردان، تا در تمام روى زمين غير تو كسى عبادت نشود و براى احدى غير تو پيشانى به خاك ساييده نگردد.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) خدايا! به دست مسلمانان، در هر جايى كه با مشركان برابر هم ايستاده‌اند، جنگ فرما و ايشان را با صفوف ملائكه‌اى كه در نزد تو حاضرند مدد رسان تا دشمنان را با كشتن و اسارت آنان، به دورترين منطقه‌ى زمين تو برانند، يا آن‌ها اقرار كنند كه تو خدايى هستى كه خدايى جز تو نيست و همتا و شريكى براى تو نيست.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) خدايا! اين سرنوشت را بر همه‌ى دشمنانت تعميم ده و فراگير نما، در هر جايى از سرزمين‌ها كه باشند؛ هند و روم و تركستان و خزر و حبشه و نوبه و زنگبار و سرزمين سقالبه و ديالمه و ساير امت‌هاى مشرك، كسانى كه اسم و صفت ايشان از ما مخفى است و حال آن كه تو به دانش خويش آن‌ها را به شمار آورده‌اى و به قدرت خويش بر آن‌ها اشراف و احاطه دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) خدايا! مشركان را با مشركان مشغول ساز تا از چيرگى بر اطراف سرزمين مسلمانان بازمانند و آنان را با نقصان تعدادشان بازدار از اين كه به نقصان مسلمانان فكر كنند. و با تفرقه ميان آن‌ها ايشان را بازدار تا عليه مسلمانان همدست نگردند.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خدايا! دل‌هايشان را از ايمنى خالى فرما و بدن‌هايشان را از قوت و قدرت، و دل‌هايشان را از چاره‌جويى، و ايستادگى و مقاومت آن‌ها را از نبرد با پياده نظام جنگجويان، سست نما. و ايشان را از نبرد با قهرمانان مسلمان بترسان، و سپاهى از ملائكه‌ى خود را به سبب يأس و نيروى عذاب آور خويش برايشان برانگيز همان گونه كه روز بدر كردى، و به همين وسيله بنيانشان را برانداز و شوكتشان را درو كن و عددشان را پراكنده فرما.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خدايا! آب آشاميدنى آن‌ها را به وبا بياميز و خوراكشان را به بيمارى‌ها؛ و شهرهايشان را در زمين فروبر و پى در پى برايشان بلا فروريز و به خشكسالى گرفتارشان كن و آذوقه آن‌ها را در تنگ‌ترين و دورترين مناطق زمين خويش قرار ده و دژهاى زمين را از ايشان بازدار و گرسنگى هميشگى و مرض دردناك بر آنان مستولى فرما.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خدايا! هر جنگجويى از اهل ملت و آيين تو كه با ايشان مى‌جنگد، يا هر مجاهدى از پيروان سنت تو كه با ايشان به مجاهده برخاسته است تا دين تو، دين برتر، و حزب تو، حزب نيرومندترين و بهره‌ى تو، بهره‌ى وافرتر باشد، پس او را آسانى عطا فرما و برايش كار را سهل كن و او را براى رسيدن به فلاح و رستگارى سرپرستى كن و اصحاب و همنشينان نيكو براى او برگزين و پشت او را قوت بخش و نفقه و درآمد او را سرشار نما. و به نشاط، او را بهره‌مند فرما و حرارت شوق و اشتياق (به دنيا) را در دلش فرونشان و او را از اندوه تنهايى پناه ده، و ياد زن و فرزند را از دلش بيرون كن.
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و براى او حسن نيت را برگزين و از عهده‌ى عافيتش برآى و سلامت را رفيقش كن و از ترس معافش فرما و به او جرأت الهام كن و شدت و صلابت روزى‌اش فرما و به نصرت، او را يارى نما و تأييد كن. و سيره و سنت‌هاى آيين را به او بياموز و در حكم نمودن و فرماندهى او را استوار فرما. و ريا را از او دور كن و او را از دلبستگى به نام و آوازه نجات ده و چنان كن كه فكر و ذكر و مسافرت و اقامتش، همه در راه تو و براى تو باشد.
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) پس هرگاه كه با دشمنت و دشمنش به مصاف برخاست، پس در مقابل چشمش، از تعداد آن‌ها بكاه و در قلبش شأن و رتبه‌ى آن‌ها را كوچك فرما، و او را بر ايشان غلبه بخش و دشمن را بر او غالب مفرما، پس اگر زندگى او را به سعادت ختم كردى و شهادت را سرنوشت او قرار دادى؛ پس بعد از آن قرار ده، كه دشمنت را با كشتن نابود كرده و با اسارت، آن‌ها را به سختى انداخته، و اطراف مناطق مسلمانان به امنيت رسيده و دشمنت گريخته باشد.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) خدايا! در آن هنگام كه رزمنده‌اى در ميدان جنگ مى‌رزمد و يا مرزدارى در مرزها به حراست مشغول است، هر مسلمانى را كه عهده‌دار امور خانه‌ى او گردد يا در غياب او به عهده دارى خانواده‌اش برخيزد يا او را به پاره‌اى از مال خود كمك كند يا با ساز و برگ و وسايل جنگى يارى رساند يا او را به جهاد ترغيب نمايد يا با دعاى خير او را بدرقه كند يا حرمتش را در پشت سرش نگاه دارد؛ پس به او نيز آجرى مانند آجر همان رزمنده و مرزدار عطا فرما، وزن به وزن و مثل به مثل. و فعل و عمل او را پاداشى حاضر و نقد عطا فرما بطورى كه منفعت كار خيرى را كه پيش فرستاده زودتر به دست آورد و سرور و خوشحالى آنچه انجام داده شامل حالش شود، تا آن كه وقت آن فضل و احسانت كه بر او جارى ساخته‌اى فرارسد و كرامتى كه برايش فراهم نموده‌اى سر رسد.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) خدايا! هر مسلمانى كه امر اسلام برايش مهم باشد و اجتماع اهل شرك عليه مسلمانان او را محزون نمايد، پس نيت جنگيدن كند يا همت به جهاد كردن نمايد، اما ضعف، او را خانه‌نشين كرده يا تنگدستى او را كند ساخته يا حادثه‌اى برايش پيش آمده و او را به عقب انداخته يا در مقابل اراده‌اش مانعى ايجاد شده، پس نامش را در گروه عبادت كنندگان ثبت فرما و ثواب مجاهدان را بر او لازم و واجب كن و در زمره‌ى شهدا و صالحان قرارش ده.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) خدايا! بر محمد، عبد و رسول خويش درود فرست و بر آل محمد؛ درودى برتر از درودها، مشرف بر فوق تحيات و درودها، درودى كه زمان آن را پايانى نباشد و عددش انقطاع نيابد، همانند كامل‌ترين درودهايى كه در گذشته به هر يك از اولياى خويش فرستادى، زيرا تويى بسيار دهنده‌ى عطايا و ستوده، آغاز كننده و بازگردانده و انجام دهنده‌ى آنچه كه اراده فرمايى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^