فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه حسن ثقفی تهرانی


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
«نيايش آن حضرت عليه‌السلام، درباره‌ى مرزداران»
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) خداوندا! بر محمد و آل او رحمت فرست، و مرزهاى مسلمانان را، به عزتت حفظ فرما، و نگهبانان مرزها را، به نيرويت تاييد نما، و عطاياى ايشان را، از (خزانه‌ى كرم و) توانگرى‌ات سرشار ساز.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) خدايا! بر محمد و آل او رحمت فرست، و عده‌ى مرزبانان را افزون گردان، و اسلحه‌شان را برا كن، و قلمرو حراستشان را نگهدارى فرما، و نقاط حساس جبهه‌شان را نفوذناپذير بدار، و جمعشان را الفت ببخش، و كارشان را به وجه شايسته، روبراه نما، و آذوقه‌شان را پياپى برسان، و هزينه و مشكلاتشان را خود به تنهائى، كفايت فرما، و كمكشان باش تا پيروز گردند، و مدد نما تا صبور باشند، و به آنان چاره‌جوئيهاى دقيق بياموز.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) خدايا! بر محمد و آل او رحمت فرست، و مرزداران را از آنچه بى‌خبرند، آگاه ساز، و آنچه نمى‌دانند، تعليمشان ده، و آنچه را نمى‌بينند، به آنان ارائه فرما.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) خدايا! بر محمد و آل او رحمت فرست، و هنگام برخورد با دشمن، ياد دنياى نيرنگ باز فريبنده را فراموششان ساز، و خاطره‌هاى مال فتنه‌انگيز را از دلشان بزداى، و بهشت را برابر ديدگانشان قرار ده، و آنچه در بهشت، فراهم ساخته‌اى: از مسكنهاى جاويد، و جايگاههاى كرامت، و حوريان زيبا، و نهرهايى كه با نوشيدنيهاى رنگارنگ، روان شده، و درختانى كه زير بار ميوه‌هاى گوناگون، خم گشته، (همه را) پيش چشمشان مجسم گردان، تا هيچ يك از آنان آهنگ عقب‌نشينى نكند، و به خيال فرار از حريف خود نيفتد.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) خدايا! به اين وسيله، دشمنانشان را در هم شكن، و چنگ قدرت دشمن را از ايشان كوتاه فرما، و ميان دشمنان و جنگ‌افزارشان جدائى انداز، و روحيه و نقطه‌ى اتكاءشان را ضعيف ساز، و بين آنان و ساز و برگشان فاصله افكن، و در راهها سرگردانشان فرما، و از مقصد، آواره و گمراهشان نما، و كمك را از آنان ببر، و از تعدادشان بكاه، و دلشان را از ترس، پر كن، و دستشان را از فعاليت، بازدار، و زبانشان را از گفتار، ببند، و به دست خودشان كسانى را كه پشت سر حمايتشان ايستاده‌اند متفرق گردان، و آنها را كه از اطراف، به كمكشان آمده‌اند، دچار نكال و هزيمت ساز، و با خوار ساختن آنها، اميد قواى ذخيره را كه از پى ايشانند قطع فرما.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) خدايا! زنانشان را از باردارى، عقيم كن، و اصلاب مردانشان را خشك گردان، و نسل چارپايان و احشامشان را مقطوع نما، (و) به آسمانشان اجازه‌ى بارش، و به زمينشان رخصت روييدن مده.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) خدايا! و بدين سبب، تدبير مسلمانان (جايگاههاى مسلمانان) را قوى (و مستحكم) فرما، و شهرهاشان را محروس دار، و اموالشان را افزون گردان، و خاطرشان را از جنگ با دشمن، براى عبادتت، و از مبارزه با آنان، براى خلوت گزيدن با حضرتت آسوده ساز، تا در سراسر زمين، غير از تو پرستيده نشود، و پيشانى احدى از آنان، جز در پيشگاهت، به خاك، سائيده نگردد.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) خدايا! مسلمانان را در هر ناحيه، بر مشركانى كه با ايشان بر سر جنگند پيروز گردان، و آنان را، به صفوف پياپى از فرشتگان آستانت مدد فرما، تا دشمن را به دورترين نقطه‌ى خاك، رانده، (و) به كشتن- در زمينت- و اسارت، منهزم سازند، يا دشمنان، اقرار كنند كه تو خدايى هستى، تنها و بى‌شريك، معبودى جز تو نيست.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) خدايا! و اين سرنوشت را براى تمامى دشمنانت در اقطار كشورها فراگير ساز: از هند، و روم، و تركستان، و كرانه‌هاى خزر، و حبشه، و نوبه، و زنگبار، و سرزمين سقالبه، و ديالمه، و ساير طوايف مشركين، كه نام و نشانشان پوشيده است، و تو ايشان را مى‌شناسى، و به قدرتت، بر آنان اشراف و احاطه دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) خدايا! مشركان را به مشركان (به اختلافات داخلى) مشغول ساز، تا از دستبرد به مرزهاى مسلمانان، باز مانند، و تعدادشان را بكاه، تا از تعداد مسلمانان نكاهند، و رشته‌ى اتحادشان را، از صف آرائى در برابر مسلمانان، بگسل.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خدايا! دلهاشان را از آرامش، و بدنهاشان را از توانائى، تهى ساز، و افكارشان را از چاره‌جوئى، غافل گردان، و اعضاءشان را در مبارزه با دليران، سست نما، و آنان را از نبرد با قهرمانان بترسان، و بر آنها سپاهى از فرشتگانت را مانند كارى كه روز «بدر» نمودى، با عذابت برانگيز، تا بدين وسيله، بنيانشان را بركنى، و شوكتشان را ريشه‌كن سازى، و جمعيتشان را پراكنده فرمائى.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خدايا! و آب آشاميدنيشان را به وبا (عفونتهاى بيمارى‌زا) بياميز، و خوراكشان را به امراض، آلوده نما، و شهرهاشان را در زمين، فرو بر، و بلاهاى پياپى، بر سرزمينشان ببار، و سنگ قحطى و خشكسالى، بر سرشان بكوب، و آذوقه‌ى آنها را در بى‌بركت‌ترين جاى زمينت و دورترين نقطه از دسترسشان قرار ده، و سنگرهاى زمين را از پناه دادن به آنان، بازدار، (و) به گرسنگى دائم و بيمارى دردناك، دچارشان كن.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خدايا! و هر جنگ‌آورى از اهل دين تو كه با دشمنان بجنگد، يا هر مجاهدى از پيروان طريقتت كه با آنها جهاد نمايد، تا دين تو برتر، و حزب تو نيرومندتر، و بهره‌ات كاملتر گردد، پس سهولت در امور را نصيبش گردان، و كارش را رو براه كن، و پيروزى‌اش را خود، بر عهده‌گير، و ياران نيكو برايش برگزين، و پشتش را قوى ساز، و درآمدش را سرشار نما، و از نشاط، كاميابش فرما، و آتش هوس و اشتياقش را بنشان، و از غم تنهائى‌اش برهان، و ياد همسر و فرزند را فراموشش ساز،
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و (در عوض) به حسن نيت (در تصميم‌گيرى و انتخاب صحيح، بخصوص در كار جنگ)، امتيازش ده، و عافيتش را خود به عهده گير، و سلامتى را همراهش نما، و ترس را از نهادش بركن، و جرات را در دلش بيفكن، و نيرومندى را روزى‌اش كن، و به يارى‌ات تاييدش فرما، و طريقه‌ها و سنتهاى حق را به او بياموز، و راه صواب در داورى را به وى ارائه نما، و رياكارى را از او دور دار، و از دلبستگى به اسم و آوازه، رهائى‌اش بخش، و فكر و ذكر و سفر و اقامتش را در راهت و براى حضرتت قرار ده.
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) پس چون با دشمنانت و دشمنان خود، روبرو شود، آنان را در چشمش اندك بنماى، و مقامشان را در دلش كوچك ساز، و او را بر آنان غلبه ده، و آنها را بر او چيره مگردان. پس اگر عمرش را به نيكبختى، پايان دهى، و شهادت را روزى‌اش سازى، شهادتش را بعد از آن قرار ده كه دشمنت را با كشتن، ريشه كن سازد، و با اسير گرفتن، به ستوه آورد، و پس از آنكه آرامش و ايمنى در مرزهاى مسلمانان، برقرار گشته، و دشمنانت هزيمت كرده باشند.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) خدايا! و هر مسلمانى كه امور خانه‌ى جنگجو، يا مرزدارى را اداره كند، يا در غياب او خانواده‌ى وى را كفالت نمايد، يا ببخشى از مال خويش، به او كمك رساند، يا او را به ساز و برگى، مدد دهد، يا بر جهاد، وادارد، يا او را در راهى كه پيش گرفته، به دعاى خير، بدرقه كند، يا آبرو و حرمت وى را در نبودش نگاه دارد، پس به او نيز نظير اجر آن مجاهد، هموزن و همانند، عنايت فرما، و در مقابل عملش پاداشى نقد، عطا كن كه بدون درنگ، سود آنچه را پيش از اين، انجام داده، و شادى كارى كه بجا آورده، دريابد، تا آنگاه كه كاروان زمان، او را (در آخرت)، به فضل و احسانى كه برايش جارى ساخته‌اى، و كرامت و عزتى كه به منظورش مهيا فرموده‌اى، برساند.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) خدايا! و هر مسلمانى كه در فكر و نگران امور اسلامى باشد، و دسته‌بندى اهل شرك، در برابر مسلمانان، او را غمگين گرداند، تا آنجا كه قصد جنگ، يا آهنگ جهاد كند، ولى ضعف و ناتوانى‌اش، خانه‌نشين سازد، يا تهيدستى‌اش، به توقف و كندى وادارد، يا پيش آمدى، او را از قصدش، به تاخير اندازد، يا در برابر عزمش مانعى رخ دهد، پس نامش را در دفتر عبادت‌كنندگان، ثبت فرما، و ثواب مجاهدان را به او ارزانى دار، و وى را در زمره‌ى شهيدان و صالحان، محسوب نما.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) خدايا! بر محمد: بنده‌ات و پيامبرت، و (بر) خاندان محمد، رحمت فرست، رحمتى بلندتر و برتر از همه رحمتها، بر فراز كنگره‌ى كاخ درودها، رحمتى كه مدتش پايان نپذيرد، و رشته‌ى عددش قطع نگردد، (درود و رحمتى) مانند كاملترين نمونه‌ى رحمتهائى كه بر يكى از دوستانت نثار فرموده‌اى، زيرا توئى بسيار بخشنده، ستوده، آغازكننده، باز گرداننده، كه هر چه اراده فرمايى، به جاى مى‌آورى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^