فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه محمد مهدی فولادوند


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعا به جان مرزداران
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) بار خدايا! درود بر محمد و خاندان وى، تو را به شكوهت سوگند كه مرزهاى مسلمانان را نگهبانى كن و تو را سوگند به نيرومنديت كه پاسداران آنها را تقويت فرما و از توانگرى خويش آنها را سرشار از عطايا كن.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) بار خدايا! درود بر محمد و خاندان وى، و بر شمار آنان بيفزاى و سلاح‌هاى آنها را برنده ساز و منطقه‌ى آنان را حراست فرما و از حومه‌ى ايشان ممانعت به عمل آور و جمعيت ايشان را متحد فرما و كارشان را سامان بخش و سيورسات و هزينه‌هاى آنان را فراهم ساز و ايشان را در پيروزى يارى ده و به شكيبايى مدد فرما و ترفندهاى لطيف به يادشان ده.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) بار خدايا! درود بر محمد و خاندان وى، و آنچه را نمى‌دانند بديشان بشناسان و از آنچه بى‌خبرند آنها را آگاه ساز و بدانچه بينش ندارند آنها را بينش بخش.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) بار خدايا! درود بر محمد و خاندان وى، و در مواجهه با دشمن ياد دنياى سراسر فريب و غرور را از خاطرشان بزداى و از دلهاى آنها جلوه‌هاى گمراه‌گر خواسته‌هاى دنيوى را محو فرماى و بهشت را انديشه‌ى ثابت ايشان ساز، و آنچه را كه در آنجا از جايگاه‌هاى جاويدانى و منزلهاى نيكو و حوران زيبا و جويبارهاى جارى از شربت‌هاى گوناگون و درختان سر فرو هشته و پر از انواع ميوه را، در برابر ديدگانشان نگارين جلوه دهد، تا مبادا احدى از ايشان آهنگ پشت كردن به دشمن كند و از هماورد خود در دل عزم گريز نمايد.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) بار خدايا! بدينسان دشمنشان را در هم شكن و ناخن‌هايشان را قلم كن و ميان آنها و سلاحهاى جنگى ايشان فاصله بينداز و اطمينان خاطر را از دلهاى آنان سلب نما و ميان دشمنان و توشه و زادشان دورى ايجاد كن و آنها را در راه پيماييشان و از مقصدشان گمراه ساز و يارى را از ايشان ببر و از شمارشان كاسته گردان و دلهايشان را آكنده از بيم ساز و دستهايشان را از چپاول باز دار و زبانهاى آنها را از گفتار فروبند و با پراكنده ساختن پيش تازان آنها از پى آيندگان ايشان را مرعوب ساز و در هم شكن، تا از حمله قطع اميد كنند و روى برتابند.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) بار خدايا زهدان‌هاى زنانشان را سترون كن و صلب‌هاى مردانشان را (از نطفه‌سازى) خشگ گردان و نسل چهارپايان و دامهاى آنان را قطع فرما و آسمان آنها را از باريدن و زمين ايشان را از روياندن باز دار.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) بدينگونه، بار خدايا! پايگاه‌هاى مسلمانان را نيرومند و شهرهايشان را ساخلودار و اموالشان را بسيار كن و خاطر آنان را از جنگ با دشمنان آسوده گردان تا يكسره دل در بند عبادت تو سپارند و با تو خلوت كنند، به گونه‌اى كه در سراسر زمين جز تو پرستيده نشود و براى احدى از آنان جز تو پيشانى به خاك ساييده نگردد!
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) بار خدايا! در هر يارى مسلمانها را در مقابل مشركان به عزت و پيروزى رسان و آنها را به وسيله‌ى صفوف فرشتگانى كه در نزد تواند يارى فرماى تا ايشان را تا آنجا كه زمين تو هست به قتل و اسارت منهزم سازند تا مشركان اقرار كنند كه همانا تويى آن خدايى كه جز تو خدايى نيست و تو را شريكى نمى‌باشد.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) بار خدايا! همين سرنوشت را شامل حال دشمنان خود در اطراف شهرهاى زمين گردان، از هند گرفته تا روم و ترك و خزر و حبشه و نوبه و زنگبار و سقالبه و اهالى ديلم، و ديگر امتهاى مشرك كه نام و نشانشان مجهول است ولى تو خود آنان را مى‌شناسى و به قدرت خويش به حالشان اشراف دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) بار خدايا! مشركان را به مشركان سرگرم دار تا از دستبرد بر شهرهاى مسلمانان باز مانند، و از شمارشان بكاه تا از عدد مسلمانها كاسته نگردد و ميانشان جدايى انداز تا عليه مسلمانان دست يكى نشوند!
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) بار خدايا! دلهاى آنان را از امن درون و بدنهاى آنها را از نيرو تهى فرماى و دلهاى ايشان را از چاره‌جويى غافل گردان و ايستادگى ايشان را در درگيرى با جنگجويان پياده سست فرما و آنها را از در آويختن با پهلوانان بترسان و همچون روز «بدر» سپاهى از فرشتگانت را با خشم و عذاب خود بر سر ايشان فرست تا مگر ريشه‌ى آنها را كوتاه كنى و شكوه ايشان را دروسازى و عدد آنها را پراكنده گردانى.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) بار خدايا! آبهاى آنها را با جرثومه و با و خوراكيهاى آنان را به پلشتى‌ها بيالا و شهرهايشان را در زمين فرو بر و بلاهاى پياپى بر آنها فرو ريز و آنها را به تنگسالى دچار كن و زاد و توشه‌ى آنها را در تنگترين و دور افتاده‌ترين زمينهايت قرار ده و دژها را بر زمين به رويشان ببند و به گرسنگى مداوم و بيمارى دردناك گرفتارشان فرما!
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) بار الها! هر جنگاورى از آيين تو يا هر مجاهدى از پيروان سنت تو كه براى اعلاى كلمه الله تو و دين تو با ايشان در آويزد، تا دين تو را برتر سازد، و حزب تو را نيرومندتر گرداند، پس موجبات تسهيل كارش را فراهم آر و رستگارى او را سرپرستى فرما و ياران نيكو براى وى برگزين و پشت او را نيرومند ساز و هزينه‌ى او را به گونه‌اى سرشار تامين فرما و وى را تردماغ دار و زبانه‌ى شوق به ديدار يار و ديار را در او فرونشان و از اندوه تنهايى پناه ده و ياد زن و فرزند را در او به فراموشى مبدل ساز
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و به خوش نيتى او را رهنمون شو و عافيتش عنايت فرما و مقرون به تندرستيش دار و بيم از وى دور دار و دليرى به او الهام كن و با پيروزى تاييدش فرما و سيرتها و سنتهاى آيين را به او بياموز و در فرماندهى او را استوار ساز و رياكارى از او دور دار و از دلبستگى به نام و آوازه‌اش برهان و چنان كن كه انديشه و ياد و كوچ و اقامت او همه در تو و براى تو باشد
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) و هنگامى كه با دشمن تو و دشمن خويش روبرو مى‌شود آنها را در چشمش اندك جلوه ده، و هيبت ايشان را در دلش كوچك ساز و او را بر خصمان چيره كن و دشمنان را بر او غالب مساز، و اگر خواهى زندگانيش را به نيك بختى پايان بخشى و شهادت براى او مقرر فرموده‌اى چنان فرما كه شهادت وى پس از ريشه كن شدن دشمنت با كشته شدن وى و اسارت كسان وى و پس از برقرارى امنيت در مناطق مسلمانان و هنگامى باشد كه دشمن تو روى در گريز نهاده باشد.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) بار خدايا! هر مسلمانى كه پس از روانه شدن جهاد گران و مرزداران به ميدان جنگ عهده‌دار امور خانه‌ى وى گردد، يا عهده‌دار جانشينان وى در غياب وى شود، يا به پاره‌اى از مال خود وى را مدد دهد، يا او را به ساز و برگ يارى بخشد، يا به نبرد بر انگيزد، يا دعاى نيك بدرقه‌ى راه وى گرداند، يا حرمتش را در غياب او نگاه دارد، پس عينا همان پاداش (مجاهد و شهيد) را مو به مو، به او مرحمت فرما و در ازاى كارش جزاء نقد به وى بده و شادمانى عملى را كه به انجام رسانده به زودى عايد او گردان، و چون عمرش به انتها رسد پاداش آنچه را كه به جا آورده به كرم و فضل خود به او مرحمت فرماى.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) بار خدايا! هر مسلمانى كه امر اسلام را بزرگ شمارد و دسته‌بنديهاى مشركان عليه مسلمانان او را اندوه زده سازد تا آنجا كه آهنگ جنگ كند و هم جهاد نمايد ولى ضعفى او را زمين‌گير كند يا بى‌چيزى مايه‌ى كندى كار او شود يا پيشامد و رخداده‌اى، بيرون از خواست وى، مانع راه وى شود، نامش را در زمره‌ى نيايشگران درج فرما و ثواب مجاهدان را بر او واجب گردان و او را در زمره‌ى شهيدان و نيكان قرار ده!
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) بار خدايا! درود بر محمد بنده و فرستاده‌ات و خاندان محمد، درودى والاتر از هر درود و همه‌ى تحيات، درودى كه آن را پايانى نباشد و شماره‌ى آن بريده نگردد، درودى هر چه كاملتر از درودهايى كه بر هر يك از دوستانت ارزانى داشته‌اى، چرا كه تويى، تو، عطابخش، ستوده، آغازگر باز گرداننده و هر چه را كه خواهى بجاى مى‌آورى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^