فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه جواد فاضل


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعا براى مرزداران اسلام
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) پروردگار من! به روان مقدس محمد و آل محمد رحمت فرست و مرزهاى اسلام را از حمله‌ى دشمنان در پناه خود مصون و محفوظ بدار و مرزبانان ما را در ايفاى وظايفى كه به عهده دارند حمايت كن و عطايا و مواهب خود را درباره‌ى آنان تكميل فرماى.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) به روان مقدس محمد و آل محمد رحمت فرست و بر شمار سربازان ما كه از مرزهاى ما پاس مى‌دارند بيفزاى و حربه‌ى آنان را بر ضد دشمن كارگر كن و سنگرشان را از آسيب شكست در امان گير و جمعيتشان را به هنگام دفاع از پريشانى ايمن ساز و به تدبير خويش صفوفشان را به هم بپيوند. و رشته‌ى وحدت و وصلتشان را از هم مگسل و هدفشان را همواره يكتا گردان و در سايه‌ى صبر و صولت پيروزشان فرماى و حيله‌هاى نظاميشان را هميشه با پيروزى مقرون دار.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) پروردگارا! به روان مقدس محمد و آل محمد رحمت فرست و جان سربازان ما را كه در مرزها خدمت مى‌كنند با فروغ علم بيفروز و آنچه نمى‌دانند به آنان بياموز و آنچه را كه نمى‌شناسند به آنان بشناسان و چشمشان را در بينائى توانا گردان تا آن حقايقى را كه نمى‌توانند ديد ببينند.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) به روان محمود محمد و آل محمد رحمت فرست و در آن هنگام كه سربازان ما بر قلب دشمن حمله مى‌آورند ياد دنيا را از ضميرشان به در آور تا به دلربائيهاى فريبنده‌اش فريب نخورند و خود را نبازند. جمال زيور و زر را در برابرشان از جلوه برانداز تا به هواى زيور و زر به دشمن پشت نكنند و از توش و توان درنمانند. چنان كن كه جز بهشت نخواهند و جز ملكوت اعلاى تو را نبينند. از آن عطايا و مواهب كه به خاطرشان در گنجينه‌ى فردوس برين ذخيره فرموده‌اى اندكى به آنان بنماى تا به آرامگاه خويش در جوار مقدس تو بنگرند و كرامت خود را در پيشگاه تو دريابند. آن فرشتگان سپيدپوش و حوران بهشت‌آرا و نهرهاى سرشار از شير و شهد و شراب و درختان سايه‌گستر و ميوه‌افشان..... تا نيكو بدانند كه از اين محيط خراب آباد به كجا خواهند رفت و در آسمانها چگونه به سر خواهند برد تا به هواى نعيم جاويدان بر كشش و كوشش خود بيفزايند و هرگز خيال فرار به مغز خود راه ندهند. پروردگارا! چنان كن كه سربازان ما همواره دشمنان خويش را اندك بينند و سلحشورانه بر آنان حمله آورند.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) پروردگارا! نيروى دشمن را هر چه قوى باشد ضعيف ساز و ناخنهاى درنده‌شان را از بيخ برآور و ميان آنان و سلاحى كه بر ضد ما تجهيز كرده‌اند جدائى افكن و تار و پود قلبشان را با طوفان ترس بلرزان و خزانه‌ى توشه را از دسترسشان به دور دار و راه حمله و فرار را به رويشان ببند و به بلاى ره گم‌كردگان مبتلايشان ساز و از كمك پشتيبانان محرومشان كن و دمبدم از تعدادشان به كاه و دلهايشان را از بيم و ترديد بياكن و بازوهايشان را هرگز مگشاى و زبانشان را به سخن هرگز مچرخان و در ساحت ميدان آشفته پريشانشان فرماى و چنان دمار از روزگارشان برآور كه ديگران جرات نياورند به مرزهاى ما حمله كنند و بر ما تعدى و تجاوز و تهاجم روا دارند.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) پروردگارا! زنان دشمن ما را از بارگيرى و باردارى برانداز و مردانشان را از نعمت پدرى محروم فرماى و چنان كن كه چهارپايانشان نزايند و مزرعه‌هايشان شربت باران نچشند و برگ سبز نرويانند.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) پروردگارا! بدين وسيله كشورهاى اسلام را تقويت كن و به همان نسبت كه نعمت خويش را از بلاد كفر دريغ مى‌دارى بر بلاد اسلام نعمت و بركت فروبار و خاطر سربازان ما را از آسيب دشمن آسوده كن تا به عبادت تو فراغت يابند و به جاى پيكار در ميدانهاى نبرد به محراب عبادت بايستند و با تو و فرشتگان تو خلوت كنند. پروردگارا! چنان خواهيم كه در بسيط زمين جز بندگان عابد و مطيع تو كس زنده نماند و جز به درگاه تو كس پيشانى بر خاك نگذارد.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) پروردگارا! اينان كه به ناحق بر مرزهاى ما هجوم آورند دشمن تو باشند و با تو سر جنگ دارند، پس تو هم با آنان به جنگ درآى و سربازان ما را با حمايت فرشتگان خويش به جان آنان درافكن و بنيادشان را از ريشه برآور و چنان كن كه يا به قتل و اسارت تن در دهند و يا به وحدانيت و ابديت تو اقرار آورند. يقروا بانك انت الله الذى لا اله الا انت وحدك لا شريك لك. تو را به يكتائى بپرستند و براى تو شريك و نظير نينديشند.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) پروردگارا! ما چنان دانيم كه دشمنان تو در هندوستان و روم و تركستان و خزر و حبش و مصر و زنگبار و سقالبه و ديالمه به سر برند و چنان خواهيم كه دمار از روزگار اصحاب كفر خواه در اين كشور و خواه كشورهاى ديگر يكباره برآورى و بت پرستان را چه آنان كه مى‌شناسيم و چه آنان كه نشناسيم و شمارشان را ندانيم
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) پروردگارا! همواره ميان دشمنان ما تفرقه و نفاق درانداز از ميان بردارى. و مشرك را به جدال و قتال مشرك سرگرم بدار تا از خويشتن به مسلمانان نپردازند و همچنان با شمشير خودشان ريشه‌ى كفر را از بلاد و بقاع برآور و با دست خودشان تيشه بر پايشان بگذار.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) دلهايشان را اى پروردگار بزرگ از آرامش و اطمينان تهى گردان و نيرو از تنشان باز گير و قلبهايشان را بلرزان و تدبيرشان را در هم بشكن تا اركان فعاله آنان به سستى بگرايد و در ميدان نبرد در برابر حريف به زانو درآيند. پروردگار من! آنچنانكه در واقعه‌ى بدر سربازان اسلام را با افواج ملائكه پشتيبانى كرده‌اى همچنان فرشتگان ظفرمند خويش را با سربازان ما همراه ساز تا يكباره قواى كفر را از هم بشكافند و شوكت دشمن را در هم بشكنند و تراكمشان را پريشان سازند.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خداوندا! با قدرت قهار خود آب مشروبشان را با بيمارى «وبا» بياميز و نانشان را با مايه‌ى درد و رنج بيالاى و سرزمينشان را با زلزله‌هاى پى در پى بلرزان و از آسمان و زمين بر آنان رگبار بلا ببار. آب و نان اين قوم را كه با دين ما دشمنى كنند به دورترين و دشوارترين سرزمينها درانداز و نيز از روزى‌خوارى محرومشان دار و به گرسنگى مستمر و بيمارى مستدام دچارشان ساز.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خداوندا! آن سرباز فداكار را كه در راه تو و دين تو به روى دشمنان تو شمشير برمى‌كشد و در جهاد خويش رضاى تو و اعلاى كلمه علياى تو مى‌جويد همواره پيروز و خرسند فرماى. سختى جنگ را بر وى آسان كن و لذت چيرگى را به كامش شيرين گردان و پشتش را هميشه قوى و گرم و استوار بدار. چنان كن كه از خزانه‌ى غيب نعماى بى‌منتهاى تو بر وى فرو ريزد تا با فراغ خاطر در جبهه جهاد بر ضد دشمنان تو بجنگد. خداوندا! به يك چنين سرباز نشاط دل و حرارت شوق عطا كن و از وحشت و هراس ايمنش ساز. پروردگار من! به روز مبارزه خاطرش را از ياد زن و فرزند بپرداز تا غم فراق دلش را نشكند و عزمش را ضعيف نسازد
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و به جاى آن حسن نيت و ثبات عقيدت در ضميرش بنشان و دور از ترس و هراس در پناه صحت و عافيت و جرات و شهامت پرچم پيروزى را بر بالاى سرش برافراز. پروردگارا! به سربازان ما درس تقوى و پرهيز بياموز، رايشان را متين و كارشان استوار فرماى. عبادتشان را از فساد و ريا و خودپسندى به دور دار و بگذار كه جز به خاطر تو ننشينند و برنخيزند و جز به رضاى تو فكر نكنند و سخن نگويند
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) و در آن هنگام كه غريو مصاف ميدان نبرد را بلرزاند سپاه دشمن را در چشمشان كوچك و ناچيز بنماى تا به يك حمله روزگار بر آنان تباه سازند. اگر قلم تقدير تو فرمان شهادتشان را به امضا رسانيده چنان كن كه ابتدا مزه‌ى فتح را بچشند و دشمنان تو را به ذلت اسارت و شكست دراندازند و بلاد مسلمانان را از شر اجانب ايمن بدارند و لشگر كفر را از مرز اسلام برانند.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) خداوندا! به آن مسلمان كه به سربازان رشيد تو از توش و توشه‌ى خويش كمك كند و يا در گفتار خود به تمجيد و تحسينشان ياد آورد و يا خانواده‌شان را در پناه گيرد همچنان مزد وافر و اجر جزيل عنايت كن. خداوندا! به يك چنين مسلمان كه دست حمايت به سوى سربازان راه تو پيش مى‌آورد مزد سربازان اسلام ببخش و به كرامت و افتخار جهاد سربلندش ساز.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) خداوندا! آن مسلمان را كه به اعتلا و عظمت اسلام مى‌انديشد و به هنگام حادثه غمناك و رنجور مى‌ماند، همى خواهد مانند سربازان اسلام شمشير بر كفن ببندد و راه ميدان به پيش گيرد ولى ضعف بدن يا فقر كيسه و يا عارضه‌اى از عوارض زندگى از اين آرزو به دورش مى‌دارد در صف سربازان راه حق و شهداى راه خويش بنشان و در دنيا و آخرت سعيد و رشيدش دار.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) همچنان به روان محمود و مقدس محمد بنده و برگزيده‌ى خويش و فرزندان عاليمقدارش رحمت و درود فرست. رحمتى كه بر رحمتها تفوق جويد و درودى كه بالاترين درودها و تحيتها باشد. رحمت و درودى كه مدتش به پايان نرسد و شمارش به حساب نيايد. رحمت و تحيتى كه تاكنون بدين اعتبار و اعتلا بر هيچيك از اولياى خويش ارزانى نداشته‌اى. اين توئى اى پروردگار من كه منبع نور و نعمتى. توئى كه بر مبداء و معاد سلطنت دارى و به هر چه مشيت علياى تو تعلق گيرد توانائى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^