فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعاى آن حضرت براى مرزداران‌
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) بار الها بر محمد و آلش درود فرست و سرحدات و مرزهاى مسلمانان را به عزتت پاس دار و نگهبانان مرزها را به قوتت تاييد كن و عطاياى ايشان را به توانگرى بى‌پايانت سرشار ساز.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) بار خدايا بر محمد و آلش درود فرست و بر شمار ايشان بيفزا و اسلحه و جنگ‌افزارشان را برائى ده و از قلمرو آنان محافظت فرما و جوانب جبهه‌ى آنان را محكم و نفوذناپذير گردان و جمع آنان را يكدل و هماهنگ ساز و كارشان را روبراه كن و آذوقه‌شان را پياپى برسان و خود به تنهايى موونه آنان را كفايت فرما و به نصرت خود تقويتشان فرما و به صبر ياريشان ده و بر آنها در چاره‌جوئيها مهربان باش.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) بار خدايا بر محمد و آلش درود فرست و به آنان آنچه نمى‌دانند بياموز و از آنچه بى‌خبرند آگاهشان ساز و به آنچه بينش ندارند بينش عطا كن.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) بار خدايا بر محمد و آلش درود فرست و به هنگام برخورد با دشمن، دنياى دلفريب را از خاطرشان ببر و انديشه‌هاى مال و دارائى فتنه‌انگيز را از دلهاشان محو كن و بهشت را نصيب‌العين آنان قرار ده و در برابر ديدگانشان آنچه كه در بهشت فراهم آورده‌اى از مساكن ابدى و منازل كرامت و حوريان زيباروى و نهرهاى روان با آشاميدنهاى رنگارنگ و درختانى بارور با ميوه‌هاى گوناگون جلوه ده تا هيچ كدام از آنان آهنگ پشت كردن به دشمن ننمايد و فكر گريز از هماورد را از خاطر نگذارند.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) بار خدايا بدين وسيله دشمنانشان را درهم شكن و چيره‌گى دشمن را نسبت به آنان نابود كن و بين دشمن و جنگ افزارشان جدايى افكن و بندهاى دلشان را بگسل و ميان دشمن و ره توشه‌ى آنان جدايى انداز و در راهها سرگردانشان كن و از مقصد گمراهشان ساز و كمك و مدد را از آنان قطع فرما و از شمار آنها بكاه و دلشان را پر از رعب و وحشت كن و دستشان را از انجام فعاليت گسترده كوتاه كن و زبانشان را از سخن بر عليه آنان قطع فرما و با شكست دشمن، جمع پشت سر ايشان را متفرق كن و بواسطه‌ى شكست اينان، پيروانشان را از ادامه‌ى جنگ باز دار و با خوارى و زبونى آنها، طمع كسانى را كه پس از آنها مى‌آيند قطع فرما.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) بار خدايا زنانشان را از باردارى عقيم كن و صلب مردانشان را خشك فرما و نسل چهارپايان و گاو و گوسفندشان را قطع كن، به آسمانشان اجازه‌ى باريدن و به زمينشان اذن روئيدن مده.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) الهى بدانچه از تو خواستم قدرت و تدبير اسلاميان را نيرو بخش و شهرهايشان را در دژ مستحكم قرار ده و اموالشان را فزونى ده و خاطرشان را از جنگ با دشمن براى بندگى خودت و از كارزار با آنان براى خلوت و راز و نياز با خودت آسوده كن تا در سراسر زمين تو جز تو را نپرستند و احدى از آنان جز براى تو صورت به خاك نسايند.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) بار خدايا به وسيله‌ى مسلمانان در هر ناحيه با مشركانى كه در برابر آنانند مبارزه كن و بر ايشان از جانب خود با صفوف پياپى از فرشتگانت مدد فرست تا دشمنان را به دورترين نقطه‌ى زمين رانده و شرشان را با كشتن و اسارت آنان از سر مردم بردارند يا اينكه به وحدانيت تو كه برايت همتا و شريكى نيست اقرار نمايند.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) بار خدايا همه‌ى دشمنانت را به اين سرنوشت گرفتار كن در هر سرزمينى كه باشند چه در هند و روم و تركستان و خزر و حبشه و نوبه و زنگبار و سرزمين سقالبه و ديلمان و ديگر طوائف مشركين كه نام و نشانشان بر ما معلوم نيست و تو به علم خود شمارشان را مى‌دانى و به قدرت خود بر ايشان اشراف دارى.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) بار خدايا مشركان را با گرفتار شدن به خويش از دستيابى بر سرزمينهاى مسلمانان بازدار و آنان را با كاستن عددشان از كاستن مسلمين بازدار و رشته‌ى اتحادشان را با تفرقه بگسل تا از همدستى عليه مسلمانان باز مانند.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خدايا دلهاشان را از آرامش و بدنهايشان را از توانايى بى‌بهره كن و دلهاشان را از چاره‌جويى غافل ساز و اعضائشان را در هماوردى با مردان مسلمان سست گردان و از زد و خورد با دلير مردان اسلام در دلشان هراس افكن و سپاهى از ملائكه‌ات را براى ترس و عذاب بر آنان برانگيز چنانكه روز بدر چنين كردى و بدينسان بنيانشان را بركنى و شوكتشان را ريشه كن سازى و جمعيتشان را پراكنده نمايى.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) بار خدايا آب آشاميدنى آنان را به وبا و خوراكشان را به بيماريها مخلوط كن و شهرهايشان را در زمين فروبر و پيوسته بر آنان سنگ بباران و به قحطى و خشكسالى دچارشان ساز و آذوقه‌ى آنان را در بى‌بركت‌ترين و دورترين نقاط زمين قرار ده و دژهاى آن زمين را از حفاظت آنان بازدار و گرسنگى دائم و بيمارى دردناك به آنان برسان.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خدايا هر رزمنده از اهل آيين تو كه با آنان نبرد كند و هر مجاهد از پيروان سنت تو كه با آنان جهاد نمايد تا دين تو برترى يابد و حزب تو نيرومندتر شود و بهره‌ى دوستان تو در اعتلاى دينت افزون گردد پس آسانى نصيبش كن و كار را بر او سهل فرما و رستگارى او را تو خود بر عهده گير و برايش همنشينان نيكو برگزين و پشت وى را قوى كن و درآمدش را فراوان گردان و او را از نشاط و خرمى كامياب ساز و آتش شوق و آرزو را در دلش فرونشان و او را از غم وحشت تنهايى پناه ده ياد همسر و فرزندان را از دلش بيرون كن.
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و نيت نيكو را برايش برگزين و عافيتش را خودت به عهده گير و سلامت را ره توشه‌اش قرار ده و او را از ترس معاف دار و به او جرات ده و نيرومندى را روزيش كن و به نصرت خود تاييدش فرما و سيره و سنن اسلامى را به او تعليم كن و در داورى محكم و پايدارش گردان و ريا را از او دور كن و از عشق به شهرت و آوازه رهاييش بخش و فكر و ذكر و مسافرت و اقامتش را در راه خود و براى خود قرار ده.
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) و وقتى كه با دشمنانت كه دشمن او نيز هستند به مصاف ايستد، شمار ايشان را در چشم او اندك نماى و شان و مقامشان را در دل او كوچك ساز و او را بر دشمنان پيروزى عنايت فرما و دشمن را بر او پيروز مساز و اگر زندگى او را به نيكبختى پايان دادى و شهادت را سرنوشت او ساختى شهادتش را وقتى قرار ده كه دشمنت را ريشه كن ساخته و اسارت، آنان را به رنج و تعب افكنده و اطراف مرزهاى مسلمين امنيت يافته و دشمنت هزيمت كرده باشد.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) بار خدايا به وقتى كه جنگجو در ميدان جنگ است و مرزدار به مرزدارى مشغول است هر مسلمانى را كه به امور خانه‌ى آنها رسيدگى كند يا در نبود او به كفالت خانواده‌اش برخيزد يا او را به قسمتى از مال خود يارى دهد يا او را به ساز و برگ جنگ كمك رساند يا همت او را به نبرد با دشمن برانگيزد يا در حضور او درباره‌اش دعاى خير كند يا حرمتش را در نبود وى رعايت كند به او نيز اجر همان رزمنده را همسنگ آن عنايت كن و عمل او را پاداشى نقد عطا فرما كه بدون درنگ سود خيرى را كه پيشاپيش فرستاده و شادى خاطرى كه نتيجه‌ى كار اوست در همين دنيا به چنگ آورد تا آنكه فرا رسد زمان فضل و پاداشى كه بر او روا داشته‌اى و كرامتى كه براى او آماده ساخته‌اى.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) بار خدايا هر مسلمانى كه امر اسلام او را مهم آيد و از اجتماع اهل شرك در برابر ملت اسلام اندوهگين شود تا جايى كه قصد جنگ كند يا آهنگ جهاد نمايد ولى ضعف و ناتوانى او را خانه‌نشين كند يا تنگدستى كارش را كند سازد يا پيشامدى تصميم او را به تاخير اندازد يا در برابر اراده‌اش مانعى قرار گيرد پس نامش را در زمره‌ى عابدان بنگار و ثواب مجاهدان را بر او حتمى گردان و وى را در زمره‌ى شهيدان و صالحان قرار ده.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) بار خدايا بر محمد كه بنده و فرستاده‌ى توست و بر آلش درود فرست درودى برتر از درودها و بالاتر از تحيتها درودى كه زمانش پايان نپذيرد و رشته‌ى شمار آن قطع نگردد مانند كاملترين درودهايى كه در روزگاران گذشته به هر يك از اوليائت نثار فرمودى چرا كه تو عطابخش ستوده‌اى، آغاز كننده و باز گرداننده‌اى و تويى كه هر چه اراده فرمايى انجام دهى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^