فارسی
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - الاثنين 19 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 23 ( دعا برای عافیت و شکر بر آن ) ترجمه محمد رسولی


مطلب قبلی دعای 22
دعای 24 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا سَأَلَ اللهَ الْعَافِيَةَ وَ شُكْرَهَا
دعاى آن حضرت براى عافيت و سلامتى
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَلْبِسْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ جَلِّلْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ حَصِّنِّي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَكْرِمْنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَغْنِنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ تَصَدَّقْ عَلَيَّ بِعَافِيَتِكَ ، وَ هَبْ لِي عَافِيَتَكَ وَ أَفْرِشْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ أَصْلِحْ لِي عَافِيَتَكَ ، وَ لَا تُفَرِّقْ بَيْنِي وَ بَيْنَ عَافِيَتَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ .
(1) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و لباس تندرستى و عافيتت را بر من پوشانده، و مرا زير چتر عافيتت بگير و با عافيتت نگهدار. و با نعمت تندرستى و سلامتى مرا گرامى فرما. و با تندرستى كه به من ارزانى دادى بى نيازم گردان. و تندرسيت را به من عطا كن. و عافيتت را به من ببخش. و عافيت و سلامتى را برايم بگستران. و عافيتت را به من شايسته و سزاوار كن. و در دنيا و آخرت ميان من و تندرستى و عافيتت جدايى مينداز.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَافِنِي عَافِيَةً كَافِيَةً شَافِيَةً عَالِيَةً نَامِيَةً ، عَافِيَةً تُوَلِّدُ فِي بَدَنِي الْعَافِيَةَ ، عَافِيَةَ الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ .
(2) پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و مرا به گونه‌اى عافيت ده كه آن عافيت براى من كافى، بهبودى بخش، ارزنده، بهتر، رشد كننده، و فزاينده باشد. سلامتى و عافيتى كه در تنم تندرستى و عافيت دنيا و آخرت را برايم بيافريند.
﴿3 وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِي دِينِي وَ بَدَنِي ، وَ الْبَصِيرَةِ فِي قَلْبِي ، وَ النَّفَاذِ فِي أُمُورِي ، وَ الْخَشْيَةِ لَكَ ، وَ الْخَوْفِ مِنْكَ ، وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ ، وَ الِاجْتِنَابِ لِمَا نَهَيْتَنِي عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ .
(3) و براى من ايمنى، تندرستى، صحت، سلامت در دين و تنم احسان كن. و بينايى در دلم، و پيشرفت در كارهايم، و ترس براى تو، و بيم و خوف از تو، و توانايى و نيرومندى بر انجام آنچه از اطاعت و فرمانبرى خودت كه به من دستور داده‌اى، و دورى و پرهيز از چيزى كه از آن مرا بازداشته‌اى عطا كن.
﴿4 اللَّهُمَّ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ ، وَ زِيَارَةِ قَبْرِ رَسُولِكَ ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ رَحْمَتُكَ وَ بَرَكَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ ، وَ آلِ رَسُولِكَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ أَبَداً مَا أَبْقَيْتَنِي فِي عَامِي هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ ، وَ اجْعَلْ ذَلِكَ مَقْبُولًا مَشْكُوراً ، مَذْكُوراً لَدَيْكَ ، مَذْخُوراً عِنْدَكَ.
(4) پروردگارا! براى من زيارت حج و عمره و زيارت قبر پيامبرت را- كه درود و رحمت و بركات و احسانت بر او و بر خاندان و آل او باد- و زيارت قبرهاى خاندان پيامبرت را- كه بر آنها درود باد- هميشه تا چندى كه مرا بگذارى و زنده دارى هم امسال و هم در هر سال نصيب و قسمت كن. و آن زيارت را پذيرفته و قابل اجر و جزا و در پيش تو ياد شده و نزد تو پس انداز شده و اندوخته قرار ده.
﴿5 وَ أَنْطِقْ بِحَمْدِكَ وَ شُكْرِكَ وَ ذِكْرِكَ وَ حُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَيْكَ لِسَانِي ، وَ اشْرَحْ لِمَرَاشِدِ دِينِكَ قَلْبِي .
(5) و زبانم را به نيايش، سپاس، ياد، مدح و ثناى خودت گويا كن. و دلم را براى راهها و هدفها و مقصدهاى دينت باز و آماده فرماى.
﴿6 وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، وَ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ و الْعَامَّةِ وَ اللَّامَّةِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ سُلْطَانٍ عَنِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مُتْرَفٍ حَفِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ ضَعِيفٍ وَ شَدِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَرِيفٍ وَ وَضِيعٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ صَغِيرٍ وَ كَبِيرٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ قَرِيبٍ وَ بَعِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَنْ نَصَبَ لِرَسُولِكَ وَ لِأَهْلِ بَيْتِهِ حَرْباً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ، إِنَّكَ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ .
(6) و مرا و نسل مرا از شيطان رانده شده و از شر جانور سمى و جانور زهردار و كشنده و از شر همه‌ى جانوران و از چشم زخم، و از شر هر شيطان گردنكش و از شر هر حكمفرماى ستمگر، و از شر هر خوشگذران غرق در نعمت- كه غلامان آماده به خدمت دور او را گرفته‌اند- و از شر هر ناتوان و توانا و از شر هر بلند پايه و پايين دست، و از شر هر كوچك و بزرگ، و از شر هر نزديك و دور، و از شر هر كسى از آدمى و پرى كه بر پيامبرت و خاندانش اظهار دشمنى كند و آماده جنگ باشد، و از شر هر جنبنده‌اى كه اختيارش در دست تو است، پناه ده، كه تو بر راه مستقيم و هموار و راستى.
﴿7 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ مَنْ أَرَادَنِي بِسُوءٍ فَاصْرِفْهُ عَنِّي ، وَ ادْحَرْ عَنِّي مَكْرَهُ ، وَ ادْرَأْ عَنِّي شَرَّهُ ، وَ رُدَّ كَيْدَهُ فِي نَحْرِهِ .
(7) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و كسى را كه درباره‌ى من اراده‌ى بدى كند از من بازگردان. و نيرنگ او را از من دور ساز. و شرش را از من بركنار كن. و كيد و نقشه‌اش را به خودش برگردان.
﴿8 وَ اجْعَلْ بَيْنَ يَدَيْهِ سُدّاً حَتَّى تُعْمِيَ عَنِّي بَصَرَهُ ، وَ تُصِمَّ عَنْ ذِكْرِي سَمْعَهُ ، وَ تُقْفِلَ دُونَ إِخْطَارِي قَلْبَهُ ، وَ تُخْرِسَ عَنِّي لِسَانَهُ ، وَ تَقْمَعَ رَأْسَهُ ، وَ تُذِلَّ عِزَّهُ ، وَ تَكْسِرَ جَبَرُوتَهُ ، وَ تُذِلَّ رَقَبَتَهُ ، وَ تَفْسَخَ كِبْرَهُ ، وَ تُؤْمِنَنِي مِنْ جَمِيعِ ضَرِّهِ وَ شَرِّهِ وَ غَمْزِهِ وَ هَمْزِهِ وَ لَمْزِهِ وَ حَسَدِهِ وَ عَدَاوَتِهِ وَ حَبَائِلِهِ وَ مَصَايِدِهِ وَ رَجِلِهِ وَ خَيْلِهِ ، إِنَّكَ عَزِيزٌ قَدِيرٌ .
(8) و در پيش روى او حايلى قرار بده تا چشمش را از ديدن من كور و گوشش را از شنيدن حرف من كر، و دلش را از به ياد آوردن من بسته و قفل شده كنى. و زبانش را از گفتگو كردن درباره‌ى من لال سازى؛ و سركوبش كنى. و عزت و سربلنديش را به خوارى بدل نمايى. و نخوت و بزرگ نماييش را در هم بشكنى. و گردنش را خوار و افتاده سازى. و كبر و خودستاييش را بر هم زنى. و مرا از همه‌ى زيان و شر او، و گوشه زدنش و زير چشمى اشاره كردنش و طعنه زدن و رشك و حسد ورزيش و دشمنى و دامها و بندها و ريسمانهايش و پيادگان و سوارگانش در امانم دار؛ زيرا تو عزير و سرافراز و توانا و قادرى.

برچسب:

دعای بیست وسه صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه

-

دعای 23 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۳ صحیفه سجادیه

-

بیست و سومین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^