به وقت تكلم به ذكر ركوع «سُبْحانَ رَبِّىَ الْعَظيمِ وَبِحَمْدِهِ» بايد از مرض غفلت نسبت به حقيقت اين ذكر دور و با تمام وجود علماً و عملًا در حال اين ذكر بود كه وقتى نور اين ذكر و حقيقت اين واقعيت در وجود انسان جلوه كند، تنزّه حق را از تمام عيوب لمس ...
قرآن مجيد در آيات گوناگونى حكمت را ـ كه مجموعهاى از واقعيتها الهامى و عقايد حقّه و اعمال پسنديده و نورانيّت الهيّه و حالات عالى درونى است ـ از اعظم نعمتها و بهترين نيكىها دانسته و اصل حكمت و آراستگان به آن را ستوده است .در سوره بقره مىفرمايد ...
طریحى در کتاب با ارزش منتخب از این جوان کم نظیر و عارف بى بدیل یاد کرده است و محدث قمى در نفس المهموم از روضه الواعظین فتّال نیشابورى و امالى حضرت صدوق نقل مى کند که : وهب بن وهب مردى نصرانى بود و در مسیر راه با کاروان نور برخورد کرده و خود و مادر و ...
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدلله رب العالمین صلاة و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین حبیب الهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین و المعصومین المکرمین».
حضرت معصومه(س) در محاصرۀ معنوی اولیای الهی
از ...
در هر دوره اى و در هر عصرى شیطان صفتانى خطرناک هستند که افراد به ویژه جوانان را جذب نموده و با آنان طرح دوستى و رفاقت مى اندازند تا از مال و منال آنان به ناحق استفاده کنند و ارزش هاى انسانى شان را به غارت برند .اینان با چهره اى خوش نما و لبخندهایى جذاب ...
كتاب با عظمت «نهج البلاغة»، جمعآورى سيد رضى، گوشه بسيار كوچكى از درياى بيكران و فضاى لا يتناهاى انديشه حضرت يعسوب الدين مولى الموحدين، امام عاشقان، چراغ عارفان، سرحلقه آگاهان، مغز بينش و سرحلقه آفرينش اميرالمؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام ...
انسانى که مىخواهد به خود معرفت پیدا کند، باید قرآن را برنامه خود بسازد. قرآن مىفرماید :«لَقَدْ خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ فِىآ اَحْسَنِ تَقْوِیمٍ »19.که ما انسان را در نیکوترین نظم و اعتدال آفریدیم .انسان موجودى باارزش است :«وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا ...
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با علما
همراه با ...
اللهم إنا نعوذ بك من نزغات الشيطان الرجيم و كيده و مكائده ، و من الثقة بامانيه و مواعيده و غروره و مصائده . و أن يطمع نفسه في اضلالنا عن طاعتك ، و امتهاننا بمعصيتك ، أو أن يحسن عندنا ما حسن لنا ، أو أن يثقل علينا ما كره الينا . اللهم اخساه عنا بعبادتك ...
الحمد لله الذي هدانا لحمده ، و جعلنا من اهله لنكون لاحسانه من الشاكرين ، و ليجزينا علي ذلك جزاء المحسنين . و الحمد لله الذي حبانا بدينه واختصنا بملته ، و سبلنا في سبل احسانه لنسلكها بمنه الي رضوانه ، حمدا يتقبله منا ، و يرضي به عنا . و الحمد لله الذي ...
چون از خانه خارج شدى ادب در راه رفتن را مراعات كن و ادب در اين است كه با آرامش دل و آرامش بدن حركت كنى ، از افراط و تفريط در راه رفتن اجتناب كن ، از حركتهاى لغو و بيهوده و اعمال ضد حق بر حذر باش و در درون و برون خود متذكر حضرت حق باش كه با متذكر بودن ...
حسين انصاريان، تهران، انتشارات دارالعرفان، چاپ اول، 1381 ،576 صفحه، وزيري.دعا وسيله ی ارتباط ميان عبد و معبود است، چه زيباست که چگونگی اين ارتباط، زبان و نوع آن، از انوار طيبه اهل بيت(عليهم السلام) آموخته شود. اثر فوق شرح و تبيين مفاهيم، الفاظ و جملات ...
حسین انصاریان، قم، انتشارات دارالعرفان.تفسیر آیات 190 تا 220 از سوره مبارکه بقره است. در این مجلّد از این مجموعه تفسیری نیز ادامه تفسیر و توضیح آیات سوره بقره با همان سبک تفسیری مفسر محترم آمده است. نگارنده ابتدا آیه مورد نظر را ذکر نموده و سپس ترجمه ...
استاد حسین انصاریان در مسجد حظیره یزد در تفسیر آیات هفتم و هشتم سوره غافر گفتند: فرشتگان "حامل" و "اطراف" عرش الهی از مقربترین فرشتگان خداوند متعال هستند؛ گنجایش وجودی آنان از مابقی فرشتگان وسیعتر است، عبادات و عرفانشان نیز از سایر فرشتگان تفاوت ...
زیاده روى در خوراک و پوشاک ، زیاده روى در معاشرت و محبت ، زیاده روى در عشق به دنیا ، زیاده روى در بذل و بخشش ، همه و همه از مصادیق اسراف و از نظر قرآن مجید و روایات ، عملى مذموم و کارى ناپسند است .اسراف در حدى زشت است که خداوند متعال در قرآن مجید اعلام ...
نقل است که شخصى سوار بر مرکب زشتى، به کنار رودخانهاى رفت تا از آن عبور کند. آب رودخانه صاف و زلال بود ؛ ولى مرد هر چه تلاش مىکرد که مرکب را عبور دهد، نمىتوانست. فردى که از آن جا مىگذشت، گفت: پدر جان! صبر کن، من چاره کار تو را مىدانم. آن گاه چوبى ...
زن ، حقّ پوشيدن لباس زربفت ، حرير ، ابريشم و ... و زينت نمودن به انواع اشياى گرانبها را دارد ، ولى بايد اين امور به طور حتم از راه مشروع بهدست آمده باشد و روزى مزين به اين زينتها شود كه در جامعه عدهاى در مضيقه و سختى نباشند و به هيچ عنوان حق ندارد ...