فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 27 ( دعا برای مرزداران ) ترجمه عباس عزيزی


مطلب قبلی دعای 26
دعای 28 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِأَهْلِ الثُّغُورِ
دعاى آن حضرت- كه درود بر او باد- براى مرزداران
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ .
(1) بار خدايا، بر محمد و خاندانش درود فرست و مرزهاى مسلمانان را به تسلط و قدرتت استوار ساز و مرزداران را به نيروى خويش توانايى ده و به لطف و تفضلت بخشش‌هاى خود را بر ايشان فراوان گردان.
﴿2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ .
(2) خداوندا، بر محمد و خاندانش درود فرست و تعداد ايشان را بسيار، سلاح‌هاى آنان را تيز و برنده، و حدود ايشان را نگهدارى، و اطرافشان را نفوذناپذير گردان و به جمعشان اتحاد و وحدت عطا كن و كارشان را شايسته و آذوقه‌شان را پياپى برسان و سختى‌هايشان را به تنهايى كفايت كن و آنان را به يارى و كمك خود تقويت نموده و به شكيبايى يارى نما و در نيرنگ‌ها تيزبينى‌شان عطا فرما.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ .
(3) بار خدايا، بر محمد و خاندانش درود فرست و آنچه را كه در آن جاهل‌اند به ايشان بشناسان و آنچه نمى‌دانند را به ايشان بياموز، و نسبت به آنچه نمى‌بينند بيناشان گردان.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ حَتَّى لَا يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْاِدْبَارِ ، وَ لَا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ .
(4) خداوندا، بر محمد و خاندانش درود فرست و هنگام روبه رو شدنشان با دشمن، دنياى فريب دهنده را از ياد آنها ببر، و انديشه‌ى دارايى گمراه كننده را از دل‌هايشان بزدا و بهشت را برابر چشمانشان قرار ده و از آن بهشت آنچه آماده ساخته‌اى، از جايگاه‌هاى جاودانه و سراهاى ارجمند و زنان زيبا و نهرهايى كه در آن آشاميدنى‌هاى گوناگون روان شده و درختانى كه زير (سنگينى) انواع ميوه‌ها خم گشته، برابر چشمشان نمايان كن تا كسى از ايشان آهنگ روى برگرداندن نكند و انديشه‌ى گريز از برابر مانند خود را در خاطر نگذراند.
﴿5 اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ .
(5) خداوندا، به حرمت آنچه خواسته شد دشمنان ايشان را در هم شكن، و پنجه‌شان را از اندام ايشان جدا ساز و ميان دشمنان و سلاح‌هاى آنان جدايى افكن و بند دلشان را جدا كن و ميان آنان و آذوقه‌هاشان جدايى انداز و در راه‌ها سرگردانشان گردان و از مقصد گمراهشان كن و كمك را از آنها ببر و از شمارشان بكاه و دل‌هايشان را از ترس پر نما و دست‌هاشان را از گشوده شدن به تجاوز و دست‌اندازى ببند و زبانشان را از گفتار ببند و پراكنده ساز و حاميان آنان را كه در پشت سرشان هستند متفرق نما و به واسطه‌ى شكست اينان پيروانشان را از ادامه‌ى جنگ بازدار و به خوار ساختن آنها، طمع‌هاى كسانى را كه از پس ايشانند قطع فرما.
﴿6 اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ .
(6) خدايا، زنانشان را از زاييدن بازدار و اصلاب مردانشان را خشك گردان و نسل چهارپايان و شتر و گاو و گوسفندانشان را قطع كن، و آسمانشان را بر باريدن و زمينشان را در روييدن اجازه مده.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ أَهْلِ الْإِسْلَامِ ، وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ ، وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ ، وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ لِعِبَادَتِكَ ، وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لَا يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ الْأَرْضِ غَيْرُكَ ، وَ لَا تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ .
(7) خداوندا، به حرمت اين نيايش، تدبير و دورانديشى مسلمانان را نيرومند و به سبب آن شهرهاشان را استوار و دارايى‌شان را فراوان نما و چنان مقرر فرما كه خاطرشان را از جنگ با دشمن براى عبادت و بندگى‌ات و با خلوت گزيدن با تو از ستيز با دشمن فارغ شود تا در همه جاى زمين جز تو پرستيده نشود و براى كسى جز تو پيشانى بندگى به خاك نهند.
﴿8 اللَّهُمَّ اغْزُ بِكُلِّ نَاحِيَةٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، وَ أَمْدِدْهُمْ بِمَلَائِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ التُّرَابِ قَتْلًا فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً ، أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ .
(8) خدايا، مسلمانان هر مرز و دژى را به جنگ با مشركان كه در برابر ايشانند بفرست و آنان را از جانب خود به فرشتگان پياپى كمك فرما تا دشمنان را به دورترين نقطه‌ى زمين كشانده بكشند يا اسير نموده با اين كه اعتراف كنند كه تو معبودى و معبودى جز تو نيست يگانه و بى‌شريكى.
﴿9 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ ، وَ قَدْ أَحْصَيْتهم بِمَعْرِفَتِكَ ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمَ بِقُدْرَتِكَ .
(9) خداوندا، درخواست مرا تمام دشمنانت را در سرزمين‌ها از مردم: هند، و روم، و تركستان، و خزر و حبشه، و نوبه (منطقه‌اى در سودان) و زنگبار، و سقالبه (اسلاوها)، و ديلمان و ديگر گروه‌هاى مردم كه مشرك هستند و نام و نشانشان پنهان است و تو خود به علم و دانايى‌ات شمارشان را مى‌دانى و آگاهى بر آنان به قدرت و توانايى‌ات شامل گردان.
﴿10 اللَّهُمَّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ ، وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ ، وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ .
(10) بار خدايا، كافران و مشركان را با چوپانان خود مشغول ساز تا مرزها و سرزمين مسلمانان از دست‌اندازى آنان ايمن باشد و با كم كردن شمار آنان (از ميان برداشتن آنان) آنان را از كم كردن شمار مسلمانان بازدار و با پراكندگى‌شان از همصدايى عليه مسلمانان منعشان كن.
﴿11 اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ .
(11) خداوندا، دل‌هايشان را از آرامش و بدن‌هايشان را از توانايى تهى گردان، و از قلب‌هايشان انديشه‌ى هر حيله و تدبير را برگير، و اندامشان را از جنگيدن با پيادگان سست نما، و آنان را از زد و خورد با دليران بترسان و لشكرى از فرشتگانت با عذاب و آزار سخت خودت بر ايشان برانگيز، همانگونه كه در روز بدر لشگر فرشتگانت را فرستادى، تا ريشه‌ى آنان را قطع كرده و شكوتشان را از بين برده و گروهشان را پراكنده نمايى.
﴿12 اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ .
(12) خدايا، آميخته گردان آب‌هاى ايشان را به وبا و خوردنى‌هايشان را به بيمارى‌ها، و شهرهاشان را در زمين فرو بر و بلا و گرفتارى‌هاى پياپى بر آنها برسان و آنان را به قحطى و خشكسالى گرفتار ساز و آذوقه‌هاشان را در خشكترين و دورترين زمين خود قرار ده و پناهگاه‌هاى زمين را بر روى آنان ببند و ايشان را به گرسنگى هميشگى و بيمارى دردناك دچار فرما.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ ، الظَّهْرَ ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ .
(13) خداوندا، و هر جنگجويى از اهل بيت كه با ايشان بجنگد يا هر مجاهد كه پيرو سنت توست با آنها جنگ نمايد تا دينت بلندتر و حزب تو تواناتر و بهره‌ات (از مردم) كامل‌تر گردد، پس آسانى نصيبش كن و كار را بر او سهل فرما، و پيروزيش را ضامن شو و يارانى همرنگ به او ده، و پشتش را قوى و روزى‌اش را فراوان گردان، و او را به نشاط بهره‌مند ساز، و حرارت جوشش آرزو (هاى دنيوى) را در او فرونشان و او را از غم تنهايى برهان، و ياد زن و فرزند را از خاطرش بزدا.
﴿14 وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، وَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ ، فِيِكَ وَ لَكَ .
(14) و او را به نيت نيكو راهنمايى فرما، و عافيت و تندرستى را برايش عهده‌دار شو، و سلامتى و رهايى از بلاها را همراهش ساز، و او را از ترس دور دار و جرأت و دليرى در دلش بيفكن و نيرومندى را روزيش گردان، و به كمك و يارى خويش او را يارى فرما، و روش‌ها و سنت‌هاى آيين (حق) را به او بياموز، و حكم كردن درست و شايسته را به او بنما، و ريا و خودنمايى را از او بگير، و او را از شهرت طلبى و ميل به بلند آوازگى برهان و انديشه و مسافرت و ماندنش را در راه خود و براى خويش قرار ده.
﴿15 فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ .
(15) هر گاه كه با دشمن تو و دشمن خودش روبه‌رو شود آنان را در پيش چشمش اندك نما و هيبت آنان را در دلش كوچك ساز و او را بر دشمنان غلبه ده و آنان را بر او چيره مگردان. پس اگر زندگانى‌اش را به نيكبختى پايان داده و شهادت را برايش مقدر نمودى، شهادتش پس از آن باشد كه دشمنت را هلاك و تباه كند و با اسيرى، آنها را به رنج افكند و مرزهاى مسلمانان را ايمن كرده و دشمنانت پشت كرده، شكست خورده و فرار كرده باشند.
﴿16 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَادٍ ، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً ، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً ، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ .
(16) خداوندا، هر مسلمانى كه جانشين جنگجو يا مرزدارى در كار خانه‌اش باشد يا در نبود او خانواده‌اش را نگاهدارى كند يا او را به برخى از دارايى‌اش كمك نمايد يا او را به اسباب جنگ يارى كند يا او را به جهاد وادارد يا او را در راهى كه در پيش گرفته به دعا همراهى نمايد و يا در پشت سرش آبروى او را حفظ كند، پس او را به اندازه‌ى پاداش مسلمان جنگجو و مرزدار پاداش ده و عوض كارش را در دنيا عطا فرما كه سود آنچه انجام داده و شادى كارى كه به جاى آورده، دريابد تا آنگاه كه زمانش (زندگى‌اش) به پايان رسيده و به آنچه براى او از فضل و احسانت روان ساخته‌اى و از كرم و بخششت آماده نموده‌اى برسد.
﴿17 اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً ، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ .
(17) خدايا، هر مسلمانى كه دل مشغول اسلام باشد و گرد آمدن مشركان را اندوهگين سازد و از همين رو قصد جنگ با آهنگ جهاد نمايد و ناتوانى بر او عارض شود يا فقر و تهى‌دستى او را از جهاد بازدارد يا پيشامدى رفتن او را به تأخير اندازد، يا مانعى در برابر اراده و خواسته‌اش پيش آيد، پس نام او را در زمره‌ى عبادت كنندگان رقم زن، و پاداش جهادگران را به او عطا فرما و او را در زمره‌ى كشته شدگان در راه حق و شايستگان قرار ده.
﴿18 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ .
(18) بار خدايا، درود فرست بر محمد بنده و فرستاده‌ى خود و بر خاندانش؛ درودى كه بر درودها برترى داشته و جاودانه‌تر باشد، درودى كه مدتش پايان نپذيرد و شمارش تمام نگردد، همانند كامل‌ترين درودهايى كه بر اولياى خود فرستاده‌اى، زيرا تو بسيار بخشنده، ستوده و آغاز كننده‌اى و بازگرداننده‌اى و آنچه را كه بخواهى انجام مى‌دهى.

برچسب:

دعای بیست و هفت صحیفه سجادیه

-

دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

-

دعای 27 صحیفه سجادیه

-

دعای ۲۷ صحیفه سجادیه

-

بیست و هفتمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^