فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 ساعت 09:58 صبح

استاد انصاریان

 پیش‌نیاز رسیدن به خداوند، روحی آزاد و قدرتمند است

دارالعرفان/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رسیدن به خداوند، نیازمند روحی آزاد و قدرتمند است، گفت: انبیا یک هدف داشتند که رسیدن به خدا بود و به دلیل داشتن روحیه‌ای آزاد و قدرتمند به این هدف هم رسیدند. رسیدن به خدا، امری صددرصد معنوی است و میان آن و پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد.
 پیش‌نیاز رسیدن به خداوند، روحی آزاد و قدرتمند است

مسیر رسیدن به سلوک معنوی 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در سخنرانی در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان خوی، با بیان اینکه سلوک معنوی، شرط رسیدن به خداوند است، اظهار کرد: خداوند در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید: «إِنَّ اَلَّذِینَ قٰالُوا رَبُّنَا اَللّٰه ثُمَّ اِسْتَقٰامُوا» برای رسیدن به این نقطه که با اعتقاد قویِ قلبی بگوییم خداوند، مالک، مربی و همه‌کارهٔ ما در این عالم است، عیب و نقصی ندارد، کمال مطلق است و کلید همهٔ امور هستی در دنیا و آخرت به دست پرقدرت اوست، باید جاده‌ای را طی کنیم.

 

پیش‌نیاز رسیدن به خداوند، روحی آزاد و قدرتمند است

مبلغ برجسته بین الملل با اشاره به اینکه رسیدن به خداوند، نیازمند روحی آزاد و قدرتمند است، گفت: انبیا یک هدف داشتند که رسیدن به خدا بود و به دلیل داشتن روحیه‌ای آزاد و قدرتمند به این هدف هم رسیدند. رسیدن به خدا، امری صددرصد معنوی است و میان آن و پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد.

 

یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا افرادی آزاده بودند 

وی یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا را از جمله افراد آزاده دانست و عنوان کرد: حضرت علی(ع) درباره 72 نفر از یاران امام حسین(ع) می‌فرمایند: «پیشینیان عالم تا زمان آدم(ع)، از نظر اخلاص قلبی بر این افراد پیشی نگرفتند و آیندگان عالم هم بر آنها پیشی نمی‌گیرند! پاک‌ترین، خالص‌ترین، آقاترین و بزرگوارترین آیندگان، 313 نفر اصحاب امام عصر(عج) هستند؛ ولی حضرت می‌فرمایند که اینان در صف بعد هستند».     

استاد انصاریان به معنای آزادی در اسلام و فرهنگ قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: مفهوم آزادی با استناد به فرهنگ قرآن و اسلام این است که؛ اگر حادثه‌ای پیش آمد و دین به من محتاج بود که این حادثه را با پول یا جان بشکنم؛ در جهت شکستن آن تلاش می‌کنم.

 

نمونه‌ای از آزادی و عشق به ابی‌عبدالله(ع)

نویسنده کتاب ارزشمند «اوصاف اولیای الهی» در ادامه به حکایتی از آزادی و عشق به ابی‌عبدالله(ع)‌ اشاره و بیان کرد: شخصی می‌گوید: در مسیر مکه به کربلا، مرد پولدار و زن و بچه‌داری در بیابانی که نه خانه‌ای، نه آبادی و باغی بود، در ٱن آفتاب سوزان عراق خیمه زده بود. او را می‌شناختم، روزی در مسیر عبورم به خیمه‌اش رفتم و گفتم: اینجا چه‌کار می‌کنی؟ گفت: اینجا نقطهٔ عشق و معراج من است. گفتم: پس زن و بچه‌ات چه می‌شوند؟ گفت: این‌قدر دارند که بخورند. گفتم: چند سال است که اینجا هستی؟ مرد گفت: بیست سال است. گفتم: برای چه اینجا هستی؟ گفت: از اخبار و روایات شنیده‌ام که روزی ابی‌عبدالله(ع) از اینجا عبور می‌کند و در همین نزدیکی‌ها شهید می‌شود. من بیست سال است که از اینجا تکان نخورده‌ام تا مبادا پیوندم با ابی‌عبدالله(ع) از دست برود. روی این خاک‌ها و در این گرما نشسته‌ام تا محبوبم بیاید و از اینجا عبور کند، من بلند شوم و دامنش را بگیرم، به او بگویم: حسین جان، بیست سال است که اینجا هستم، مرا با خودت ببر! این شخص می‌گوید: روز عاشورا یا روز یازدهم بین کشته‌ها آمدم و گشتم، دیدم سرش را جدا کرده‌اند و بدنش قطعه‌قطعه شده این عشق است. 

 

عشق بی‌نهایت پروردگار به بندگان

استاد انصاریان گفت: پروردگار عالم عشق بی‌نهایت است؛ غضب و خشمش برای ماست، روز قیامت گنهکاری را می‌آورند، و به وی می‌گویند: تو گنهکار هستی؛ شیطان وسط می‌آید و می‌گوید: من عامل گناهانش بودم، باید به جهنم برود. خطاب می‌رسد: «اَلزّرْعُ لِلزّارِع وَ الْأرْضُ لِلْمٰالک» هرچه گناه کاشته‌ای، برای توست؛ اما این زمین برای من است و نمی‌گذارم آن را به جهنم ببری. همه‌ اینها موج رحمت است، اما ما هم باید چند قدم برداریم و بیکار نباشیم.

 

انتهای پیام /

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • شهدای کربلا
  • حقیقت آزادی
  • فرهنگ اسلام
  • سلوک معنوی
  • رسیدن به خدا
  • سورۀ فصّلت
  • اسارت دنیا
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    هتک حرمت واقدام شنیع رژیم پلید و غاصب صهیونیستی ...
    پیام آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی به ...
    برگزاری نخستين جشنواره قرآنی شيعيان در قطيف
    اصرار شیعیان بر نماز خواندن بر روی آوار مساجد
    همزمان با سالروز تخریب بقیع؛ تخریب بزرگترین حرم ...
    نجوای پیام بزرگ عاشورا هنوز از حرم زینبی شنیده می ...
    چرا شیعیان نماز تراویح نمی‌خوانند؟
    استاد حسین انصاریان: آثار هر عملی تا روز قیامت ...
    ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در ...
    استاد انصاریان: ذات بی عیب و نقص، منبع کل کمالات/ ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^