فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ارزش مبلّغ دين اسلام‏

انسان هدايت‌گر واجد شرايط آن قدر با ارزش است كه خاتم پيامبران صلى‌الله‌عليه‌وآله و بزرگترين مخلوق پروردگار، كه داراى مقام «جمع الجمعى» است، با پاى پياده به بدرقه اميرالمؤمنين عليه‌السلام مى‌آيند. بعد او را در آغوش گرفته، مى‌فرمايد:
«لَانْ يَهْدِىَ اللّهُ بِكَ رَجُلًا واحداً خَيْرٌ لَكَ مِمّا طَلَعَتْ عَلَيهِ الشَّمْسُ» 

على جان! وقتى مردم را با حلال و حرام دين آشنا كنى، اگر در اين سفر به واسطه تبليغ تو يك نفر هدايت شود، در پيشگاه خدا از آنچه كه آفتاب بر او طلوع و غروب مى‌كند، با ارزش‌تر است.
بسيارى از خيرات با صبر به دست مى‌آيد. رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله جهان را با صبر كردن‌ در برابر ناگوارى‌ها هدايت كرده‌اند. ميلياردها نفر به بركت پيغمبر صلى‌الله‌عليه‌وآله هدايت شده‌اند و هدايت انسان‌ها در پرونده پيغمبر صلى‌الله‌عليه‌وآله بهتر است از آنچه كه آفتاب بر آن مى‌تابد و از آن غروب مى‌كند.
روايتى كه اغلب فقهاى شيعه قبول دارند و بعضى از آنها نيز در رساله‌هاى خود اين روايت را آورده‌اند كه: اگر تعداد افراد نماز جماعت از ده نفر بگذرد، جنّ و انس‌
نمى‌توانند ثواب و پاداش آن را بنويسند. از زمانى كه پيغمبر صلى‌الله‌عليه‌وآله نماز جماعت را اقامه كردند، تا زمان حال، چقدر نماز جماعت خوانده شده است؟ پيغمبر صلى‌الله‌عليه‌وآله به تنهايى در ثواب كل نمازهاى جماعت هزار و پانصد ساله شريك است.
تمام اين موارد، محصول صبر پيامبر صلى‌الله‌عليه‌وآله است. پول، رياست بر سيصد و شصت قبيله و ازدواج با دختران زيبا را قبول نكرد، اما صبر بر ناگوارى‌ها و تلخى‌ها را قبول كرد تا خورشيد با صبر ايشان به شكلى طلوع كند كه ديگر غروب نخواهد كرد.
«هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلّهِ» 


منبع : پایگاه عرفان
  • ارزش مبلّغ دين اسلام‏
  • ارزش مبلّغ
  • دين اسلام‏
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^