فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تجلّى قرآن در قلب

از نكات بسيار مهمّى كه پيرامون اثر مال حلال مى توان بيان كرد قضيه مرحوم ملاكاظم است كه اهل اراك و انسانى متديّن به حقايق و عامل به دستورهاى حضرت حق بود.تنها چيزى كه آن مرد با صفا را رنج مى داد ، بى سوادى او بود ، به خصوص وقتى سخن قرآن به ميان مى آمد ، به خاطر اين كه سواد خواندن و نوشتن نداشت ، سخت رنجيده خاطر مى شد .او با تمام وجود عاشق قرآن بود و ميل داشت مانند كسانى كه قرآن مى خوانند ، قرآن بخواند .او نمى توانست قرآن بخواند ، ولى آنچه از قرآن به وسيله علماى ربّانى شنيده بود به آن آراسته بوده ؛ ملاكاظم رفتار و كردار و اخلاقش قرآن بود و به خصوص مسئله حلال و حرام در اعمال و مخصوصاً در كسب و كار و خوراك را رعايت مى كرد !! شبى در عالم رؤيا به حضور يكى از معصومين عليهم السلام مشرّف مى شود .حضرت به او مى فرمايد : قرآن بخوان . عرضه مى دارد : نمى توانم . حضرت مى فرمايد :مى توانى ، در محضر رهبر اسلام چند آيه اى قرائت مى كند و از شدّت شوق از خواب بيدار شده حس مى كند تمام قرآن بر قلب او تجلّى كرده و نقش بسته است !!
فرداى آن شب به ديدن مرحوم نوّاب صفوى رسيده ، داستان رؤياى صادقه خود را بيان مى كند ، آن مرحوم از او امتحان به عمل مى آورد و مى بيند عين حقيقت است !!ايشان نه تنها قرآن را از حفظ مى خواند ، بلكه با حسّ سرانگشت خود آيات قرآن را از ساير جملات عربى تشخيص مى داد و هم چنين با تمام آيات كه در چه جزء يا در چه سوره اى است آشنا بود .گاهى صفحه اى از مفاتيح را جلوى او مى گذاشتند و از او مى پرسيدند : اين قسمت در كجاى قرآن است ؟ انگشت روى كلمات مى گذاشت و مى گفت : اين قرآن نيست و گاهى از او مى پرسيدند : فلان آيه در كجاست ؟ قرآن را باز مى كرد و با انگشت خود آيه را پيدا كرده و نشان مى داد !!
اين مجموعه از عنايات به مرحوم ملاكاظم به تاييد حضرت آيت الله العظمى بروجردى و بعضى از علماى وقت نيز رسيد .بى ترديد غذاى حلال آثار مهمّى دارد ، كه از جمله آثار آن باز شدن قلب و روشنى جان و غرق شدن دل در حكمت الهى است


منبع : بر گرفته از کتاب داستانهای عبرت آموز استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اين را مى‏توان باور كرد؟
جهاد افضل
از يك خلال دندان ناراحتم
تواضع در برابر حق‏
آسانى دشوارى‏ها به قدرت او
داستان عابدى از قوم موسى عليه السلام‏
همچون يك امت‏
ترك ياد خدا
دل سپارى به اهل بيت و ازدواج‏
مرا سالم نگاه دار

بیشترین بازدید این مجموعه

زن بدكاره
پيروى نكردن از غافلان
داستان گریه حضرت موسى برای اباعبدالله الحسين ...
داستان قارون و ثروتش
داستان عابدى از قوم موسى عليه السلام‏
مرا سالم نگاه دار
همچون يك امت‏
آسانى دشوارى‏ها به قدرت او
از دين جديد به نان و نوایی رسید!
ترك ياد خدا

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^