فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 31 فروردين 1395 ساعت 12:07 صبح

استاد انصاریان: امر به معروف بهترین گفتاردرمانی است

مراسم شب ولادت امام جواد علیه السلام با سخنرانی استاد حسین انصاریان و مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد کریمی در حسینیه شهدا، هیئت ایثارگران نبی اکرم صلوات الله علیه برگزار شد.
استاد انصاریان: امر به معروف بهترین گفتاردرمانی است


وارث: مراسم شب ولادت امام جواد علیه السلام با سخنرانی استاد حسین انصاریان و مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد کریمی در حسینیه شهدا، هیئت ایثارگران نبی اکرم صلوات الله علیه برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنان استاد انصاریان را می خوانید:

 

یکبار در هواپیما بودم که شخصی را دیدم که کسل و گرفته است. درک کردم که می شود با او صحبت کرد. به او اشاره کردم بیاید جلو و کنار بنده که صندلی خالی بود بنشیند. خدا دوست دارد که تا خط آخر به دنبال بنده اش برود مخصوصا بنده ی بد. این شعر از سعدی است از قول بنده ی گناهکار و بد:

متاب ای پارسا روی از گنهکار/ به بخشایندگی در وی نظر کن/ اگر من ناجوانمــردم به کـردار/ تو بر من چون جوانمردان گذر کن.

در این برهه بر ما واجب است که به دنبال گناهکار برویم و با او حرف بزنیم به او محبت کنیم. در برابر هجوم این همه ماهواره و فساد برای جذب فراری های از پروردگار، ما هم باید جاذبه داشته باشیم.

آن شخص آمد نشست و معلوم شد شخص باوقاری است. گفت می خواهم مالم را حلال کنم تا الان حق خدا را نداده ام و خمس پرداخت نکرده ام. حکم خمس در سوره انفال است. شیعه با تکیه بر ائمه درست معنا می کند و غیر شیعه برای اینکه از پول دادن در راه خدا فرار کند، آیه را در معنا کردن منحرف می کند. اما شیعه بخیل نیست و از حقوق مالی پروردگار فرار نمی کند.

خدا می فرماید یک پنجم از پولی را که خودم به تو روزی داده ام را کنار بگذار و بقیه را خرج کن. ما صدای دین را با همین پولهای کمی که شما پرداخت می کنید، رسانده ایم. نه به شخص بنده، پولهایی که به مراجع می دهید. دنیا را با صدای قرآن و اهل بیت علیهم السلام پر کرده ایم. شما یک میلیون می دهید و ما 100 میلیارد ثواب و نتیجه برمی گردانیم. بازگشت کارتان را میلیاردها برابر آخرتی بر می گردانند.

به آن شخص گفتم می توانی مالت را پاک کنی. این داستان برای بیست سال پیش است. 900 هزار تومان از جیبش در آورد و شمرد به بنده داد. از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله کسی اینگونه روی هوا خمس نگرفته است. به او گفتم چه اعتمادی به من کردی که این پول زیاد را به من می دهی؟ گفت به من هیچ ربطی ندارد. مال من پاک شد و در قیامت گیر نیستم. از او پرسیدم مرجعت کیست می خواهم به او بدهم و رسید از او بگیرم. گفت نمی خواهم. این پول به خدا رسید، پس رسید نیاز ندارد.

بنده رسید ایشان را در کیف کوچکی همراهم داشتم تا اینکه دو سال بعد،در تاکسی نشسته بودم که ترافیک شد و او را در ماشین دیگری دیدم. خواستم رسید را به او بدهم گفت نمی خواهم و مجدد 400 هزار تومان دیگر برای خمسش داد.

برادران و خواهرانم به دنبال زنان و مردان گناهکار و خوب بروید. این کار را خدا دوست دارد. کم کم انسانها را میشناسید و می دانید به چه شخصی چه چیزی بگویید.

با خدا قمار کنید

قمار در ظاهرش شاید خوب به نظر برسد. خدا هم نمی فرماید کل قمار ضرر است بلکه می فرماید: إِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا1؛ضررش بیشتر است. درست است که مثلا ده هزار تومان بگذاری، برنده شوی 100 هزار تومان گیرت می آید اما در قیامت دادگاهیت می کنند. بنده کسی را سراغ دارم که اگر با او قمار کنی، او دائما می بازد. او پروردگار است. وقتی با خدا بده بستان کنید او همواره می بازد.

مثلا در ماه رجب اگر یک روز روزه بگیرید، می فرماید ثواب کل روزه دار را میدهم. بیا مشکل شخصی را حل کن، من مشکل قیامتت را حل می کنم. این باختن که خیلی خوب و قشنگ است.

چرا انبیاء و شیعه پاکترین و سودمندترین زندگی را دارند؟ چون خودشان را وقف اعمال و رفتاری کرده اند که خدا دوست دارد. آنهایی را هم که خدا دوست ندارد در زندگی شان راهی ندارد.

امر به معروف بهترین گفتاردرمانی

باید به دنبال این باشیم که خدا چه چیزی دوست دارد. اخلاق انبیاء، ائمه و شیعه این است: يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ2؛ به دنبال خوب ها بروید و تشویقشان کنید که کار مقبول انجام دهند. چون یک عده خوب هستند، پول هم دارند اما شل می گیرند، نیاز به گفتاردرمانی دارند. امر به معروف بهترین گفتاردرمانی است.

یک جوانی به بنده گفت، من بیست سال است نماز نمی خوانم. چون وقتی بچه بودم پدرم برای نماز صبح که بیدارم می کرد و بلند نمیشدم با لگد مرا از رختخواب پرت میکرد. من از نماز به خاطر این حرکت متنفر شدم. خدا در قرآن به ما دستور داده است که اگر پدر و مادر شما در کودکی یا نوجوانی با شما بد رفتار کردند، شما برای آنها طلب بخشش کنید. وَاجْزِهِمَا بِالإِحْسَانِ إِحْسَاناً، وَبِالسَّيِّئَاتِ غُفْرَاناً3

خدا دوست دارد به پدر و مادر ظالمت دعا کنی و او آنها را ببخشد، چون خدا ارحم الراحمین است و دائما می خواهد به همه مهربانی کند. این همه خدا نعمت داده است، می ارزد که صبح بلند شوی و نماز بخوانی. در قرآن سند داده است که نماز جزو شکر نعمت هاست. امام رضا علیه السلام می فرماید: نماز جزو شکر نعمتهای خداست.

ببینید خدا چقدر از زندگی انبیاء راضی است. در یک کلمه تمام انبیا را تعریف کرده و به آنها فرموده: "محسنین". انبیا عاشق خوبی کردن بودند.

 


پی نوشت:

1- سوره بقره آیه 219.

2- سوره ال عمران آیه 104.

3- دعای ابو حمزه ثمالی.


منبع : وارث
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

هتک حرمت واقدام شنیع رژیم پلید و غاصب صهیونیستی ...
وقوع انفجار بمب در شمال کربلا
تظاهرات مسلمانان ولز علیه تصویب قوانین ضداسلامی ...
حمله به زنان محجبه در فرانسه
گزارش تصويري روز شهادت حضرت زهرا(س)درحسينيه هدايت
ضعف ارتباط با خدا رابطه مستقيم با بيماری‌های ...
اعتراف ایندیپندنت به پشتیبانی مالی سعودی از طرح ...
چرا شیعیان نماز تراویح نمی‌خوانند؟
تظاهرات جنبش ضداسلام پگیدا در سراسر اروپا + ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^