فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
60% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1394 ساعت 08:45 صبح

استاد انصاریان: ازدواج زن و مرد باایمان تا ابد به جدایی نمی‌انجامد

استاد انصاریان:  ازدواج زن و مرد باایمان تا ابد به جدایی نمی‌انجامد

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در نخستین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «سعادت و شقاوت» در حسینیه مکتب الزهراء مشهد اظهار داشتند: از مباحث بسیار مفیدی که در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت معصومین(ع) بدان تأکید شده، مبحث سعادت و شقاوت است؛ از این رو کلمه‌های سعید و شقی و نیز ویژگی‌های سعادتمندان و تیره بختان در کتاب خدا و روایات ائمه معصومین(ع) به وفور یافت می‌شود.

ایشان با اشاره به آيات 105 تا 108 سوره مبارکه هود، فرمودند: آيات مربوط به شقاوت کوبنده و دلهره آور است همان‌طور که در آیات قرآن کریم آمده است، روز قیامت روزیست که هیچ کس بدون اجازه خدا توان سخن گفتن ندارد.

استاد انصاریان با اشاره به روایتی در جلد دوم کتاب کافی، ابراز کردند: امام صادق(ع) نقل می‌کنند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «نخستین کسی که وارد قیامت می‌شود من هستم و نخستین کسی که اجازه سخن گفتن می‌یابد، من هستم؛ اولین سخنی هم که من به پروردگار عالم عرض می‌کنم این است که خدایا از این امت بپرس که بعد از من، چه رفتاری با قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) داشتند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: زمانی که میدان زندگی پر از قرآن و اهل‌بیت(ع) باشد، هیچ‌گاه ربا و ظلم و جور و حق کشی و طلاق رخ نشان نمی‌دهد؛ زیرا مادامی که قرآن حاکم مردم باشد، قدم طلاق وارد زندگی‌ها نمی‌شود.

ایشان در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این‌که عقد مرد و زن مؤمن طلاق ندارد، خاطرنشان کردند: مردان و زنان مؤمنی که واقعا اهل عمل به قرآن و راهنمایی‌های اهل‌بیت معصومین(ع) هستند، با ازدواج خود تا ابد در کنار هم خواهند ماند؛ مرگ رابطه ایشان را تمام نخواهد کرد و در برزخ و قیامت و بهشت، نزد هم می‌مانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که مؤمنان و باتقوایان همه به دنبال رسیدن به بهشت و مشتاق آنند، افزودند: در کتاب خصال شیخ صدوق روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) آمده است که بهشت مشتاق چهار زن است.

ایشان ، یادآور شدند: بر اساس آیات قرآن کریم، بهشت حیات محض است؛ بدین معنا که بهشت درک و آیات و شعور دارد؛ حتی بر اساس آیات قرآن کریم، جهنم نیز درک و شعور دارد و می‌فهمد که چه افرادی را در خود می‌سوزاند.

استاد انصاریان ادامه دادند: بر اساس تصریح قرآن کریم، پس از قیامت و روز حشر، جمعیت جهنمیان بیشتر از جمعیت بهشتیان خواهد بود؛ همچنین قرآن کریم در حالی از لفظ کثیر برای جهنمیان استفاده می‌کند که بهشتیان را قلیل می‌شمرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: همان‌طور که پروردگار متعال می‌فرماید، «پس از روز حشر از جهنم سؤال می‌کنم که سیر شدی یا خیر؟ و جهنم پاسخ می‌دهد که اگر باز هم جهنمی وجود دارد به درون من بینداز»، بهشت هم شعور دارد و بر اساس روایتی از رسول اکرم(ص) مشتاق چهار زن است.

ایشان عنوان کردند: نخستین زنی را که پیامبر اکرم(ص) معرفی می‌کنند که بهشت مشتاق آن است، آسیه همسر فرعون است؛ این زن همسر یک شاهنشاه آدم کش، شکنجه گر و ظالم بود و در اطراف خود هیچ روحانی و مسجد و منبری نداشت اما به سخنان موسی باور داشت تا این‌که به دستور فرعون به شهادت رسید.

استاد انصاریان گفتند: با توجه به ایمان آسیه همسر فرعون، زنان جامعه امروزی هیچگاه نمی‌توانند در قیامت ادعا کنند که دین خدا به طور کامل به ما نرسید و جامعه پر از فساد بود.

ایشان بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) در روایت فوق می‌فرمایند که مریم مادر مسیح، فاطمه دختر من و خدیجه همسر من از دیگر زنانی هستند که بهشت مشتاق آنان است. حضرت خدیجه با ارزش‌های پیامبر اکرم(ص) و ایشان نیز با کرامات و اخلاق این زن ازدواج کردند که نتیجه این ازدواج نیز حضرت فاطمه زهرا(س) شد.

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان این‌که کثرت طلاق در زندگی، تنها به سبب خلأ قرآن و روایات در زندگی مردم است، اظهار داشتند: امکان ندارد که میان زن و مرد مؤمن، جنگی و طردی به وجود آید؛ زنی و شوهری که بر اساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) زندگی می‌کنند، هیچ جنجالی با یکدیگر ندارند.

 ایشان فرمودند: خداوند متعال در آیه 105 سوره مبارکه هود می‌فرمایند که روز قیامت هیچ کس بدون اجازه خدا، نمی‌تواند سخن بگوید؛ گروهی از مردم قیامت سعید و خوشبخت و گروهی دیگر شقی و تیره بختند.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد حسین انصاریان حسینیه مکتب الزهراء
  • سخنرانی استاد انصاریان در مشهد
  • سعادت و شقاوت
  • زنان بهشتی
  • ازداج موفق
  • زندگی بدون طلاق
  • زندگی بر اساس قرآن و روایات
  • 0
    60% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
    لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
    فروش صفحه‌ای از نسخه كهن قرآن در لندن
    گزارش تصويري روز شهادت حضرت زهرا(س)درحسينيه هدايت
    همايش غدير خم و شايسته ترين انتخاب در سيرالئون ...
    بزرگترین اثر «آیت‌ الکرسی» جهان در ایران ساخته ...
    جنایات داعش در تخریب مراقد پیامبران؛ یادآور ...
    گزارش تصویری/ نماز عید سعید فطر در حرم حضرت ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    استاد انصاریان: مال حرام همانند ارّۀ بسیار تیزی ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^