فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1393 ساعت 10:36 بعد از ظهر

سامراء، نیازمند حمایت بیشتر

سامراء، نیازمند حمایت بیشتر

تروریست‌های داعش صبح پنجشنبه به قصد تصرف و تخریب مجدد مرقد مطهر امامین عسكریین به شهر سامراء هجوم بردند ولی شجاعت نیروهای مدافع حرم و اعزام فوری نیروهای نظامی عراق و محاصره شهر، این عملیات را ناكام گذاشت.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گروهک‌های تروریستی و مزدوران استكبار جهانی بار دیگر قصد حمله به مرقد امامین عسكریین در شهر سامرا راداشتند كه با رشادت نیروهای محافظ حرم و عملیات ضربتی ارتش عراق این توطئه شوم خنثی شد.

 

تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) كه پس از شكست در سوریه به فلوجه بازگشته بودند، صبح پنجشنبه به قصد تصرف و تخریب مجدد مرقد مطهر امامین عسكریین به شهر سامرا در 120 كیلومتری شمال بغداد هجوم بردند و در سر راه خود، ادارات مهم شهر را اشغال كردند.

 

در این عملیات غافلگیركننده، تروریست‌های داعش كه 90 درصد آنها را گروه‌های آموزش دیده گارد ریاست جمهوری سابق عراق و فدائیان صدام تشكیل می‌دهند با ده‌ها خودرو و بولدوزر و سلاح‌های سنگین به قصد تصرف شهر و تخریب حرم مطهر امام هادی و امام عسكری علیهماالسلام پس از عبور از كوه‌های اطراف و مناطق و محله‌های سنی‌نشین در 800 متری حرم مستقر شدند ولی شجاعت نیروهای مدافع حرم و اعزام فوری نیروهای نظامی عراق و محاصره شهر، این عملیات را ناكام گذاشت.

 

گفته می‌شود در این عملیات 5 هزار نفر از عناصر داعشی با تجهیزات كامل مشاركت داشتند و درمدت چند ساعت با كشتن بیش از 50 نفر از نیروهای پلیس عراق، اكثر مناطق مهم سامرا را به تصرف خوددرآوردند و اگر غیرت مردانه مدافعان حرم نبود، چه بسا مردم عراق و مسلمانان جهان امروز شاهد تكرار جنایت وقیحانه دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت درتخریب حرمین امام هادی و امام حسن عسكری علیهماالسلام در 23 محرم سال 84 می‌بودند.

 

گفته می‌شود این حمله به فرماندهی عنصری خبیث به نام "ابوحفص الشامی" سركرده داعش در استان دیالی انجام شد و هدف از آن، اعلام امارت داعش در استان صلاح‌الدین و تسلط برمرقد امامین عسكریین در سامرا بود. وی یكی از فرماندهان "ابوبكرالبغدادی" رهبر گروه تكفیری داعش است كه درماه‌های اخیر تهدیدهای مختلفی را در استانهای عراق برای دولت مركزی ایجاد كرده است. این گروه جنایتكار كه با خشونت‌های وحشتناک و عملیات انتحاری در سوریه و عراق به شهرت رسیده، عامل ناامنی‌های اخیر در عراق بوده و قصد دارد به تقلید از "ایمن الظواهری" رهبر القاعده، به حملاتی در خارج از قلمرو خوددست بزند.

 

منابع امنیتی درباره حمله گروه‌ تروریستی داعش به سامرا معتقدند كه این عملیات حجیم و گسترده، قطعا از مدتها پیش طراحی شده بود و اهداف راهبردی قابل تاملی را دنبال می‌كرد كه بعضی از آنها چنین هستند.

 

1- نخست اینكه برگزاری انتخابات در سوریه و شكست‌های میدانی پیاپی تروریست‌ها دراین كشور،گروه‌هایی مانند داعش رامتمایل به عملیات و حضور بیشتر در عراق كرده است؛ بدین معنا كه این گروه‌های تروریست تلاش می‌كنند شكست نظامی و سیاسی درسوریه را در عراق جبران كرده و بحران ناموفق سوریه را به عراق منتقل و دولت منتخب رادر این كشور متزلزل كنند.

 

2- پیروزی مجدد و چشمگیر نوری مالكی و گروه‌های شیعه در انتخابات عراق و اینكه وی توانسته یك باردیگر در آستانه نخست‌وزیری و تشكیل كابینه قرار بگیرد، به عاملی برای طراحی این عملیات تروریستی و تضعیف مالكی در آستانه ایجاد اجماع برای نخست‌وزیری تبدیل شده تاشاید مالكی را وادار به دادن امتیاز به برخی گروه‌های سیاسی و اهل سنت و وابسته به تشكیلات حزب بعث كند.

 

3- این عملیات در حالی انجام شد كه ارتش عراق به مخفیگاه‌های داعش در شهرهای "رمادی" و "فلوجه" در استان الانبار در غرب یورش برده و درگیریهای داعش با نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌های تكفیری درمناطق شمال سوریه نیز شكست سنگینی را برای این گروه به همراه داشت. از این رو قابل پیش‌بینی بود كه داعش به زودی مجبور به عقب نشینی از فلوجه شود و برای سرپوش گذاشتن بر شكست فلوجه، جبهه دیگری را بگشاید. البته تحلیل داعش بر این پایه استوار بود كه باگسترش تفكر وهابیگری درسامرا، شرایط برای پذیرش و فعالیت آنها در این شهر فراهم است و ضمنا به علت وجود حرمین عسكریین در این شهر، تصرف سامرا برای داعش حركتی علیه اكثریت جمعیت شیعه‌ عراق و اقدامی در راستای دامن زدن به جنگ شیعه و سنی در این كشور است.

 

4- در این عملیات نباید از همكاری برخی سران عشایر با داعش غافل بود زیرا ورود سریع و چند ساعته نیروهای داعش به شهر و تصرف برخی مناطق، بدون ایجاد درگیری، این ظن راتبدیل به یقین می‌كند كه عوامل نفوذی داعش در سامرا در تهیه مقدمات این عملیات موثر بوده‌اند. از سوی دیگرگردانهایی از داعش كه در حمله به سامرا نقش داشتند، بسیار مجهز و حرفه‌ای بودند واطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد كه این نیروها متشكل ازنیروهای زبده كماندویی بعثی و گارد ریاست جمهوری صدام بودند كه از اطلاعات سرویس‌های امنیتی برخی كشورهای همسایه عراق استفاده كرده و عملیاتی را به نام داعش انجام دادند كه در آن، نقش اساسی بر عهده افسران بعثی و عوامل اطلاعاتی كشورهای دشمن عراق بود.

 

به هرحال این حادثه تروریستی علاوه بر آن كه زخم دیگری از ناحیه تروریست‌ها بر ملت عراق وارد آوردو قلب شیعیان این كشور را آزرد، نشان داد كه شهر سامرا علیرغم آن كه مضجع شریف دوامام معصوم و دو بانوی بزرگوار از خاندان رسالت می‌باشد و مورد توجه شیعیان جهان است، بسیار آسیب پذیر بوده و باید به عنوان یك حریم مقدس دینی مورد حمایت جدی دولت عراق قرار گیرد.

 

از سوی دیگر این عملیات تروریستی نشان داد كه دست دشمنان اسلام و در رأس آن آمریكا و انگلیس و كشورهای مرتجع حامی سلفی‌گری از آستین تبهكاران و گروه‌های تروریست بیرون آمده و سعی دارند با تحریك مزدوران سلفی و صدامی به جنگ مذهبی بین شیعه و سنی دامن زده و ماهی مقصود خود را از این آب گل آلود بگیرند.

 

در این میان آنچه آشكارا پیداست اینكه درست است كه عوامل این حمله، عده‌ای مزدور وابسته به گروهك تروریستی داعش و بازماندگان رژیم صدام بودند، ولی كیست كه نداند این افراد، آلت دست استعمارگرانی هستند كه می‌خواهند بدون آنكه نام خودشان در میان باشد، پیروان مذاهب و طوایف را به جان هم بیندازند و سلطه از دست رفته خود را بر عراق احیا كنند. از این رو به دنبال اهداف سیطره جویانه خود، نقشه‌های شومی را برای تشدید ناامنی و ایجاد اختلافات مذهبی در عراق طراحی كرده‌اند كه جنایت حمله به سامرا و تلاش مجدد برای تخریب حرم شریف عسكریین از جمله آنهاست.

 

ملت عراق در سالهای اخیر به خوبی دریافته كه تجاوز به حریم مقدسات دینی كار كسانی است كه ازخارج از این كشور دستور می‌گیرند و به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند و با این اقدامات نه تنها به اهداف شومشان نخواهند رسید بلكه لكه ننگ دیگری بر پیشانی دشمنان اسلام خواهد افزود.


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

درک بهتر از اسلام در برنامه های درسی مدارس آلمان
مسلمان شدن 1353 نفر در جهان عرب
برگزاری روز جهانی حجاب در پاکستان
کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
رشد چشمگیر تشرف به اسلام در اسپانيا
با موضوع اصول عقاید شیعی؛ نخستین منبع شیعی به ...
استاد انصاریان: تکرار توبه و امید داشتن به غفران ...
نگاهی به اثر ۱۵ جلدی استاد انصاریان در باب عرفان؛ ...
گزارش تصویری/ مراسم شب 19 رمضان 1438 در حسینیه ...
طی سالهای متمادی به توصیه استاد انصاریان در روز ...

 
نظرات کاربر

مجتبی احمدلو
خیلی خوشحال شدم از خواندن این خبر خداوند عمر ما را هم به این رزمندهای که با تکفیری ها مقابله می کنند و حرم اهلبیت ع را حفظ می کنند ببخشد.
پاسخ
0     0
19 خرداد 1393 ساعت 10:34 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^