فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 13 آبان 1392 ساعت 10:59 بعد از ظهر

ثبت ملی مراسم شيرخوارگان حسينی/ شرکت 4 میلیون شیرخوار در مراسم شیرخوارگان حسینی

ثبت ملی مراسم شيرخوارگان حسينی/ شرکت 4 میلیون شیرخوار در مراسم شیرخوارگان حسینی

 

مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی ، با تلاش مجمع جهانی حضرت علی اصغر، ثبت ملی شد. 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در نشستی با خبرنگاران ا از ثبت معنوی مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی خبر داد و گفت: این مراسم از این پس فقط در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود و تلاش خود را برای ثبت بین المللی آن آغاز کرده ایم.

 

داوود منافی پور اضافه کرد: در پی ابزارهایی برای تحقق این هدف در یونسکو و سازمان ملل متحد هستیم چرا که معتقدیم فطرت انسان ها بدنبال هدایت است.

 

وی افزود: مذاکرات مقدماتی برای این کار انجام شده است و تا یک ماه دیگر برای پیگیری این کار به ژنو سفر می کنم و با رسیدن به مقصود خواهیم توانست دو بار در سال در سازمان ملل متحد سخنرانی کنیم.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغرگفت: این هدف در شش ماه و در نهایت در یک سال آینده محقق خواهد شد.

 

منافی پور افزود: در اروپا استضعاف فکری موج می زند و انسان های پاک فطرتی وجود دارند که از این نوع نگرش در اسارت هستند ولی می دانیم اگر پیام کربلا به آزادگان دنیا برسد کاری را که باید انجام می دهند؛ همانگونه که امام حسین (ع) نیز در صحرای کربلا گفت، اگر دین ندارید، آزاده باشید، و این پیام خطاب به مسلمان نیست ، خطاب به بشریت است.

 

وی همچنین از مذاکره با سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری بیشتر مراسم شیرخوارگان حسینی در بقعه امام زادگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: از 11 هزار بقعه متبرکه در کشور، سه هزار بقعه قابلیت حضور جمعیت دارند و امروز و فردا مذاکراتمان را برای هدایت این حرکت به درون این اماکن متبرکه پی می گیریم.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر افزود: می خواهیم نقطه اصلی این حرکت و نهضت عاشورا پژوهی به بقعه امام زادگان باشد چرا که ما قصد نداریم خودمان راهبری کنیم ، دنبال فرهنگ سازی هستیم تا بدون ما هم این حرکت ادامه داشته باشد.

 

یازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه نخست ماه محرم، ( در ایران مصادف با 17 آبان ) ، در مصلای تهران و سراسر کشور برگزار می شود و دیگر کشورها نیز در نخستین جمعه ماه محرم چنین مراسمی را برگزار می کنند.

 

سوگواره سراسری عکس شيرخوارگان حسينی برگزار می‌شود 

 

نخستین سوگواره سراسری عکس شیرخوارگان حسینی همزمان با یازدهمین دوره مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: علاقمندان به شرکت در این سوگواره باید عکس های خود را از مراسم شیرخوارگان حسینی ، تا اربعین حسینی به دبیرخانه ارسال کنند.

 

داود منافی پور افزود: شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر و مطالعه فراخوان سوگواره ، به پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر به نشانی اینترنتی www.ali-asghar.com ، مراجعه کنند.

 

شرکت 4 ميليون شيرخوار در يازدهمين مراسم شيرخوارگان حسينی 

 

یازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور 4 میلیون شیرخوار و مادران آنها در سراسر کشور و کشورهایی از 5 قاره جهان برگزار می‌شود.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: شرکت در این مراسم آئینی هر سال افزایش تصاعدی دارد، به گونه‌ای که در 10 دوره گذشته در مجموع حدود 4 میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده بودند و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده این تعداد حدود 6 میلیون نفر شود.

 

داوود منافی پور افزود: قصد داریم این مراسم را نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم نه اینکه هر سال ما برگزار کننده آن باشیم، هدف ما راه اندازی نهضت عاشوراشناسی در جهان است که ابتدا از کشورهای شیعه و مسلمان و در نهایت در دیگر کشورها برای این منظور تلاش می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه شیرخوارگان شرکت کننده در این مراسم را سربازان قیام آخر نام‌گذاری کرده‌ایم گفت:‌ مادران فرزندانشان را نذر یاری منجی آخر می‌کنند و بیش از هزار نوزاد شرکت کننده در نخستین مراسم شیرخوارگان حسینی اکنون یازده ساله هستند.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) افزود: حتی اگر در دین اسلام نباشیم، این وظیفه تک تک افراد است تا برای این هدف تلاش کنیم، زیرا در ادیان دیگر نیز اعتقاد به منجی وجود دارد.

 

منافی پور گفت: در حال یارگیری برای آخر الزمان هستیم و از امسال برای ایجاد شبکه‌ ارتباطی میان این سربازان ظهور تلاش می‌کنیم و این سرآغاز دومین برنامه 10 ساله ما در رسیدن به هدف انتقال فرهنگ عاشورا با بشریت و همه آزادگان جهان است.

 

وی افزود: نذر نامه خوانی مادران شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی سال نخست برگزار شد و امسال نیز یکی از مادران این نذر نامه را در این مراسم در مصلای تهران قرائت می‌کند و با پخش زنده این مراسم از شبکه سوم سیما، مادران شرکت کننده در مراسم در 30 استان این نذرنامه را خطاب به امام عصر زمزمه می‌کنند.

 

منافی پور تاکید کرد: امسال در مجموع 2300 مراسم شیرخوارگان حسینی در دنیا برگزار می‌شود. 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) افزود: این مراسم با خطبه خوانی عاشورا و مداحی پایه گذاری شده است تا عاطفی‌ترین پیام کربلا و عاشورا یعنی مظلومیت امام حسین(ع) و به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر(ع) به گوش جهانیان برسد و قصد داریم سراغ مداحان و خطبه خوانان سنتی برویم و از هیچ مسئولی برای شرکت در این مراسم دعوت نمی کنیم ولی مانع حضور کسی هم نمی شویم.

 

وی گفت: برای ما همین بس که با انتقال پیام نهضت عاشورا پژوهی در جهان یک جوان فرانسوی با مشاهده عکس‌های این مراسم کنجکاو شده است و با تحقیق درباره حضرت علی اصغر(ع) به پیامبر اسلام رسید و به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد و این پیامی است که همه آزادگان جهان آن را دریافت خواهند کرد.

 

منافی پور ادامه داد: این مراسم یک جریان نیست که آن را با زرنگی راه انداخته و موفق شده باشیم، بلکه قالب این کار به شدت معنوی و آسمانی است و بدون هیچ کمک دولتی و با بودجه مردمی آن را آغاز کرده و ادامه داده‌ایم.

 

منافی پور از برگزاری 15 نمایشگاه عکس و نقاشی همزمان با این مراسم در سراسر کشور و فعال شدن کارگاه‌های دوخت لباس مخصوص این مراسم برای شیرخوارگان حسینی در 15 استان کشور خبر داد.

 

وی گفت: سال‌های قبل این لباس‌ها را در تهران و چند استان می‌دوختیم و رایگان به استان‌ها و خارج از کشور می‌فرستادیم، ولی از امسال با ادامه تلاش خود برای جریان‌سازی در این راه استان ها خود مسئول دوخت این لباس‌ها شده‌اند و بودجه آن را هم مردم تأمین کرده‌اند.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) افزود: عوامل برگزار کننده این مراسم در سراسر کشور 12 هزار و 500 نفر هستند و برگزاری این مراسم در نخستین جمعه ماه محرم امسال ثبت ملی شد.

منافی پور از همکاری بخش‌های مختلف در برگزاری و فرهنگ سازی نهضت عاشورا شناسی و موفقیت بدست آمده در این همکاری سخن گفت و از همه بخش‌های همکار تشکر کرد.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به انتشار 10 عنوان کتاب در رابطه با حضرت علی اصغر(ع) درسال های 45 تا 82 افزود: از سال 82 و آغاز برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی تا کنون نیز 100 عنوان کتاب در این زمینه با زبان های مختلف منتشر شده است.

 

منافی پور همچنین از ابراز تمایل هموطنان سنی به برگزاری مستقل این مراسم اشاره کرد و گفت: این دسته از هموطنان ما علاوه بر حضور در این مراسم در نقاط مختلف کشور برگزار کننده سه مراسم مستقل در این باره هستند.

 

................


منبع : خبر گزاری اهلبیت (ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

ویران کردن مسجد مسلمانان توسط صهیونیستها
برگزاری گردهمایی بزرگ مسلمانان در فرانسه
تاتارستان؛ ميزبان همايش منطقه‌ای «دين و هويت ...
شكر و ايمان آدمي را از عذاب خدا ايمن مي‌دارد
سخنرانی استاد انصاریان در خانه فرهنگ شهریار ...
اعتراف ایندیپندنت به پشتیبانی مالی سعودی از طرح ...
دعاي روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
برداشت‏‌هاى عالمانه و عارفانه از آیات؛ ویژگی ...
ارائه جدیدترین آثار استاد حسین انصاریان در سی ...
استاد انصاریان:  ترک مسجد، یکی از علل غفلت/ از خدا ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^