فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 21 شهريور 1392 ساعت 9:41 بعد از ظهر

كشيش قرآن‌سوز را ناديده بگيريد

كشيش قرآن‌سوز را ناديده بگيريد

 

گروه بين‌الملل: روزنامه «استار تريبون» (Star Tribune)، پرتيراژترين روزنامه ايالت مينه‌سوتای آمريكا ديروز، 19 شهريورماه، در آستانه دوازدهمين سالگرد حادثه يازدهم سپتامبر، با درج مقاله‌ای خواستار ناديده گرفته شدن كشيش قرآن‌سوز شد.

 

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اين مقاله كه به قلم «جفری ويس»، روزنامه‌نگار آمريكايی نوشته شده، آمده است: سه سال پيش، كسی كه هيچ‌كسی نبود از ناكجاآباد سربرآورد و به خاطر انجام يك كار ناخوشايند معروف شد.

 

يك كشيش سرخود از يك كليسای ناشناخته در فلوريدا تهديد به سوزاندن قرآن كرد و بعد هم اين كار را انجام داد. و بعد ديگران با نيت‌های شخصی خود اين ماجرا را بزرگ كردند و از آن برای تحريك احساسات مسلمانان در كشورهای مختلف استفاده كردند.

 

امروز دوباره اين كسی‌كه هيچ‌كس نيست بازگشته و تهديد می‌كند كه 3 هزار نسخه قرآن را در روز يازدهم سپتامبر يعنی امروز به نشانه يادبود قربانيان اين حادثه می‌سوزاند.

 

ممكن است، متوجه شده باشيد كه در اين مقاله از اين شخص نامی نمی‌برم. اين اتفاق تصادفی نيست. شهرت چيزی است كه او می‌خواهد و من تصميم دارم كه در اين اعتراض كوچك خود به كام او عمل نكنم.

 

به‌تازگی شنيدم كه يك مسلمان هندی‌الاصل مقيم آمريكا كه فعال بين اديان است، به نام «مايك گوس» (Mike Ghouse) تصميم دارد، برای مقابله با نمايش اين كشيش، دهمين دوره برنامه سالانه «روز وحدت آمريكا» را در همان شهری برگزار كند كه اين كشيش قصد دارد، در آن نسخه‌های قرآن را بسوزاند.

 

برنامه روز وحدت آمريكا با سخنرانی شخصيت‌های دينی مختلف و اهدای خون مسلمانان آمريكا برای گراميداشت قربانيان حادثه يازده سپتامبر برگزار خواهد شد.

 

من از گوس پرسيدم كه چرا بايد به اين آقای هيچ‌كس از هيچ‌كجا پاسخ دهد و او جواب داد: بله اين كشيش برای ما، مردم آمريكا، هيچ اهميتی ندارد اما مسلمانان سراسر جهان شاهد اين مسئله هستند. ما به عنوان مردم آمريكا به عنوان مسلمانان آمريكايی می‌خواهيم اين مسئله را به ديگر مسلمانان جهان هم نشان دهيم.

 

گوس افزود: درست است كه اقدامات ناخوشايند زيادی در سال‌های اخير به دلايل مشخص و نامشخص به نام اسلام و مسلمانان انجام می‌شود اما سوزاندن قرآن كار هولناكی است. قرآن كريم، 114 سوره دارد كه هر كدام با تأكيد بر رحمت خداوند آغاز می‌شود. حضرت محمد(ص) «رحمت بشريت» لقب دارد. درست نيست كه كارهای عده‌ای به نام دين خاصی ثبت شود و كتاب مقدس و همه پيروان آن دين مورد غضب واقع شوند.

 

گوس گفت: درست است كه اين فرد به اين صحبت‌ها گوش نمی‌دهد، اما ما با اين كار به هم‌وطنان آمريكايی خود اميد می‌دهيم كه قرآن اين نيست و كردارهای ناپسند افراد به اديان الهی مربوط نمی‌شود.

 

اين مسلمان آمريكايی در ادامه گفت: ما به ارزش آزادی بيان احترام می‌گذاريم و می‌خواهيم به شيوه پيامبرمان با مشكلات مقابله كنيم.

 

در پايان اين مقاله نويسنده آورده است: به نظر می‌رسد كه گوس يك ايده‌آليست است كه تصور می‌كند با منطق و گفت‌وگو می‌تواند از اينگونه مشكلات در جهان بكاهد اما ما هم اميدواريم كه صلح جايگزين خشونت‌ها شود.

 

آخرين گزارش‌ها حاكی از آن است كه اين كشيش هنوز نتوانسته مجوز نمايش خود برای سوزاندن قرآن را كه بنا دارد امروز در پاركی در يكی از شهرهای فلوريدا برگزار كند، دريافت نمايد.


منبع : خبر گزاری قرآن (ایکنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
فروش صفحه‌ای از نسخه كهن قرآن در لندن
گزارش تصويري روز شهادت حضرت زهرا(س)درحسينيه هدايت
همايش غدير خم و شايسته ترين انتخاب در سيرالئون ...
بزرگترین اثر «آیت‌ الکرسی» جهان در ایران ساخته ...
جنایات داعش در تخریب مراقد پیامبران؛ یادآور ...
گزارش تصویری/ نماز عید سعید فطر در حرم حضرت ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: مال حرام همانند ارّۀ بسیار تیزی ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^