فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 19 مهر 1388 ساعت 07:53 صبح

تغيير مذهب از آيين‌هاي بت‌پرستي به اسلام در سنگاپور

سازمان اسلامي دارالارقام با دعوت از غيرمسلمانان به دين اسلام تاكنون عده چشمگيري از شهروندان سنگاپوري با مذاهب بودايي، تائويي و غيره را به اسلام دعوت كرده است.
سنگاپور با جمعيتي بالغ بر 42 درصد بودايي، 12.5درصد تائوئيست و هندوئيست و 15 درصد افراد فاقد مذهب در كنار تنها 30 درصد جمعيت مسلمان و مسيحي،كشوري است كه جمعيت بت پرستي آن بر ساير اديان ابراهيمي غلبه دارد.
با اين وجود دولت سنگاپور اديان مختلف را در فعاليت‌هاي خود آزاد نهاده تا ضمن رعايت حقوق ساير مذاهب، به طور آزادانه به انجام امور و برنامه هاي مذهبي خود در سطح اجتماع بپردازند. در اين ميان مسلمانان سنگاپور از حق و جايگاه ويژه‌اي برخوردارند تا جاييكه نهادها و ارگان‌هاي اسلامي اين كشور به صورت رسمي و قانوني در جهت رشد اسلام و امور مسلمانان فعاليت مي‌كند. سازمان دارالارقام به عنوان يكي از نهادهاي اسلامي سنگاپور به انجام اموراتي با محوريت دعوت افراد غير مسلمان به اسلام مي پردازد، اين سازمان با برگزاري كلاس‌هاي آزاد و رایگان در مقر خود، حقايق اسلام را براي افراد روشن ساخته و آنها را به دين اسلام دعوت مي‌كند تا جائيكه عده قابل توجهي از شهروندان سنگاپوري كه داراي اديان بت پرستي نظير بودايي، تائويي، هندو يا لامذهب هستند به كمك اين سازمان با اداي ذكر شهادتين به اسلام مي گرايند. پس از ذكر شهادتين ارتباط اين افراد با موسسه دارالارقام همچنان حفظ شده و به عنوان عضو اين موسسه مي‌توانند در ساير برنامه‌هاي مذهبي و جشن‌هاي اعياد مسلمين (نظير عيد قربان و فطر) كه توسط اين سازمان اسلامي تدارك ديده مي شود شركت كنند. سازمان دارالارقام همچنين داراي كتابخانه و كتابفروشي‌اي بوده كه در آن محصولات فرهنگي و كتاب‌هاي اسلامي به زبان‌هاي انگليسي و عربي به علاقه مندان عرضه مي شود، در اين ميان كتاب‌هايي از سرگذشت افرادي كه به اسلام گرويده اند نيز وجود دارد.
يكي از مسئولين اجرايي سازمان دارالارقام در رابطه با نحوه عملكرد اين ارگان در جامعه سنگاپور مي گويد: " سه نهاد رسمي اسلامي در سنگاپور موجود است: مجلس عقما، جامعه مسلمين و دارالارقام كه مركزيت هدايت افراد به دين اسلام بر عهده دارالارقام است و افرادي كه براي تغيير دين خود به دو موسسه ديگر رجوع مي‌كنند براي شركت در كلاس هاي دعوت به اسلام به اين سازمان معرفي مي شوند. "
وي در ادامه افزود: "ما در سنگاپور كسي را به دين اسلام اجبار نمي‌كنيم، تنها افراد را با اسلام و حقايق آن آشنا مي كنيم تا برحسب اراده و تمايل شخصي دين خود را به اسلام تغيير دهند. " اين مقام مسئول سنگاپوري در رابطه با نحوه دعوت اوليه افراد به اسلام مي‌گويد: "بروشورها و مجلاتي توسط موسسه چاپ مي‌شود كه در آنها دين اسلام معرفي شده است، ما اين بروشورها و مجلات را در سطح كافه‌ها، كتابخانه‌ها و مساجد پخش مي‌كنيم تا افراد علاقه مند آنها را مطالعه كنند و در صورت گرايش به اسلام با سازمان دارالارقام ارتباط گرفته و پس از شركت در جلساتي كه با محوريت آشنايي با جزئيات دين اسلام و دعوت در اين نهاد برگزار مي شود شهادتين گفته و مسلمان شوند "

 


منبع : مذهب نيوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

ویران کردن مسجد مسلمانان توسط صهیونیستها
برگزاری روز جهانی حجاب در پاکستان
مخالفت افکار عمومي آلمان با اهانت به قرآن
همايش غدير خم و شايسته ترين انتخاب در سيرالئون ...
جشن بزرگ میلادالنبی(ص) در لندن برگزار می‌شود
سخنان وزیر الجزایر علیه حجاب خشم عمومی را ...
همايش نقش شهرداري ها در اقتصاد مقاومتي با حضور ...
قابل توجه علاقمندان سخنرانی های حضرت استاد ...
استاد انصاریان: صفتی از پیامبر(ص) که روحانیون ...
انسان‌ها چگونه به نابودی کشیده می‌شوند؟ پاسخ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^