فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 25 ارديبهشت 1392 ساعت 6:56 بعد از ظهر

زائران به صورت انفرادی برای سفر به سامرا اقدام نکنند

زائران به صورت انفرادی برای سفر به سامرا اقدام نکنند

 

مدیرکل امور عتبات سازمان حج و زیارت نسبت به سفرهای انفرادی زائران به سامرا هشدار داد و از آن‌ها خواست تنها با کاروان‌های سازمان به این سفر بروند. 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  مدیرکل امور عتبات سازمان حج و زیارت ضمن هشدار به زائران برای سفر انفرادی به سامرا گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی‌های انجام شده و تدابیر امنیتی فراهم شده بیشتر زائرانی که به عتبات عالیات مشرف می‌شوند برای زیارت حرمین عسکریین به سامرا می‌روند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با مذاکراتی که با مسئولان امنیتی عراقی داشتیم، توانسته‌ایم تا حدودی امنیت زائرانی که با کاروان و از طریق سازمان حج به عراق مشرف می‌شوند را تامین کنیم تا زائرانی که تمایل دارند به سامرا و زیارت امامین عسکریین بروند مشکلی نداشته باشند.

 

اخوان با اشاره به کمبود امکانات و همچنین عدم امنیت کامل در شهر سامرا گفت: امکان اقامت برای زائران در سامرا وجود ندارد. به عبارت دیگر چون در سامرا هتل و یا محل اقامت مناسبی برای اینکه زائران بتوانند یک شب و یا حتی چند شب بمانند، وجود ندارد زائران نمی‌توانند اقامتی بیشتر از چند ساعت در سامرا داشته باشند. البته مسائل امنیتی هم از دیگر دلایل مهمی است که امکان اسکان و ماندن زائران در سامرا را غیر ممکن کرده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه زیارتی زائران ایرانی در سامرا اینگونه است که صبح عازم سامرا می‌شوند و بعد از ظهر و بعد از نماز و ناهار بر می‌گردند. البته برای اعزام به سامرا دو برنامه وجود دارد برخی از کاروان‌ها اول به زیارت امامزاده محمد می‌روند بعد به سامرا و زیارت حرمین عسکریین مشرف می‌شوند و بعدازظهر بر می‌گردند و برخی دیگر از کاروان‌ها اول سامرا می‌روند و در برگشت به زیارت امامزاده محمد می‌روند.

 

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: یکی از مهمترین دلایل ناامنی در مورد سامرا وجود گروه‌های تروریستی و مخالف دولت در این منطقه است. البته ناامنی باوجود همه مسائل امنیتی، در کل عراق وجود دارد. تقریبا به طور متوسط هر هفته حداقل چندین انفجار در عراق اتفاق می‌افتد که دلیل عمده آن وجود همین گروهای مخالف دولت و گروه‌های تروریستی است؛ اما این منطقه به خاطر نزدیک بودن به تکریت و محلی که بیشتر بعثی‌ها در آن حضور دارند از امنیت کمتری برخوردار است و امکان وقوع هر گونه حمله تروریستی بیشتر است و همین باعث شده است که عبور و مرور ایرانیان برای زیارت حرمین عسکریین با مشکلات بیشتری مواجه باشد.

 

وی ادامه داد: کاروان‌هایی که از طریق سازمان حج به سامرا می‌روند اسکورت می‌شوند به همین علت سعی شده بیشتر کاروان‌ها به سامرا هم بروند؛ اما باید تاکید کنم که سفرهای انفرادی ایرانیان به عراق و مخصوصا سامرا از هیچ امنیتی برخوردار نیست و ما چون هیچ گونه اطلاعی از این گونه سفرها نداریم نمی‌توانیم هیچ امنیتی برای این افراد تامین کنیم. تمام آنانی که به صورت انفرادی به عراق می‌روند قطعا احتمال بیشتری دارد که در معرض حمله گروه‌های تروریستی قرار گیرند. حتی سازمان چون اطلاع کاملی از ورود و خروج این افراد ندارد اگر اتفاقی برای آنها بیفتد مطلع نمی‌شود.

 

اخوان تاکید کرد: اگر چه گروه‌های تروریستی مختلفی در عراق وجود دارند و روزانه فعالیت می‌کنند اما مهمترین گروه تروریستی که امنیت زائران ایرانی را به مخاطره می‌اندازد گروه تروریستی القاعده است.


منبع : خبرگزاری اهلبیت علیه السلام ( ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

فتوای جنجالی شیخ الازهر :جایز است با پول مسلمانان ...
آیت الله وحید خراسانی: می توان با قرآن قدرتی پیدا ...
بررسی طرح ورود کتب شیعی به الازهر
نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن كريم در مسجد ...
عرضه دايرةالمعارف «فرهنگ و تمدن اسلامی» به زبان ...
مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^