فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 29 آذر 1391 ساعت 6:32 بعد از ظهر

استاد انصاریان: جدایی علم و دین ابزار پیشبرد اهداف استکبار است

 

 

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدرس حوزه علمیه قم گفت: علم و دین در کنار هم موجب پیشرفت و موفقیت در جامعه است و یک امتیاز محسوب می شود و هر کدام به تنهایی وسیله استکبار برای رسیدن به اهدافشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ظهر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه رازی کرمانشاه و با حضور استاد حسین انصاریان، آیت الله شیخ مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در این مراسم استاد حسین انصاریان در رابطه با ارتباط مستقیم علم و دین گفت: در رابطه با آدم ابوالبشر دو نکته بسیار قابل توجه است که خداوند در قران به آن در سوره بقره اشاره کرده است. نکته اول در باره علم است، که پروردگار عالم را تعبیر به علم فراگیر می کنند.

 

وی ادامه داد: وجود حضرت حق وقتی چراغ فراگیر را در این ظرف خاکی قرار داد امتیاز برتری بر فرشتگان را به آدم عطا کرد و آن امتیاز این بود  که آدم را به عنوان معلم تمامی فرشتگان برگزید و آنها را شاگرد آدم خواند.

 

استاد انصاریان در ادامه با استناد به آیه شریفه ای از سوره بقره بر این نکته تاکید کرد که فراگیری علم به شدت مورد توجه پروردگار است ودر حقیقت علم جلوه بی نهایت خداوندی است.

 

وی افزود: علم نور حضرت حق است، نور الهی در حقیقت باطنی عالم و دانشمند قرارمی گیرد و اگرعالم و دانشمند بر این تجلی علم الهی واقف شود قدرشناس می شود.

 

وی ادامه داد: این قدر شناسی این است که ابتدا باید خود هدایت شود و آگاهی بر این مسئله بر همه دانشمندان و اندیشمندان واجب  است.

 

مدرس حوزه علمیه قم در ادامه این مطلب با اشاره به اینکه مولا علی (ع) در حق کسی که جایگاه و موقعیت و اندازه خود را از نظر علمی و دینی بشناسد دعا کرده است، گفت: خود این یک رشته نور است که خود را بشناسیم که کجا هستیم و چه حد و اندازه ای داریم که اگر براین امر توجه جدی داشته باشیم دیگر جایگاه کسی را غصب نخواهیم کرد.

 

 وی  با تاکید بر اینکه عالم بدون دین و دیندار بدون علم  کامل نیست و باید هر دوی اینها در کنار هم شکل گیرند، گفت:  اگر به این حقیت توجه داشته باشیم دیگر حق کسی غصب نمی شود و دین برای عالم حالت یک ترمز عمل می کند و دین دار با کسب علم گمراه نخواهد شد .

 

استاد انصاریان ادامه داد: خود علم یک امتیاز است تا جایی که فرشتگان در برابر انسان تعظیم کردند.

 

وی افزود: بهترین موجود کسی است که علم و عمل را با هم داشته باشد و این شخص مورد احترام خداست.

 

مدرس حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به رسالت انبیا که همانا آموختن دانش بوده است اشاره کرد و گفت: رسولان حق طی سال ها با زحمت و تلاش انواع دانش را به مردم آموخته و تلاش کردند که زمینه تفکر را در بین مردم ایجاد کنند.

 

وی درباره علت درگیری غرب با اسلام گفت: جواب این سئوال را یک دانشمند غربی به من داد که متاسفانه دین دار نبود وی پاسخ داد که علت جنگ دنیای غرب با شما به این علت است که کشور ایران  بعد از انقلاب انحصار شکنی کرده و حصاری که دنیای غرب با آن مردم را در جهل و نادانی قرار داده بود و انقلاب باعث شد این حصار شکسته شده و این موجب عصبانیت ابر قدرتها شده و ایران را در تحریم ها و فشار قرار دهند.

 

استاد انصاریان در پایان گفت: پیر استعمار و آمریکا  که امروز با ایران سر جنگ دارند، هزینه های بسیاری کردند که این ملت را در جهل نگه دارند و امروز با پیشرفت های علمی این ملت مشکل دارند و گرنه دین دار بدون علم برای آنها مشکلی ندارد.

 


منبع : خبر گزاری مهر
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

وقوع انفجار بمب در شمال کربلا
برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن در بلژيك
دوازدهمين مراسم بزرگداشت مدرسان قرآن منتخب شهر ...
میزبانان مراسم شبهای قدر برای پخش مستقیم از شبکه ...
کشف جسد "بدون سر" یک زن در منطقه شیعه‎نشین عراق
نام‌نویسی اولویت‌های جدید حج تمتع تا 20 بهمن 84
عشق خديجه به رسول خدا صلى الله عليه و آله‏
همايش نقش شهرداري ها در اقتصاد مقاومتي با حضور ...
استاد انصاریان: انسانی که حق الناس به گردن دارد ...
اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^