فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

معلم قرآن در قيامت

 

 اما ثواب اين كار تعليم و تعلّم قرآن چه مقدار است ؟ شما روايات را اگر ببينيد ، شگفت زده مى شويد . اگر كسى ايمانش ضعيف باشد ، ممكن است روايات را قبول نكند . مى گويد : مگر مى شود براى نيم ساعت كه پدرى فرزندش را بنشاند و با مهر و محبت قرآن را به آنها ياد دهد و براى كار خير آنها را تشويق كند ثواب شهادت در راه خدا را داشته باشد ؟

 يا خداوند متعال در قيامت تاجى بر سر معلم قرآن مى گذارد كه در ميان اولين و آخرين مى درخشد و به او مى گويند : هر آيه اى كه براى ما بخوانى ، ما درجه اى تو را بالاتر مى بريم : » اقرأ و ارق « خدا كريم است . كريمى است كه خزانه اش پايان نمى پذيرد .

 اگر پيغمبر اكرم و ائمه طاهرين عليهم السلام بگويند كه براى معلم و متعلم قرآن اين قدر بهره قيامتى قرار داده ايم ، آيا اين چيزى نيست كه كسى باور نكند ؟ اگر كسى خدا را بشناسد ، پاداش هاى وجود مقدس او را باور مى كند .

 اميرالمؤمنين على عليه السلام مى فرمايد :

 در زمان پيامبر صلى الله عليه وآله گاهى لازم بود كه در مدينه ، شب هنگام از خانه بيرون بروم و مسيرى را طى كنم . از كوچه هاى شهر مدينه كه رد مى شدم ، از درون خانه ها صداى قرآن و گريه مى آمد .

 شما ممكن است بپرسيد : اين افراد به اين خوبى ، بعد از رحلت پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله كجا بودند ؟ و چرا اميرالمؤمنين عليه السلام تنها ماندند ؟

 امام صادق عليه السلام مى فرمايد : بعد از رحلت پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله ياران واقعى اميرالمؤمنين على عليه السلام دوازده نفر بيشتر نبودند . بقيه به دنبال پول و دنيا و مقام رفتند و با حكومتى كه خودشان برپا كردند ، راه خود را از دين خدا جدا كردند . خيلى از اين افراد نيز در جنگ هاى مختلف به فيض عظيم شهادت نائل شدند و نبودند كه حضرت على و فاطمه زهرا عليهما السلام را يارى دهند .

 اين آگاهان و عاشقان به قرآن اگر زنده بودند ، براى على و براى ما نيز اوضاع اين گونه نمى شد . جاى اهل قرآن خالى شد . مگر اين كه دوباره و به سرعت ، اهل قرآن ، آگاه به قرآن و مؤمن خالص بسازيم . نه تنها آن زمان نبودند ، بلكه اكنون نيز نيستند ، آن زمان دوازده نفر بودند ، فكر مى كنيد در زمان ما چند نفر باشند ؟ اگر زياد بودند كه امام زمان عليه السلام ظهور مى كردند . چون حضرت در اوايل ظهور نيرويى لازم دارند كه تمام ظاهر و باطن آنها بى انحراف باشد كه وقتى ايشان مى آيند ، يارانش توقعى به جز پياده كردن دين خدا در عالم نداشته باشند .

 اگر حضرت به برترين آنها بگويد : تو بيا خادم مسجد كوفه شو و مسجد را براى نمازگزاران تميز كن :

  » أَن طَهِّرَا بَيْتِىَ لِلطَّآئِفِينَ وَ الْعَكِفِينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ «

  به حضرت نه نگويد .

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پند شيخ ابوالحسن خرقانى به سلطان محمود
شنیدم که وقتی سحرگاه عید...
اندیشه در اسلام - جلسه دوازدهم- (1) - (متن کامل + ...
گناه و سبب آن - جلسه چهارم (2) – (متن کامل + عناوین)
در دیر راهب نصرانی بین مسیر کوفه وشام
حضرت زهرا(س)، شکرگزار واقعی نعمت‌های الهی
احكام حضرت حق‏
تربیت شدن با آداب الهی
معناى بسته شدن چشم و گوش
شهادت کودک شیر خواره ی ابا عبدالله الحسین(ع)، ...

بیشترین بازدید این مجموعه

نفس - جلسه چهاردهم
نفس - جلسه بیست و پنجم
تفقّه در دين، مقدمه تجارت‏
اداى دين با رحمت خدا
تعليم خودشناسى از طريق انبيا و ائمه عليهم ...
تشويق به قرض الحسنه و پرهيز از ربا
معناى بسته شدن چشم و گوش
تأثير نيت گناه در زندگي
حضرت زهرا(س)، شکرگزار واقعی نعمت‌های الهی
اهمیتِ حفظ آبروی مؤمن

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^