فارسی
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - الجمعة 8 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آیا در جامعه ی امروزی آن قدر فساد و تجاوز به مردم زیاد شده که امام زمان ظهور کنند ؟

در باره زمان ظهور حضرت مهدی (عج) تنها خدا از آن اطلاع دارد.در عین حال عللل و شرایط ظهور امام زمان ، منحصر در گسترش در ظلم و فساد نیست . چه بسا در گذشته نیز مسئله ظلم و فساد نیز وجود داشته است ، اما شرایط دیگر فراهم نبوده است.ظهور حضرت مهدی (عج) به مشیت و حکمت خداوند بستگی دارد که علم کامل آن بر ما پوشیده است . در عین حال در روایات آمده که خداوند حضرت را در سخت ترین اوضاع ؛ یعنی در حالی که جهان پر از ظلم و جور شده باشد، رای نجات مردم ستمدیده و نابودی ستمگران اذن ظهور می دهد.از طرف دیگر هر نهضت و انقلابى که براى هدف معینى بر پا شود، در صورتى امکان پیروزى دارد که زمینه آن از هر جهت فراهم باشد و اوضاع و شرایط کاملا آماده باشد. یکى از شرایط مهم موفقیت این است که عموم انسان ها خواستار آن انقلاب باشند و افکار عمومى براى تأکید و پشتیبانى آن مهیا باشد. در غیر این صورت انقلاب با شکست مواجه خواهد شد. نهضت و قیام مهدى موعود نیز از این قاعده کلى مستثنى نبوده، در صورتى مى تواند پیروز گردد که اوضاع و شرایط مساعد و زمینه فراهم باشد.
نهضت آن حضرت یک نهضت سطحى و کوچک نیست، بلکه یک انقلاب همه جانبه و جهانى است و برنامه بسیار عمیق و دشوارى دارد، مى خواهد تمام اختلافات نژادى و کشورى و زبانى و مرامى و دینى را بر طرف سازد و سر تا سر گیتى را با یک حکومت نیرومند اداره کند تا همه بشر با صلح و صفا کنار هم زندگى کنند. او مى داند که آب را باید از سر چشمه اصلاح کرد و عوامل اختلاف انگیز را از ریشه قطع مى کند تا گرگ صفتان، خوى درندگى را از دست بدهند.مى خواهد کفر و مادى گرى را ریشه کن سازد و عموم جهانیان را به سوى قوانین و برنامه هاى الهى متوجه کند و دین اسلام را آیین همگانى گرداند. مى خواهد افکار پریشانى بشر را به سوى یک هدف متمرکز کند و معبودهاى دروغین و فتنه انگیز را مانند: مرزها، نژادها، کشورها، مرام ها، حزب ها، قاره ها و شخصیت هاى کاذب را از مغز بشر ریشه کن کند.به طور خلاصه مى خواهد نوع بشر و جوامع انسانى را به سعادت و کمال واقعى برساند و اجتماع صالحى به وجود آورد که بر پایه فضایل و صفات انسانى و اخلاق نیک استوار باشد. چنین انقلابى بدون شایستگى ملت ها امکان وقوع ندارد. قرآن کریم مى فرماید: "ما در زبور نوشتیم که بندگان شایسته و صلاحیت دار ما قدرت زمین را به دست مى گیرند".
بنابر این تا نوع بشر به حد کمال و رشد نرسد و عموم مردم در سراسر جهان براى پذیرفتن حکومت حق آماده نگردد، مهدى موعود ظهور نخواهد کرد.بنابراین از یک طرف ظلم حاکمان ستمگر به نهایت درجه خود می رسد و از طرف دیگر عموم مردم و توده انسان ها در سراسر گیتی خواهان بر پائی عدالت گشته و از حکومت های دیگر دل زده و نا امید شده باشند.

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

آیا صیغه کردن دختر شیر خوار جایز است؟
آیا می شود یک دین متحد داشت وهمه مردم تحت لوای این ...
هدف خدا از خلقت آسمان وزمین چیست؟
فرق تصوف و عرفان چیست؟
رسیدن آب وضو به دهان روزه‌دار؟
عالم غیب و شهود چیست و در آیات و روایات چگونه مطرح ...
چگونه صله رحم باعث افزایش عمر می‌شود؟
هدف خداوند از آفرینش جهان و انسان چه بوده است؟
زهیر بن قین دارای چه ویژگی‌هایی بود که امام ...
حدیث «وِلایةُ عَلی بنِ اَبی طالِبْ حِصْنی فَمَنْ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آیا برای اینکه در نمازجماعت مسجد شرکت کنم، درست ...
براي رسيدن به اعلی عليين و سير و سلوک چه بايد كرد؟
فرق حيوان با انسان در چیست؟
رسیدن آب وضو به دهان روزه‌دار؟
آیا گناهان ما، ظهور را عقب می اندازد؟
راه ترک خودارضایی ( استمنا ) چیست؟
چرا سگ نجس است و نمی‌توان آن را درخانه نگه داشت؟
اگر فطرت اولیه انسان ذاتا پاک هست چرا تغییر ...
منظور از مکر خدا چیست؟
حدیث «وِلایةُ عَلی بنِ اَبی طالِبْ حِصْنی فَمَنْ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^