فارسی
پنجشنبه 02 بهمن 1399 - الخميس 7 جمادى الثاني 1442

490
0
0%

بخش دوم: نبودن اخلاص در اعمال‏

 

مرتبه ديگرى از عمل اين است كه ظاهر و باطن انسان براى خدا نيست. طرح ظاهر الهى نيست، اخلاص در نيت عمل وجود ندارد. ظاهر و باطن، مادّى است.

بويى از خدا و آخرت در اين عمل استشمام نمى شود.

«مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيا»

نيت و عمل مادى است. پولى را به مستحقى مى دهد، نيت او اين است كه من اين پول را براى ارضاى نفس خود بخشيدم، عمل و نيت مادى است. به فرموده پروردگار در قرآن مجيد

«لكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ» بر ظاهر و باطن كار، فرهنگ مادّيت حاكم است.


منبع : پایگاه عرفان
490
0
0%
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟

آخرین مطالب

امیرالمؤمنین(ع) و زهرا(س)، مصادیق اتمّ و اکمل قرآن
مرگ و عالم آخرت
درس درستی و راستی از معصومین(علیهم‌السلام)
حضرت معصومه(س)، از راویان روایات اهل‌بیت
امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر از اخلاق سیدالشهدا(ع)
پرداخت زکات، ویژگی بارز سیدالشهدا(ع)
شهادت معصومین به نماز جامع ابی‌عبدالله(ع)
حرکت به‌سوی لقاءالله در پرتو اقتدای به سیدالشهدا(ع)
ابی‌عبدالله(ع)، مصداق اتمّ نیکی و تقوا
پنج خصلت برگزیدۀ ابی‌عبدالله(ع)

بیشترین بازدید این مجموعه

چگونه محبوب خدا شویم- جلسۀ چهارم
مرگ و فرصتها - جلسه سوم
تقسيم ايام عمر به سه برنامه‏
حرف شيطان به گمراهان
عبادت انسان در برابر خدا
توحید (1) - جلسه دوازدهم – (متن کامل + عناوین)
تفاوت مودّت با محبت
دو سفارش گرانبهای پیامبر به امام حسن علیه السلام
تهران/ حسینیهٔ حضرت ابوالفضل(ع)/ دههٔ اول محرّم/ ...
حدیث شجره در کتب اهل‌سنت

 
نظرات کاربر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز

گزارش خطا