فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

حق پدر و مادر بر فرزندان‏


شخصى به امام صادق عليه السلام عرض مى كند: مادرم در خانه مانده و ناتوان است.

نمى تواند راه برود. غذا در دهان او مى گذارم، لباس هايش را مى شويم، روزى كه مادرم آه مى كشد، من بسيار ناراحت مى شوم. مادر مى گويد: خيلى آرزو داشتم به مكه بروم، يابن رسول الله! براى او وسيله سفر، كجاوه، تشك و متكا را براى او فراهم كردم و از مدينه به مكه بردم. هنگام طواف او را بر دوش خود سوار كردم، هفت دور او را طواف دادم، نمازش را خواند، سعى صفا و مروه را انجام داد، چند كيلومتر مادرم را به دوش كشيدم، او را به مدينه بازگرداندم، مادرم از اين زيارت خوشحال شد. حال به خدمت شما آمدم تا بگويم: آيا حق مادرم ادا شده است؟

حضرت فرمودند: حق بيدارى يك شب او تا صبح نيز ادا نشده است. به دين كه نگاه كنيد، دريايى از محبت در قوانين آن موج مى زند.

شخصى در عرفات به امام صادق عليه السلام عرض مى كند: من مسيحى بودم و مسلمان شده ام،  پدرم مرده است، اما خانواده ام، مادر، برادرها و خواهرهايم مسيحى هستند. من حاجى شده ام. آيا مى توانم به خانه بروم و با آنها زندگى كنم؟

فرمود: آيا خانواده شما شراب خوار هستند؟ شراب نجس است و ضرر دارد، اسلام آن را حرام كرده است. اگر كسى از اين قانون دين خوشش نمى آيد، برود آن قدر بخورد تا سر از جهنم درآورد. مشروب كبد، سلول هاى مغز و اعصاب را از بين مى برد، كليه ها را از كار مى اندازد و خود شرابخوار و اطرافيان را به خاك سياه مى نشاند. «2» عرض كرد: يابن رسول الله! خانواده ام اهل مشروب نيستند. امام صادق عليه السلام فرمودند: آيا گوشت خوك مى خورند؟ گفت: نه، خانه ما در كوفه است و گوشت خوك نيست كه بخورند.

گوشت خوك حرام است، چرا؟ چون آثار زيانبارى دارد. بعضى ها مى گويند:

زمانى آثار زيانبار داشت، اما اكنون دستگاهى درست كرده اند كه گوشت خوك را در حرارت و زمان معين قرار مى دهند، ميكروب هايش را مى كشند و ضررهاى آن را از بين مى برند. ديگر چرا حرام است؟

اسلام مى گويد: همه خوراكى ها، نه فقط در بدن شما اثر مى گذارد، بلكه در روح شما نيز اثر مى گذارد. آثار بى غيرت كردن گوشت خوك را با چه كارخانه اى مى خواهيد از بين ببريد؟ تحريك هيجانات شهوت حرام را از كجاى گوشت خوك مى خواهيد نابود كنيد؟

آن مسيحى عرض كرد: گوشت خوك نمى خورند. امام صادق عليه السلام فرمودند: وقتى از مكه برگشتى، به همان خانه برو. در ظرف آنها غذا بخور، با مادرت هم سفره شو. اسلام، دين مهر است.

اين رفتار اسلام با مسيحيان است، آنها به ما مى گويند: شما خشن هستيد، اما خودشان همه را مى كشند، خانه ها را خراب مى كنند و به خانه هاى مردم عراق و افغانستان و فلسطين مى ريزند، جلوى چشم خانواده، اعضاى آن خانواده از پدر و بچه و زن حامله را مى كشند و بعد مى گويند: شما خشن هستيد. آيا ما خشن هستيم؟

اگر پاپ نيز اين حرف را بزند، مشروب و گوشت خوك، كلامى بهتر از اين از مغز او بيرون نمى دهد. وقتى رييس روحانى مسيحيان خوك بخورد و در كليساى روم شراب بخورد، بايد اين دروغ ها را بگويد.

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عشق حقيقى و مجازى
حكايتي از استاد در انگليس
روزگار عدالت و عدالت گستر جهان
درخواست خطاكاران بعد از رفع حجاب‏ها
احساس مسئوليت يوسف
عبرت‏گيرى و هدايت از حوادث روزگار
گفتگوى غير مستقيم خدا با صابران‏
نشانه‌هاي توحيد در موجودات
ميوه باغ پاكى‏
اداى دين با رحمت خدا

بیشترین بازدید این مجموعه

عقل کلید گنج سعادت - جلسه دوم - درباره تقابل عقل و ...
بدهكارى و نماز ميّت‏
اداى دين با رحمت خدا
تفكر و بيدارى قلب
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
ميوه باغ پاكى‏
حفظ آبرو با كنترل غضب
علامت روبرگرداندن خدا از بنده
ده صفت قول احسن
ظهور اشک از قلب صاف و پاک از گناه

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^