فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 13 شهريور 1389 ساعت 09:12 صبح

شعارنویسی درباره «سید یمانی» در شهر مقدس قم

 به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر مقدس قم حاکی از آن است که اخیرا بر دیوارهای برخی کوچه پس کوچه های این شهر، شعارهایی تبلیغاتی با رنگ اسپری درباره «سید یمانی» نوشته شده است.
در این شعار تبلیغاتی که مشکوک به نظر می رسد، همانطور که در عکس نیز مشاهده می شود، نوشته شده: "وزیر امام مهدی، سید حسن یمانی، در ایران است و شما را دعوت می کند به نصرت، یا قائم آل محمد".
«سید یمانی» کیست؟
احادیث شریف ما، جنبش یمانی را به عنوان پرچم هدایت معرفی می کنند که همزمان با شورش سفیانی در شام، او هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت می کند و اجابت دعوتش واجب است. پس از حرکت به سمت عراق و شام و ملاقاتش با سید خراسانی، در جنگ با سفیانی او را یاری می رساند. یمانی از فرزندان زید بن علی بن الحسین (ع) است.
از امام باقر(ع) روایت شده که فرمودند: خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه های تسبیح به دنبال هم می آیند و جنگ همه جانبه ای رخ می دهد. وای بر کسی که در مقابل آنها بایستند! در میان این پرچم ها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست؛ چرا که شما را (به تبعیت از) امامتان دعوت می کند. پس از قیام یمانی خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می شود و هر گاه (یمانی) قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کس چنین کند، جهنمی است؛ چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می کند.
در آن زمان اوضاع کلی جهان، در یک جنگ بزرگ فرهنگی تمدن ها خلاصه می شود که میدان این جنگ شام، فلسطین، عراق، ایران و حجاز است. در این معرکه دو دسته و دو سپاه در برابر یکدیگر به مبارزات سیاسی ، نظامی مشغولند و این دو دسته عبارتند از: یاوران حضرت مهدی(عج) و زمینه سازان قیام ایشان در یک سوی میدان و حرکت سفیانی و یاری رسانان غربی او و به تعبیر روایات رومیان و یهودیان در سوی دیگر میدان. هدف این جنگ بزرگ تمدن ها و کانون بحران های سال ظهور حضرت مهدی(عج) قدس است.
با این حساب این طور نیست که جنبش حضرت مهدی(عج) که از مسجد الحرام و مکه مکرمه شروع می شود، اولین حرکتی باشد که هدفش رسیدن به مسجد الاقصی در فلسطین است، بلکه گل سرسبد و تاج سر تمام حرکت های امت اسلامی است که به سوی قدس در شتابند. در واقع باید ابتدای حرکت امت اسلام برای رهایی قدس را از ایران توسط سید خراسانی و از یمن توسط رهبر مسلمانشان یمانی دانست که البته روایات حرکت یمانی را هدایت جویانه و نماد هدایت توصیف می کنند.

 


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

كشتار شيعيان عراق با تحريك علماي وهابي سعودي
برگزاری گردهمایی بزرگ مسلمانان در فرانسه
گردهمايی قاريان شيعه در شهر «دمام» عربستان
بازیگران هالیوود یک روز مسلمان می شوند!
سخنرانی استاد انصاریان در خانه فرهنگ شهریار ...
زنان سوئدی برای حمايت از مسلمانان محجبه شدند
جنایات داعش در تخریب مراقد پیامبران؛ یادآور ...
گزارش تصویری/ نماز عید سعید فطر در حرم حضرت ...
همزمان با دهه اول ماه صفر؛ سخنرانی استاد ...
استاد انصاریان: ویژگی‌های رفیق بد/ دوزخ، عاقبت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^