فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

معاشرت معنوى مقدس اردبیلى

انسان از طریق تقویت ایمان و تقوا و عبادت و خدمت مى تواند به جایى برسد که خود را در محضر معنوى اولیاى الهى حاضر کند و از انفاس قدسیه آنان بهره مند گردد .

حضور فیزیکى این گونه چهره هاى ملکوتى در فضاى حیات لازم نیست بلکه معرفت و شناخت آنان و تجلى دادن مقام نورانى آن بزرگواران در قلب و آشنایى با روش و منش و فرهنگشان در رشد و تکامل انسانى ، کافى است .مقدس اردبیلى از چهره هاى برجسته اى است که راه شناخت و معرفت به پیامبر اسلام  (صلى الله علیه وآله) و امامان  (علیهم السلام) را طى کرد و حقیقت نورى آنان را در قلب پاکش تجلى داد و با رنگ گرفتن از فرهنگ و اخلاق آنان به مقاماتى بس بلند و درجاتى بس عالى رسید .

یکى از شاگردان با تقوا و درستکارش مى گوید : نیمه شبى استاد را دیدم عبا به سر کشیده به سوى حرم مطهر امام موحدان و نور دل عارفان و مولاى عاشقان امیر مومنان على  (علیه السلام) در حرکت است .با توجه به این که همه درهاى صحن بسته بود و نهایتاً درهاى حرم مطهر هم به وسیله کلیدداران قفل شده بود ، از رفتن استاد به سوى حرم شگفت زده شدم ، تصمیم گرفتم بى خبر دنبال استاد حرکت کنم تا ببینم داستان استاد در این وقت شب و رفتنش به سوى حرم از چه قرار است ؟ !

استاد به درب بسته صحن رسید ، در به روى او باز شد ، به سوى حرم رفت ، در حرم هم به روى او گشوده شد ، وارد حرم گشت ، خطاب به مولاى خود نمود که در چنین و چنان مساله فقهى مشکل دارم ، اى حلال مشکلات ! مشکلم را بگشاى .از میان ضریح ندایى با محبت به گوش رسید که : به سوى مسجد کوفهبرو فرزندم مهدى را در آنجا ملاقات مى کنى ، مشکل فقهى خود را با او درمیان بگذار که او براى تو حل خواهد کرد .

 

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

وهب بن وهب
ایمان، نخستین ویژگی اولیاءالله
نشانه هاى دشمنىِ دوست نما
عبرت در نهج البلاغة
مقام و منزلت انسان
سرچشمه معرفت
عكس هايي ار استاد انصاريان با امام وعلما
نیایش و درخواست دوری از شر شیطان
نیایش در هنگام فرا رسیدن ماه رمضان
آداب خروج از منزل

بیشترین بازدید این مجموعه

سرچشمه معرفت
مقام و منزلت انسان
فرار انسان از چهره واقعى خود
نفس و هفت مرحله آن
حكمت در قرآن
استاد حسین انصاریان در یزد: اگر حق مردم را ادا ...
ذكر ركوع‏
دعا علت گشايش‏
گزارش تصویری دعای عرفه توسط استاد انصاریان در ...
عبرت در نهج البلاغة

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^