فارسی
سه شنبه 21 آبان 1398 - الثلاثاء 15 ربيع الاول 1441
  51
  0
  0

تشریح چگونگی قطبیت آقای تابنده در چهل روز

تشریح چگونگی قطبیت آقای تابنده در چهل روز

«محبوب علیشاه با بصیرت قلبی خویش فرمان جانشینی عرفانی برای من(تنابنده) نوشتند.»

 

محبوب علی شاه قبل از شاهی که حق انتخاب جانشینی خود را نداشته است، مگر بگوییم بعد از شاهی به فکر جانشینی افتاده است و هنوز به منزل بصیرت قلبی نرسیده می گوییم روز اول شاهی محبوب علیشاه پیشنمازی شما را صادر کرده طی دو تا ده روز اجازه شیخی داده شده و درمجموع طی 40 روز هم جانشینی شما را صادر نموده است.

 بگذریم از اینکه ازعدد 40 استفاده شده تا از نوع اربعین های کلیمی حضرت موسی محسوب شود ولی جانشینی شما همان روز اول مطرح گردیده است.

 مشکل اینجا بوده که روال عرف می باید در نظر گرفته شود و قبل از جانشینی اجازه های پیشنمازی و شیخی صادر شود و نهایتاٌ صورت مسئله که نمادین می باشد.

ولی چون راهی وجود نداشته طول مدت سالیان دراز که در فرقه سنت بوده و حتی در فرقه های موازی فرقه نیز سنت می باشد به 40 روز تبدیل شده وحال می رسیم به بحث بصیرت قلبی ، باتوجه به استدلال فوق که ثابت نمود از روز اول شاهی محبوبعلیشاه هدف شاهی شما بوده است.

ظرف روز اول شاهی فرصتی برای حضور بصیرت قلبی نیست که ایشان از آن استفاده نمایند چرا که فوت پدر محبوبعلیشاه برایش ضایعه بوده و قدرت تصمیم گیری نداشته است، پس معلوم می گردد نه تنها بصیرت قلبی درکارنیست که اجباروتهدید درکار بوده ، اول شاهی شما را امضاء نماید بعداٌ خودش شاهی بکند، خدا می داند شاید عمرکم  ایشان هم مربوط به همین شاهی شما بوده است که درمیان دراویش مرگ او را به گردن دشمن فرضی انداختند.

 

در جایی دیگر تنابنده گفت : «من قبول کردم و گفتم فقط به خاطر رفع نگرانی شما می پذیرم و از ایشان خواهش کردم این مسئله محرمانه فی مابین بماند  حتی فرامینی هم که می نویسید محرمانه بماند از این رو اجازات نماز و دستگیری و جانشینی را که نوشتند عده کمی خبردار بودند.»

بازهم بر می گردیم به غدیرخم و اینکه رؤسای فرقه ایشان مدعی جانشینی علی (ع) به استناد همان غدیر می باشند و گفته شما را با این محور محک می کنیم.

 هرآنچه محرمانه ها بین حضرت محمد (ص) و علی (ع) وجود داشت به همان غدیر ختم گردید و آشکار بودن غدیرحاصل همان محرمانه ها بود و آشکاربودن غدیریعنی آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

آشکار بودن غدیر یعنی خط بطلانی برهمه محرمانه های فرقه ای که با مصلحت ها و به حفظ منافع خود و خانواده خود می اندیشند و آشکار بودن غدیر یعنی جلب اعتماد توده مردم و آشکار بودن غدیر یعنی شفاف بودن با توده مردم.

 لذا جنابعالی از چه باک داشتید که مسئله محرمانه بماند، شما با رنگ تواضع و ابراز نوعی فروتنی میخواهید غیبت مصادیق محرمانه را موجه و وزین جلوه دهید ، مگر نه اینکه شما متخصص و کارشناس امر حقوق می باشید و علم حقوقی شما را مکلف می کند که در آن مقطع مسئله شهادت و شهود را در نظر می گرفتید و چون خلاف علم عمل نموده اید مستوجب حساب الهی خواهید بود که همانا خداوند می فرماید، به هرکسی که علم تفضل نمود رعایت موازین همان علم را براو تکلیف می نماید و در صورت عدم رعایت مواخذه خواهد فرمود.

حد انتظار از جنابعالی این است که چنانچه مردم می باید از بده بستانهایی که در درون فرقه وجود دارد دور بمانند حداقل اعضاء فرقه که حق دارند به محرمانه ها اشراف داشته باشند و بزرگان فرقه حداقل موضوع چگونگی را برای آنها صادقانه وسالم باز نمایند.

 

 

  • نور علی تابنده
  • شاهی
  •   51
      0
      0
    امتیاز شما به این مطلب ؟

    آخرین مطالب

        تشریح چگونگی قطبیت آقای تابنده در چهل روز
        تشریح جایگاه قطب از منظر حقوقی
        تحقیقی در تصوف
        تصوّف و شریعت
        تاریخچه صوفیه
        پیدایش تصوف
        تشیع و تصوف
        بررسی و نقدی بر هویت و اصالت فرقه نعمت اللهی گنابادی
        بدعت های تولید شده درویشی و تحمیل آن بر اسلام
        بدعت بودن یا نبودن عشریه در تصوف

    بیشترین بازدید این مجموعه

          اولین صوفی
          فرقه صوفیه گنابادیّه (نعمت اللهیّه)
          عقاید فرقه اهل حق
          نقد اندیشمندان شیعی بر ابن عربی
          مهم‌ترین امکانات و شگردهای تبلیغی فرقه‌ی گنابادی
          آیا تصوف در اسلام اصالت دارد؟ (1)
          ادعای مهدویت سید محمّد نوربخش (تحت تاثیر نظریات ابن ...
          بررسي حديث امام رضا عليه السلام در مورد صوفيه
          تشیع و تصوف
          تحقیقی در تصوف

     
    نظرات کاربر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز