فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
30% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 12 دى 1397 ساعت 09:34 صبح

استاد انصاریان: مقدرات الهیه و قضای پروردگار؛ جلوهٔ حکمت، رحمت و کرامت پروردگار است

استاد انصاریان: مقدرات الهیه و قضای پروردگار؛ جلوهٔ حکمت، رحمت و کرامت پروردگار است

دارالعرفان/ محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: طرح دشمن اینست که شیعه را با ترفندهایی که اتاق‌های فکرشان داده‌اند، یکپارچه از ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) جدا کنند تا دیگر مردم محرّم و صفر نداشته باشند، گریه و سینه‌زنی، زنجیرزنی و عَلَم و کُتَل نداشته باشند، درِ حسینیه‌ها و مسجدها بسته شود و ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) از زندگی مردم بیرون برود. این مملکت تا روز ظهور امام عصر(عج)، به هر قیمتی که برای آنها تمام شود ابی‌عبدالله(ع) را از دست نمی‌دهد لذا هرچه می‌توانید، محرم و صفر را گسترده کنید و فقط به دههٔ عاشورا قناعت نکنید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان استاد حسین انصاریان در سخنرانی خود در حسینیه آیت الله ابن‌الرضا خوانسار، با بیان اینکه دعا یک خزانه و گنجینه است، دعای ندبه را به دو بخش تقسیم و اظهار داشت: دعای ندبه در ابتدای دعا به زیباترین صورت، شیعه را با مقدرات الهیه و قضای پروردگار آشنا می‌کند که جلوهٔ حکمت، رحمت و کرامت پروردگار است؛ اگر خوب توضیح داده شود، مستمع تا آخر عمرش از چون‌وچرای نسبت به اندازه‌گیری‌ها و تقدیرات خدا و قضا، یعنی احکام الهی، آسوده‌خاطر می‌شود و احکام و تقدیرات و اندازه‌گیری‌های پروردگارِ مهربانِ عالم را با کمال میل و با دل و جان قبول می‌کند.

 

تعدادی از منبری ها معرفت به امور را به مردم انتقال نداده‌اند

وی ادامه داد: این هیجان‌زدگی‌ها و چون‌و‌چراها با پروردگار عالم، جریانات هستی و احکام حکیمانهٔ الهی به خاطر این است که مردم به‌دنبال معرفت این امور نرفته‌اند و وقتی هم در این جلسات آمده‌اند، تعدادی از ما منبری ها معرفت به امور را به آنها انتقال نداده‌ایم؛ البته منظورم همه منبری ها نیست، بسیاری از منبرها و خیلی از خطبه‌ها برای مردم راهگشاست. تربیت‌شدهٔ منبر اهل‌بیت(ع)، ظالم و خائن نیست و با کلانتری، دادگاه و دادگستری کار ندارد چون معرفتش همهٔ امور را سروسامان می‌دهد و اصلاح می‌کند و راه را برای او می گشاید.

 

تلاش دشمن برای جدایی مردم از دین و روحانیت

مبلغ عرصه بین الملل در مورد بخش دوم دعای ندبه که دشمن‌شناسی است، گفت: بخش دوم دعای ندبه، دشمن‌شناسی(قبل از دوست‌شناسی) است. در آن جملاتی که کلمهٔ بدر، حُنین، خیبر و کارگردانان ابلیس‌صفتِ این جنگ‌ها را بیان می‌کند، نشان می‌دهد ابداً این خط تاریک ابلیسی به زمان رسول خدا(ص) اختصاص نداشته است. این جریان خطرناک باطلی است که فقط به دست امام دوازدهم(عج) قطع  و ریشه‌اش کنده می‌شود. در حال حاضر جریان بدر و خیبر و حنین و سردمداران آن؛ اسرائیل، آمریکا، انگلستان، فرانسه و بعضی از کشورهایی است که شمشیر قلدری به کمرشان بسته‌اند و حاضر هم نیستند که این شمشیر را غلاف کنند.

وی نیمه‌عریان کردن زنان و دختران مسلمان و همچنین گره زدن سفرهٔ مسلمان‌ها با اقتصاد ربایی را شیوه‌های دشمن کنونی برای جدایی مردم از دین دانست و تصریح کرد: کارهایی که امروز دشمن انجام می دهد تنها لباسش را تغییر داده وگرنه آشکار کردن همان دشمنی‌های بدر، خیبر و حنین است؛ مثلاً یک حرف دشمن در زمان ما که هشتاد نود سال سابقه دارد، این است که اگر بخواهید کل مسلمان‌های کشورهای اسلامی را از دین جدا کنید، دختران و زنان آنها را از خانه بیرون بکشید و در پارک‌ها، جنگل‌ها، خیابان‌ها، ادارات و دانشگاه‌ها نیمه‌عریانشان کنید. جوان‌ها و مردها وقتی هر روز این زنان و دختران عشوه‌گر آرایش‌کرده و نیمه‌عریان را ببینند، تحریکات شهواتشان به‌قدری قوی می‌شود که دین را راحت کنار می‌گذارند.

 

دشمنی با گسترش ربا در جامعه

استاد انصاریان افزود: اقدام دیگر دشمن در زمان ما، البته در این قرن اخیر، یک گناه بسیار خطرناکِ اختراعِ یهود است. گناه این است که سفرهٔ مسلمان‌ها را با ربا، یعنی بانک‌ها آمیخته کنید و زلف سفرهٔ مسلمان‌ها را با پول‌ها و اقتصاد ربایی گره بزنید تا حرام بخورند و دین مثل کبوتری که از قفس می‌پرد، از قفس قلبشان بپرد.

وی با بیان اینکه دعای ندبه، راهنمای مسلمان‌ها در دشمن‌شناسی است، خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی که ندبه به ما می‌دهد را نباید به بدر، خیبر و حنین منحصر کنیم بلکه آنها تقریباً یک راهنمایی است؛ یعنی ابوسفیان‌ها تا آمدن امام زمان(عج) در کارند؛ یهودی‌ها با تغییر قیافهٔ فرهنگی به‌صورت صهیونیست در کار هستند یعنی کفر و شرک با ابزارهای بسیار قوی که تا کنار تختخواب و رختخواب و جیب بچه‌هایتان آورده‌اند. همین موبایل‌های فعلی به تمام مراکز فساد جهان، فحشا و منکر وصل است.

 

دشمن سازی برای روحانیت

وی افزود: این روزها عده ای تلاش دارند که میان روحانیت و مردم نیز فاصله ایجاد کنند. روزگاری مردم به روحانیونی که در دادگستری و مسئولیت های مختلف بودند یا به طور کلی به نهاد روحانیت ایمان و اعتماد داشتند، اسرائیل و آمریکا در این چهل ساله به خوبی این امر را فهمیده است و سعی در دشمن سازی برای روحانیت دارد.

 

عالم شیعه هیچ‌وقت بر ضد مردم با دشمن رفاقت نکرده است

استاد اخلاق حوزه های علمیه گفت: عالم شیعه هیچ‌وقت بر ضد شما با دشمن رفاقت نکرده و هیچ‌وقت بر ضد شما خواسته‌های دشمن را قبول نکرده است؛ حال اگر چندنفری که در همین شهر با مفاسد مبارزه دارند؛ مبارزه یعنی نمی‌خواهند جوان‌ها و دخترهای شما در خطر همین نقشه‌های بدریون، خیبریون و حُنَینیون بیفتند، می‌ایستند و می‌گویند این جلسات خلاف شرع، اخلاق و این منطقه است در حقیقت می خواهند جلوی حکومت فرهنگ اسرائیل و آمریکا را بگیرند.

 

روحانیت شیعه، حافظ دین و ناموس مردم است

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه، حافظ دین و ناموس مردم است، خاطرنشان کرد: روحانی شیعه واجد شرایط است و آمریکا و اسرائیل می‌داند که حافظ قرآن، دین، اخلاق، ناموس و پول مردم، همین روحانیت شیعه است. روحانیت شیعه مردم را در مساجد و حسینیه‌ها به گونه ای تربیت کرده که هیچ‌وقت به مال مردم دست‌درازی نمی‌کنند، رشوه نمی‌گیرند، دزد و اختلاس‌چی نیستند؛ یعنی مال مردم را برای خودشان می‌دانند و می‌گویند عینِ برای خودمان است. چطور ما دلمان نمی‌خواهد مال ما دست بخورد و ضرر کند، نمی‌خواهیم مال دیگران هم دست بخورد.

 

طرح بدبینی مردم و نسل جوان نسبت به روحانیت

استاد انصاریان در مورد طرح دشمن برای ضربه زدن به روحانیت، گفت: در چند سال اخیر طرحی تقریباً پیاده شده مبنی بر اینکه مردم و نسل جوان را به روحانی بدبین کنید؛ یعنی به گونه ای وانمود کنید که اینها مزاحم هستند و خیر شما را نمی‌خواهند؛ به گونه ای وانمود کنید که اگر اینها را کنار بزنید، ماشین زندگی‌تان در خیابان زندگی بی‌دردسر حرکت می‌کند. هنوز ضربه به همه نخورده است؛ ولی اگر مردم بیدار نباشند، به همه ضربه می‌خورد.

 

قصد دارند مردم را از امام حسین(ع) جدا کنند

وی ادامه داد: یک سرمایه‌گذاری خطرناکی که در این سی‌ساله صورت گرفته و بسیار هم پول(میلیاردی) خرج آن کرده‌اند، این است که شیعه را با ترفندهایی که اتاق‌های فکرشان داده‌اند، یکپارچه از ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) جدا کنند تا دیگر مردم محرّم و صفر نداشته باشند، گریه و سینه‌زنی، زنجیرزنی و عَلَم و کُتَل نداشته باشند، درِ حسینیه‌ها و مسجدها بسته شود و ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) از زندگی مردم بیرون برود.

 

محرم و صفر را گسترده کنید و فقط به دههٔ عاشورا قناعت نکنید

نویسنده کتاب ارزشمند «آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا» به وظیفهٔ شیعه برای زنده نگهداشتن نام امام حسین(ع) اشاره و تأکید کرد: این مملکت تا روز ظهور امام عصر(عج)، به هر قیمتی که برای آنها تمام شود ابی‌عبدالله(ع) را از دست نمی‌دهد لذا هرچه می‌توانید، محرم و صفر را گسترده کنید و فقط به دههٔ عاشورا قناعت نکنید.

 

تلاش دارند فتوای مرجعیت را از ارزش بیندازند

استاد انصاریان به برنامه دیگر دشمن برای ضربه زدن به دین و روحانیت اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه دیگر دشمن این است که فتوای مرجعیت را از ارزش بیندازید؛ روزگاری مردم بسیار به مرجعیت و فتوا وابسته بودند؛ میرزای شیرازی یک فتوا داد: «امروز استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربهٔ با امام عصر(عج) است» و در تاریخ قابل مشاهده است که مردم چطور برای فتوای او ارزش قائل شدند و آن را تمام و کمال انجام دادند.

 انتهای پیام /

 

 متن کامل، صوت و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • دعای ندبه
  • قضای الهی
  • دشمن‌شناسی
  • گنجینهٔ ارزشمند
  • جدایی از دین
  • اقتصاد ربایی
  • مقدرات الهیه
  • 0
    30% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
    عمل مومن، خیرالعمل است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    احتمال لشکر کشی مستقیم عربستان علیه شیعیان یمن
    افزايش نفوذ شيعيان در قاره آفريقا
    توهین‌ ارتش انگلیس به نمادهای‌اسلامی
    توهين گروه‌هاي ناشناخته يمني به قرآن
    برگزاری گردهمایی مسلمانان فرانسه
    برگزاری بررسی روابط زن و مرد از نظر اسلام در ...
    تخريب بزرگترين قبرستان مسلمانان قدس
    آغاز همايش بين‌المللی «واقعه كربلا» در تركيه
    پايان نخستين گردهمايی علمای مسلمان آفريقا در ...
    توهین به یک مسجد در انگلیس بوسیله خوک

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^