فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
67% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 5 دى 1397 ساعت 11:25 صبح

نگاهی به کتاب ارزشمند طهارت باطنی به قلم استاد انصاریان

نگاهی به کتاب ارزشمند طهارت باطنی به قلم استاد انصاریان

دارالعرفان/ کتاب طهارت باطنی از مجموعه کتاب های پرمخاطب سیری در معارف اهل بیت(ع) می باشد که به قلم استاد حسین انصاریان پیش از این به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی در مقدمه این کتاب ارزشمند آورده است؛ پایه گذار منبر و جلسات سخنرانی برای رشد و هدایت جامعه، وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) بود. ارزش تبلیغ دین از طریق منبر و جلسات تا جایی بود كه رسول خدا(ص) تا روز پایان عمرشان با كمال اخلاص، به بیان معارف دین پرداختند و در این راه زحمات سنگینی را متحمل شدند. پس از پیامبر، وجود مقدس امیرمؤمنان(ع) ادای این تكلیف الهی را به عهده گرفتند كه بخشی از سخنرانی های آن حضرت در كتاب بی نظیر نهج البلاغه موجود است.

 

استاد انصاریان افزود: امامان معصوم(ع)، به ویژه حضرت امام باقر(ع) و حضرت امام صادق(ع) نیز تا جایی كه فرصت در اختیارشان قرار گرفت و مزاحمتی از جانب حكمرانان بنی امیه و بنی عباس برایشان پیش نیامد، این مهم را به صورت بیان معارف الهی و رشته های مختلف علوم به صورتی كه حجت تا قیامت بر همگان تمام باشد را به عهده گرفتند و دیگران را كه مورد اعتمادشان در علم و عمل بودند به این مسأله تشویق كردند.

 

این مبلغ عرصه بین الملل ادامه می دهد:عالمان مخلص و با عمل شیعه برای حفظ دین خدا و تبلیغ معارف الهیه بر اساس قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع)، قرن به قرن تا به امروز، این جایگاه عظیم را حفظ كردند؛ شخصیت هایی چون شیخ مفید، شیخ صدوق، شیخ طوسی، علامه محمدباقر مجلسی، شیخ جعفر شوشتری و در قرن معاصر بزرگانی چون آیة الله العظمی بروجردی، آیة الله سیدعلی نجف آبادی، آیة الله حاج میرزا علی شیرازی، آیة الله حاج میرزا علی هسته ای، آیة الله حاج میرزا علی فلسفی تنكابنی و ... با داشتن مقام مرجعیت و مقام علمی بسیار بالا، در ماه رمضان، محرم و صفر به منبر می رفتند و از این طریق دِین خود را به قرآن و اهل بیت(ع) ادا می كردند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهارداشت: بنده كه سالیانی از عمرم را در شهر مقدس قم، این آشیانه اهل بیت(ع)، نزد بزرگانی از مراجع و اساتید مشغول تحصیل بوده ام، بر اساس وظیفه ای كه احساس می كردم رو به جانب تبلیغ و تألیف آوردم و در این راه، فقط توفیق حق رفیق راهم بود. در زمینهٔ تبلیغ، بیش از چندین هزار سخنرانی در نزدیک به هفت صد موضوع مختلف بر پایه قرآن و روایات اهل بیت(ع) و تاریخ صحیح و نكاتی از حیات پاكان و اولیای الهی پرداخته ام و امیدوارم تا لحظات پایان عمر هم چنان توفیق ادای این وظیفه را از جانب حق داشته باشم. لذا مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، كه در شهر قم در جهت نشر معارف قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت های مهمی را در سطح جهانی انجام می دهد، بنا گذاشت متن این سخنرانی ها را به صورت مكتوب درآورد تا در اختیار طلاب حوزه ها و دانشجویان و مردم علاقه مند قرار گیرد.

این گزارش می افزاید: کتاب طهارت باطنی  در 286 صفحه در قالب 18 موضوع اصلی بیش از 130 ریزموضوع مطالب ناب، خواندنی و ارزشمندی را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، «سفرهای انسان به سوی طهارت»، «عوامل طهارت افزا»، «ایمان و طهارت»، «یاد قیامت، عامل طهارت»، «یاد مرگ؛ بهترین موعظه»، «قناعت؛ ثمرۀ یادآوری قیامت »، «ایمان به ولایت علی(ع)،عامل طهارت»، «ایمان به ولایت علی(ع)»، «علی(ع)، عصارهٔ اسلام»، «علی(ع) و شیعیانش»، «علی(ع) مصداق بارزِ وجود عینی قرآن»، «عشق و اطاعت؛ راه رسیدن به طهارت»، «شب قدر؛ شب هدایت و طهارت»، «اوقات و آدم های مبارک»، «نشانه های طهارت باطنی(1)»، «نشانه‌های طهارت باطنی(2)»، « نشانه‌های طهارت باطنی(3)» و «توبه و طهارت» از جمله موضوعات اصلی این کتاب ارزشمند می باشد.

 

همچنین علاقه مندان می توانند با مطالب دیگری همچون؛ «سفرهای انسان به سوی طهارت»، «مراتب طهارت »، «غسل، وضو و تیمم»، «مقدمات قلبی غسل و وضو و تیمم»، «مؤمن، برتر از ملک مقرّب»، «ملائکه و عقیده به آن ها»، «جهنم؛ عاقبت حکم به باطل»، «مسیر بهشت و جهنم      »، «یاد قیامت، عامل طهارت »، «ضرورت قیامت»، «نزدیک بودن قیامت»، «شاهدان قیامت»، «اقسام مردم در قیامت»، «صداهای وحشتناک قیامت»، «وضع نیکوکاران و صابران در قیامت»، «تهیه زاد و توشه آخرت»، «نقش قبرستان در بیداری انسان»، «سؤال های قبر و قیامت »، «انفاق؛ ذخیره قیامت»، «ناگهانی بودن مرگ»، « یاد مرگ؛ بهترین موعظه»، «معنای «کفی»، «آیا درخواست از کسی با توحید و توکل منافات دارد؟ »، «فلسفة تجمّعات دینی و طرح مشکل» آشنا شوند.

 

مخاطبین این اثر موضوعات دیگری از جمله؛ «حج و اهمیّت آن»، «مستطیع کیست؟»، «ضرورت پرداخت تکالیف و حقوق مالی»، «معضل یارانه ها»، «قناعت»، «آلودگی؛ سرانجامِ دوری از قناعت»، «کفایت در امور معنوی»، «یادی از شهیدان و روحیه شهادت طلبی»، «حفظ روحیه ایثارگری»، «مرگ زیبا»، « قناعت؛ ثمرۀ یادآوری قیامت»،«قناعت و دوری از سختی ها»، «قناعت و آرامش»، «آثار ناگوار غفلت از مرگ»، «قناعت و پاکیزگی در زندگانی اصحاب امام حسین(ع)»، «مردن نفیسه، نوة امام حسن مجتبی(ع)»، «ایمان به ولایت علی(ع)، عامل طهارت»، «ابن عباس و فهم قرآن»،«یک آیه و معانی بی نهایت»، «علی(ع) و اصحابش مصداق السابقون»،«علی(ع)و فرزندانش؛ مصداق اولی الامر»، «ايمان به علی(ع) شرط عبور از صراط»، «علی، شرط اجابت دعا»، «علی(ع) شرط قبولی اعمال» مورد مطالعه قرار دهند.

 

از دیگر عناوین خواندنی کتاب طهارت باطنی می توان به؛ «چگونگی شکل گیری عشق از نگاه علی(ع)»، «بوی علی(ع) در سورة واقعه»، «مرد یهودی و توسل به علی(ع)»، «فضیلت قرائت سورة واقعه»، «شیعه کیست؟»، «داستان دو برادر دربارۀ حقانیت علی(ع)»، «علی(ع) و پول بابرکت»، «چگونه قرآن عینی شویم؟»، «قرآن عینی در بازار قیامت »، «صدای رحمت الهی در قیامت»، «اهل بیت(ع)، کشتی نجات»، «خود بزرگ بینی عامل دوری از اهل بیت(ع)»، «اطاعت از رسول (ص)؛ شرط ایمان»، «تفسیر امام معصوم(ع)از (کفلین)»، «جنگل ظاهری و باطنی»، «عاق والدین؛ حیوان درندة باطنی»، «معجزه؛ فوق علم»، «عاقِّ والدین در امور مشروع؟»،«حرص، مانع مبارک شدن کارها» اشاره کرد.

 

همچنین «متدّینِ خوب و بد»، «مطالعه در اسلام نه در رفتار مسلمان نماها و مدعیان»، «زن وارسته و مبارک»،«پذیرفتن حقیقت»، «آسان گیری در برابر حقیقت»، «سرنوشت آسان گیران و سخت گیران در قیامت»، «آسان گیری در برخوردها»، «همراه بودنِ علم با عمل»، «آخرت طلبی»، «هجرت در راه خدا»، «حقیقت بینی»، «جوانمردی»، «تقوا»، «ارزش جوانان و پیران پرهیزگار»، «چگونگیِ رسیدن به پرهیزکاری»، «دوری از جهل و نادانی»، «صبر با بدخلقی همسر»، «خودشکنی»، «طهارت زبان»، «ضرورت آموزش اخلاق و طهارت»، «دقّت های رسولِ خدا و ائمه طاهرین برای تکمیل اخلاق و طهارت نفس مردم»، «حمایت از پیشوای عادل»، «پای بندی به عهدهای خدا»، «رمضان، عهد خدا»، «عهدشکنی و آثار آن»، «داشتن روحیه پاداش و شکرگزاری»، «پرهیز از عیب جویی»، «ایثار و از خودگذشتگی»، «انس با دعا»، «یاد مرگ و معاد»، «روش های طهارت افزای تربیت اسلامی»، «توبه و رحمت الهی»، «آسان بودن پذیرش توبه نزد خدا»، «ظرفیت؛ شرط آگاهی از اسرار»، «توبه در مجلس ذکر»، «ملائکه در مجلس ذکر»، «همّت دعا و توبه»، «توبۀ دشمن علی(ع)»، «پذیرش توبه و توفیق روزه»، «توبۀ روزه خواران و رحمت الهی»، «توبه در شب جمعه آخر ماه رمضان»، «توبه عبد و بخشش معبود» و «هنر توبه» از جمله عناوین دیگر این کتاب ارزشمند می باشد.

 

علاقه مندان می توانند به منظور خرید این کتاب گرانسنگ به دفتر نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی (دورشهر)، کوچه 19، پلاک 27 مراجعه و یا با شماره تلفن های 09196522024 و 02537740427 تماس گیرند.

همچنین برای مخاطبین آثار استاد انصاریان در سراسر کشور، نشانی نمایندگی های نشر دارالعرفان در آدرس اینترنتی ذیل اعلام می گردد؛

http://www.erfan.ir/farsi/article/view/76976

انتهای پیام /

 

0
67% (نفر 3)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

پانزدهمين نمايشگاه سالانه آثار و هنرهای اسلامی ...
احداث مرکز بزرگ اسلامی در دانمارک
مسدود شدن 17 پايگاه اطلاع‌رسانی به دليل محتوای ضد ...
آمار تکان دهنده طلاب وهابي در سراسر جهان
راه‌اندازی نخستين شبكه ماهواره‌ای اسلامی ...
برگزاری همايش «قرآن در زندگی مسلمانان» در ...
حمله کننده به قدیمی ترین مسجد آلمان بازداشت شد
سرکوب تظاهرات مردمی توسط پلیس امارات
چند پیامبر خدا در اطراف کعبه مدفون هستند؟
استاد انصاریان: محبوبیت اولیای الهی در پرتو هشت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^