فارسی
شنبه 15 ارديبهشت 1403 - السبت 24 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 10 آبان 1395 ساعت 09:29 صبح

استاد انصاریان: هشدار خداوند به انسان در مورد اهمیت دشمن‌شناسی

استاد انصاریان: هشدار خداوند به انسان در مورد اهمیت دشمن‌شناسی

 

استاد انصاریان در سخنرانی هفتم خود در آستان امامزاده ابوالحسن(ع) شهر ری در دهه سوم محرم 95 با بیان اینکه هر انسانی، مرد یا زن تا زمانی که در دنیا زندگی می‌کند در محاصره دشمنان بی‌رحم ظالم و زیان‌زننده است، اظهار کرد: ما هیچ‌ مدرک سالم‌تر، درست‌تر، و ریشه‌دارتر از قرآن کریم نداریم که خداوند از چه زمانی انسان را نسبت به این مسئله هشدار داده است.

وی ادامه داد: اولین مرد و زنی که آفریده شدند، خداوند متعال و مهربان به هر دویشان هشدار داد که شما دشمن دارید و دشمن‌تان هم هدفی جز لغزاندن شما از مقاماتی که برای شما قرار داده شده است، ندارد و همه آرزوی دشمن این است که درهای بهشت آخرت و درهای زندگی سالم را به روی شما ببندد.

استاد انصاریان با بیان اینکه این هشدار پروردگار، هم میوه رحمت حضرت حق است، افزود: این هشدار میوه لطفش و میوه آقایی و بزرگواری‌اش است؛ چراکه هیچ صانع و هیچ سازنده‌ای در این عالم دوست ندارد کسی به ساخته شده‌اش ضربه و زخم بزند. شما یک خانه تمیزی ساختید و نمای خانه را زیبا درست کردید، داخل خانه را اصولی درست کردید، اگر یک روزی در حال نزدیک شدن به خانه‌تان ببینید یک نفر یک ذغال دستش است و قصد دارد که نمای خانه شما را ذغال بکشد، فریاد می‌زنید، این داد شما و فریاد شما هشدار است چون ساختمان را دوست دارید و دوست ندارید این نمای زیبا خراب و آلوده شود.

این مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: تمام سازندگان عالم به ساختشان علاقه دارند و می‌خواهند به ساخته ‌شده‌شان لطمه و ضرر نخورد، اینکه تمام سازندگان عالم به ساخته‌شان علاقه دارند این علاقه را از کجا آوردند؟ ما هیچ کداممان تا حالا یک همچنین کلاسی ندیدیم که برای ما استادی قرار بدهند و به ما یاد بدهد که به خودت و فرزندت علاقمند شو، محبت سازنده به ساخته شده‌اش، شعاع محبت پروردگار به مخلوقاتش است.

استاد انصاریان افزود: پیغمبر اکرم(ص) می‌فرماید: این کارنده نهال حق ندارد نهال را رها کند و برود، باید بکارد و خاک هم بریزد و آب هم بدهد. خداوند به گیاهان، به درختان، به آسمان‌ها و به زمین و ستارگان و به تمام موجوداتی که ساخته است علاقه و محبت دارد. واقعاً اینجا اسلام چقدر مسائل شگفت‌آوری دارد، ده دقیقه مانده به شهادت امیرالمؤمنین(ع)، به حضرت مجتبی و ابی عبدالله(ع) می‌گوید در تاریکی مسجد ابن ملجم یک ضربت به من زد، دو تا نزد، اگر من از این بستر بلند شده و سالم شدم، خودم می‌دانم ابن ملجم کاری به شما ندارد، اما اگر من با این ضربت از دنیا رفتم، با از دنیا رفتن من، اسلحه نکشید که تعدادی را بکشید و بگویید علی را کشتند، این کار حرام است، اگر شما خواستید قاتل را قصاص کنید فقط یک ضربت شمشیر حق دارید به وی بزنید، ضربت دوم حرام است.

استاد انصاریان تأکید کرد: خدا هیچ زیانی را حتی به دشمن و حتی به یک گیاه و حیوان دوست ندارد. سحر شب نوزدهم وقتی حضرت علی(ع) از اتاق آمد بیرون، مرغابی‌ها آمدند عبایش را با دهان گرفتند دخترش را صدا زد، فرمود اگر آب و دانه اینها را دائم مواظب هستی نگهشان دار اما اگر در خانه تو یک وقت بی‌آب بمانند و ضرر کنند و لاغر بشوند، نگهشان ندار چون شرعی نیست. دین مبین اسلام امر کرده است که روی هیچ حیوانی بیشتر از حد طاقتش، بار نگذارید، ضرر زدن به حیوان حرام است، حیوانات مخلوق حق هستند. ما حتی حق نداریم برگ یک درخت را جدا کنیم؛ چراکه حرام است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن نشان می‌دهد که پرندگان از شعور بالایی برخوردارند، اظهار کرد: در بارگاه حضرت سلیمان، هدهد جای معینی داشت، یکی دو روز حضرت سلیمان(ع) دید که هدهد پیدایش نیست، گفت این پرنده که به من خبر نداده و رفته بی‌نظمی و بی‌تربیتی کرده است، چون آدم وقتی یک بزرگتر دارد باید به آن بزرگتر ادب کند و جایی‌که می‌خواهد برود، باید از وی اجازه بگیرد، فرمود اگر هدهد برگردد مستحق جریمه سنگین است که هم خودش ادب بشود و هم بقیه حیواناتی که در اختیار من هستند ادب بشوند، بعد از دو سه روز هدهد آمد، سلیمان(ع) به وی گفت کجا بودی؟ باید برای من دلیل قانع‌کننده بیاوری، به حضرت سلیمان گفت: من از بالای یک کشوری به نام سبأ رد شدم - که حالا  اسمش یمن است و به جرم اینکه این یمنی‌ها به شدت وابسته به اهل بیت(ع) هستند زیر بمب‌های اسرائیل و آل سعود کثیف‌تر از اسرائیل در حال قطعه قطعه شدن هستند -.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد:‌ اینها یک پادشاهی دارند که زن است پادشاه اینها تختی دارد که هیچ پادشاهی از آنهایی که من دیدم نمونه این تخت را ندارد. به حضرت سلیمان(ع) گفت اینها خورشید‌پرست هستند، این شعور حیوانات هم اشیاء را می‌شناسند هم اشخاص را و هم فرهنگ و دین یک مملکت را می‌شناسند، بقیه آیات هم خودتان بخوانید که بعد از اینکه سلیمان(ع)، خبردار شد چه اتفاقی رخ داد و کار بین سلیمان و ملکه سبأ و آن تخت به کجا کشید، آیات بعد بسیار نکات مهم تربیتی دارد.

این مفسر برجسته قرآن کریم، در ادامه به بیان توصیه‌ای برای بی‌نمازها پرداخت و گفت: وقت آن است که بی‌نمازها، دو رکعت نماز برای خدا بخوانید که پنجاه سال است گوشتان را سالم نگه داشته است اما هنوز خیلی‌ها، خداوند را لایق نمی‌دانند که برایش عبادت کنند، هنوز خیلی‌ها خدا را شایسته نمی‌دانند که وی را شکر کنند، هنوز خیلی‌ها خداوند متعال را لایق نمی‌دانند که معصیتش را نکنند.

استاد انصاریان با بیان اینکه خداوند دوست ندارد به ساخته‌ شده‌اش لطمه بخورد، اظهار کرد: خدا دوست ندارد ساخته‌شده‌اش زنا کند، عرق بخورد، قمار بکند، دروغ بگوید، تهمت بزند، ظلم کند، مال مردم را بخورد؛ چون این خنجر و گناه، این ساخته شده را نابود می‌کند و خدا دوست ندارد. یک دشمن ما هوای نفس خودمان است، میلیون‌ها دشمن‌مان هم آدم‌های لات بی‌غیرت پست بی‌دین لائیک از استاد دانشگاه تا یک بی‌سواد هستند که همه برای بی‌دین کردن ما متحد هستند؛ یعنی برای اینکه سنگین‌ترین زخم را به ما وارد کنند متحد شده‌اند؛ بنابراین باید مواظب باشیم که ما ساخته شده خدا هستیم به ما لطمه نزنند.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد حسین انصاریان
  • استاد انصاریان
  • شهر ری
  • شهر ری در دهه سوم محرم 95
  • آیا خداوند دوست دارد بنده‌اش لطمه بخورد؟
  • توصیه‌ای به بی‌نمازها
  • آستان امامزاده ابوالحسن(ع)
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    آزار و اذیت زوار حضرت أباعبدالله(ع) توسط اعضای ...
    حضور حضرت‌ آیت الله العظمی وحید خراسانی در بیت ...
    قدیمی ترین عکس موجود از قتلگاه امام حسین (علیه ...
    برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در سارایوو
    استاد حسین انصاریان: یقین به مملوکیت در برابر ...
    راهيابى به محضر ولى عصر، عليه‏السلام، بر اثر ...
    عکس خبری/ تصاویر هوایی از صحرای عرفات در روز عرفه
    کوچک ترین میزبان زائران اربعین حسینی + عکس
    روزگار بی‌خطر، پر از امنیت و عدالت خواهد آمد 
    پیام تسلیت استاد انصاریان به مناسبت رحلت آیت ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^