فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آلودگى بدنى در مقايسه با آلودگى روحى‏

چرا در قيامت عذاب زنا دو چندان است و مطابق گناهش نيست؟ چون در اين عمل احترام انسانيت و كرامت زن در اسلام را به نابودى كشيده است. فقط عذاب گناه نيست، عذاب توابع گناه نيز هست؛ شكستن حرمت انسانيت و پايمال كردن كرامت زن.

«وَ يَخْلُدْ فِيهِ مُهاناً»

در دوزخ دائمى است، و دائمى بودنش نيز با خوارى، زبونى، آبروريزى و بدبختى همراه است. چون خيلى‌ها به جهنم مى‌روند، اما پروردگار نمى‌فرمايد:

«وَ يَخْلُدْ فِيهِ مُهاناً» كسى هم به جهنم مى‌رود، به تعبير اميرالمؤمنين عليه السلام اجازه مى‌دهند حرف بزند و با ادب و گريه در جهنم مى‌گويد:

«لابكينّ عليك بكاء الفاقدين و لانادينّك أين كنت يا ولى المؤمنين و يا غاية آمال العارفين و يا غياث المستغيثين يا حبيب قلوب الصادقين يا اله العالمين» معلوم مى‌شود شدنى است. جهنمى آگاهى است كه خلود ندارد؛ چون از آيات قرآن و روايات استفاده مى‌كنيم كه عده‌اى به جهنم مى‌روند، ولى آزادشان مى‌كنند تا حرف بزنند.

اما زناكارى كه اهل توبه نبوده و به پاكسازى بدن اقدام نكرده است، وارد جهنم مى‌شود، خلود و دوام دارد و با پستى و خوارى در جهنم مى‌ماند؛ يعنى بر سرش مى‌زنند و آبرويش را مى‌ريزند و او را در جهنم به همه نشان مى‌دهند تا او خوار، پست و زبون كنند.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • آلودگى بدنى در مقايسه با آلودگى روحى‏
  • آلودگى روحى‏
  • آلودگى
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^