فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استاد انصاریان: دین داران جامعه با خوش دینی خود موجب گرایش مردم به دین شوند

استاد انصاریان: دین داران جامعه با خوش دینی خود موجب گرایش مردم به دین شوند

حضرت استاد انصاريان در سومين جلسه سخنراني خود در جمع نخبگان تبليغ در مدرسه فيضيه قم به بيان نكات مهمي در زمينه اخلاق و رفتار مبلغين در بین مردم پرداختند كه اگر آنها را رعايت نكنند موجب دين گريزي مردم مي شوند.

معظم له در رابطه با اثر تبليغ صحيح خاطرنشان كردند: عارفان بزرگي را در مكتب اهل بيت (ع) مي توان يافت كه محصول كارهاي تبليغي درست ابوذر مي باشد و آنها توانستند خدمات شاياني را به اسلام و اهل بيت داشته باشند.
ايشان فرمودند: تاريخ نشان داده است كه نقطه شروع بي ديني مردم و گرايش آنها به سمت لائيك و ماترياليست شدن، از زمان بد ديني دينداران آغاز شده است كه مسائل ديني را خيلي خوب مي دانستند اما به دانسته هاي خود عمل نمي كردند و به مسائل اخلاقي اشراف داشتند اما بي اخلاق بودند و به بيان مسائل تربيتي مي پرداختند اما خود بي تربيت بودند.
پدران و مادران بسیاری یافت میشوند که بر اثر بددینی، اثرات منفي روي فرزندان خود گذاشته اند و موجب دين گريزي آنها شده اند.
ايشان خطاب به مبلغين بيان داشتند: ما موظف هستيم در جامعه افراد خوش ديني باشيم ، يعني وقتي مردم ما را نظاره مي كنند از ظاهر ، عمل ، كردار ،‌گفتار و زنان و فرزندان ما دين را ببينند. زندگي مادي مبلغين بايد مادون مردم و معنويت آنها ما فوق مردم باشند تا بتوانند مردمي كه از نظر دين و تقوا در سطح پايين تري هستند را هدايت كنند.
معظم له در پايان با ذكر رواياتي از اصول كافي فرمودند:
سلسه روايات زيادي در اصول كافي وجود دارد كه نقطه مهم آنها اين است كه مردم را دين گريز نكنيد و در جامعه اعمالي نداشته باشيد كه با تقصير معرفي شويد.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^