فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 بهمن 1393 ساعت 10:05 صبح

نامه رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به پاپ فرانسیس

نامه رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به پاپ فرانسیس

 

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه پس از اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پپیامبر گرامی اسلام(ص)، به پاپ فرانسیس نامه نوشت.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «رضا رمضانی‌گیلانی» رییس مرکز اسلامی هامبورگ، با ارسال نامه ای به پاپ فرانسیس، ضمن تقدیر از موضع گیری وی در خصوص محکومیت اهانت به پیامبر اعظم(ص)، خواستار سرعت بخشیدن به اندیشه تقریب بین الادیانی با حفظ اصول مشترک ادیان آسمانی شد.

 

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در این نامه با اشاره به توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح کرده است: از نظر ما تکریم و احترام به همه‌ پیامبر الهی لازم و واجب است؛ چراکه آنان کاری جز انتشار رحمت الهی در میان انسان‌ها نداشتند و تاریخ جز خیر، نیکی، اخلاق و مدارا از آنان سراغ ندارد.

 

وی همچنین آورده است: این رویداد نامبارک و غم انگیز از یک سو قلب این همه انسان و نیز دیگر معتقدان به انبیاء الهی را جریحه دار کرده و از سوی دیگر احساسات دینی و مذهبی را تحریک نموده و آرامش جامعه را با اختلال مواجه کرده است.

 

رمضانی در این نامه می‌افزاید: اینجانب از جناب‌عالی به خاطر موضع‌گیری هوشمندانه و به موقع‌تان راجع به محکوم کردن اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام تقدیر و تشکّر می‌کنم و امیدوارم مواضع جامعه دینداران روز به روز به هم نزدیک‌تر شود و اندیشه تقریب ادیان بر اساس اصول مشترک ادیان ابراهیمی تحقّق عینی و واقعی یابد.

 

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هَلْ جَزَاء الإِحْسَانِ إِلاّ الإِحْسَانُ (قرآن کریم، سوره الرحمن، آیه 60)

 

عالی‌جناب پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان

 

با سلام و تحیت؛

اخیراً شاهد آن هستیم که با انتشار کاریکاتوری اهانت آمیز در تیراژ میلیونی توسط نشریه‌ فرانسوی «شارلی ابدو»، جسارتی بزرگ به ساحت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله روا داشته و باعث آزار و اذیت روحی و عاطفی یک میلیارد و نیم مسلمان شده است.

 

این رویداد نامبارک و غم انگیز از یک سو قلب این همه انسان و نیز دیگر معتقدان به انبیاء الهی را جریحه دار کرده و از سوی دیگر احساسات دینی و مذهبی را تحریک نموده و آرامش جامعه را با اختلال مواجه کرده است.

 

البته این نشریه در گذشته نیز اقدام مشابهی را نسبت به حضرت عیسی مسیح علیه السلام انجام داده بود که علاوه بر عواطف مسیحیان، خاطر مسلمانان را آزرد، چراکه برای ما مسلمانان طبق فرموده قرآن، تفاوتی میان فرستادگان الهی نیست: "لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ" (قرآن کریم، سوره البقره آیه 285)

 

از نظر ما تکریم و احترام به همه‌ پیامبر الهی لازم و واجب است؛ چراکه آنان کاری جز انتشار رحمت الهی در میان انسان‌ها نداشتند و تاریخ جز خیر، نیکی، اخلاق و مدارا از آنان سراغ ندارد.

 

لذا توهین به آنان جسارت بزرگی به مقدّس‌‌ترین، پاک‌ترین و خدوم‌ترین انسان‌ها و اهانت به خوبی‌ها و امری بر خلاف اخلاق، حقوق انسان و برخی از قوانین کشورهای غربی و نیز بر خلاف عقلانیت و آرامش جامعه بوده و محکوم است، چه این که خشونت مهار گسیخته‌ تروریست‌های سازمان یافته توسط دستگاه‌های اطلاعاتی با مدیریت پنهان نیز که به اسم اسلام انجام می‌‌گیرد، به هیچ وجه مورد تایید نبوده و نیست.

 

خشونت زاییده‌ سیاست‌های موجود برای رسیدن به سلطه جهانی است و اگر سیاستمداران پای خود را از این‌گونه ورودهای غیر مسؤولانه و غیر متخصّصانه در امور دینی بیرون بکشند، عالمان، دانشمندان و رهبران ادیان به آسانی می‌توانند تمام پیروان مذاهب‌شان را مدیریت کنند و جلوی هر نوع خشونت را بگیرند و آرامش و امنیت جامعه‌ مذهبی را حفظ نمایند.

 

اینجانب از جناب‌عالی به خاطر موضع‌گیری هوشمندانه و به موقع‌تان راجع به محکوم کردن اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام تقدیر و تشکّر می‌کنم و امیدوارم مواضع جامعه دینداران روز به روز به هم نزدیک‌تر شود و اندیشه تقریب ادیان بر اساس اصول مشترک ادیان ابراهیمی تحقّق عینی و واقعی یابد.

 

از خدای سبحان برای بشریت صلح، اخلاق، آرامش و امنیّت را خواستارم و برای شما موفقیت و سلامتی را آرزومندم.

 

آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ

رضا رمضانی

 

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

گردهمایی جوانان مسلمان جهان با هدف نشان دادن ...
درک بهتر از اسلام در برنامه های درسی مدارس آلمان
شهادت 40 نفر در اردوگاه شیعیان پاکستان
شكر و ايمان آدمي را از عذاب خدا ايمن مي‌دارد
موسيقيدان صرب به دين اسلام مشرف شد
روایت خوانده شده توسط استاد انصاریان در شب 21 ماه ...
سخنان وزیر الجزایر علیه حجاب خشم عمومی را ...
پرپایی نمایشگاه آشنایی با سیره فاطمی در باکو
کلنگ زنی صحن حضرت معصومه(س) در حرم مطهر شاهچراغ(ع)
استاد انصاریان: ذات بی عیب و نقص، منبع کل کمالات/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^