فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 مهر 1392 ساعت 6:45 بعد از ظهر

رييس مركز اسلامی انگليس: موهنان به باورهای برادران مسلمان خود، دشمنان اسلام هستند

رييس مركز اسلامی انگليس:  موهنان به باورهای برادران مسلمان خود، دشمنان اسلام هستند

 

گروه بين‌الملل: رييس مركز اسلامی انگليس در خطبه‌های نماز عيد سعيد قربان بر اهميت احترام مسلمانان به باورهای برادران دينی خود اعلام كرد: موهنان به باورهای برادران مسلمان خود، دشمنان اسلام هستند

 

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ic-el»، مسلمانان مقيم لندن در دهمين روز چهارشنبه 24 مهرماه، در خجسته روز عيد سعيد قربان، عيد رهايی از همه تعلقات غيرالهی، نماز عيد سعيد قربان را به امامت حجت الاسلام والمسلمين عبدالحسين معزی، در مركز اسلامی انگليس اقامه كردند .

 

درمراسم اقامه نماز و شكرگزاری به درگاه الهی كه آغازگر آن تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد بود، نمازگزاران همصدا با حاجيان و زائران بيت الله الحرام با سردادن ندای لبيك، سپاس و تسليم و بندگی خود را به درگاه ايزد منّان اعلام كردند و به استقبال نماز عيد سعيد قربان رفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمين معزی پس از اقامه نماز عيد سعيد قربان، طی سخنانی در خطبه اول نماز، ضمن عرض تبريك و تهنيت عيد فرخنده و بزرگ اسلامی قربان به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت ولی عصر(عج) و زائران بيت الله الحرام و نمازگراران و تمامی مسلمانان جهان، اين عيد را عيد بزرگداشت ياد و خاطره ابراهيم خليل الله و عيد پيروزی موحدان بر شيطان خواند و گفت: عيد قربان، وسيله‌ای برای تقرّب بيشتر به سوی خدا است و اين تقرّب برای نزديك شدن به رحمت پروردگار عالم و مشمول رحمت شدن او است كه از راه‌های گوناگونی همچون برپا داشتن نماز، انفاق و انجام كارهای خير صورت می‌پذيرد.

 

وی با اشاره به كلام اميرالمومنين علی(ع) كه می‌فرمايد « اسلام دين تسليم است»، افزود: تسليم خدا بودن يعنی تسليم اوامر و نواهی حضرت حق بودن. تسليم بودن در راه خدا مراتبی دارد و نشان دادن اين تسليم از سوی مومنان با انفاق به نيازمندان از رزقی كه خدا به آنان داده و يا برپا داشتن نماز و يا به خطر انداختن جان خود در راه خدا حاصل می‌شود و خدا از راه‌های گوناگون انسان‌ها را آزمايش می‌كند.

 

رييس مركز اسلامی انگليس با اشاره به زندگی حضرت ابراهيم(ع)، تأكيد كرد كه او در مسير زندگی خود بارها در برابر امتحانات سخت الهی قرار گرفت ولی به دليل ايمان خود همواره سربلند از اين امتحانات بيرون آمد.

 

وی افزود:در دوران پيری ابراهيم، فرشتگان از سوی خدا بشارت فرزند پسری حليم و بردبار را به او دادند ولی به امر پروردگار برای آزمونی ديگر مجبور شد زن و فرزند خود اسماعيل را در سرزمينی بی آب و علف بود اسكان دهد و پس از بازگشتی دوباره آن سرزمين را آباد يافت و از سوی خدا دستور يافت تا به همراه فرزندش اسماعيل، كعبه را در همان محلی كه به دست حضرت آدم بنا شده بود و بعدها با طوفان نوح از بين رفته بود، بنا نمايد و سپس در برابر امتحانی ديگر؛ از سوی خدا پيامی دريافت كرد كه بايد اسماعيلش را در راه خدا ذبح كند. هم او و هم اسماعيل، هر دو تسليم محض امر خدا هستند. چرا كه اسماعيل نيز پدر را تشويق به انجام ماموريت الهی می‌كند و می‌گويد كه به فضل الهی در اين مسئوليت عظيم من را نيز صبور خواهی يافت. هنگاميكه هر دو از اين آزمايش بزرگ و عجيب پيروز بيرون می‌آيند، خداوند اعلام می‌دارد كه ای ابراهيم چه راستين به ماموريت خود عمل كردی و برای تو ذبح عظيمی را فرستادم تا بجای اسماعيل قربانی كنی. و اين چنين خدا بندگان صالح خود را آزمايش می‌كند و به جهانيان معرفی می‌كند و اسماعيل را نگه می‌دارد تا پدر انبياء و پيامبر اكرم (ص) باشد.

 

رييس مركز اسلامی انگليس تأكيد كرد كه تسليم خدا بودن يعنی ابراهيم‌گونه حركت كردن. خدای متعال در مراحل مختلف ابراهيم را امتحان كرد و ايمان او را سنجيد و او تمامی آزمايشات الهی را به كمال پايان برد و پيروز شد و سرانجام به مقام خليل اللهی و دوستی خدا و در نهايت مقام امامت نايل گرديد.

 

كسانی كه با اعمال خود به باورهای برادران و خواهران مسلمان اهل سنت اهانت می‌كنند به يقين مزدوران و ايادی دست اجانب و دشمنان اسلام هستند و هدف آنان تفرقه ميان مسلمانان است و همه مسلمانان از همه مذاهب وظيفه دارند تا با هوشياری مانع اينگونه اعمال نادرست باشند.

حجت الاسلام والمسلمين معزی با اشاره به اينكه عيد قربان، عيد عبوديت و بندگی و بازگشت به سوی خدا و عيد به هم پيوستن دوباره بعد از مراسم كنگره عظيم حج است، تأكيد كرد: قربانی كردن و اطعام نيازمندان، وسيله ای برای تقرب به سوی خدا و نمادی از تسليم بودن در راه خدا و اعلام تعبد محض نسبت به خدا است و در اين عمل خداشناسی، معرفت الهی و شكر و سپاس در برابر نعمت‌های الهی و دست يافتن به رحمت واسعه الهی نهفته است.

 

رييس مركز اسلامی انگليس خطبه دوم نماز عيد سعيد قربان را به زبان عربی ارائه كرد و در فرازی از سخنان خود همه مسلمين را به همبستگی و اتحاد توصيه كرد و به پيام امام خامنه‌ای خطاب به حجاج بيت‌الله الحرام مبنی بر لزوم «اتحاد و برادری مسلمانان در زير لوای توحيد» و «شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌ها و شيوه‌های او» به عنوان بارزترين درس‌های حج و علاج بنيانی و اساسی برای اوضاع محنت‌بار امروز دنيای اسلام اشاره كرد.

 

وی همچنين با بيان فتاوای مراجع عاليقدر شيعيان امام خامنه‌ای و آيت‌الله سيستانی در خصوص حرام بودن اهانت به شخصيت‌های مورد احترام مسلمانان اهل تسنن، گفت: كسانی كه با اعمال خود به باورهای برادران و خواهران مسلمان اهل سنت اهانت می‌كنند به يقين مزدوران و ايادی دست اجانب و دشمنان اسلام هستند و هدف آنان تفرقه ميان مسلمانان است و همه مسلمانان از همه مذاهب وظيفه دارند تا با هوشياری مانع اينگونه اعمال نادرست باشند.


منبع : خبر گزاری قرآن (ایکنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

كشتار شيعيان عراق با تحريك علماي وهابي سعودي
هلاكت 2 بمب گذار انتحاري سعودي در عراق
تبلیغ گسترده مسیحیت در شمال تهران
برپایی نمايشگاه «عصر طلايی علوم در سرزمين اسلام» ...
تدابیر امنیتی در آستانه اربعین حسینی در کربلا ...
ماجرای خواندن صیغه عقد از سوی استاد حسن انصاریان ...
سمینار قرآن کریم در دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود
برگزاري درس تفسير قرآن كريم استاد انصاريان
گزارش تصویری/ اولین زائران پیاده روی بزرگ اربعین ...
استاد انصاریان: باور قیامت دیدگاه انسان را نسبت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^