فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 10 تير 1391 ساعت 9:07 بعد از ظهر

اسلام به بخش تفكيك‌ناپذيری از جامعه آلمان تبديل شده است

اسلام به بخش تفكيك‌ناپذيری از جامعه آلمان تبديل شده است

 

گروه بين‌الملل: دو سال پيش، هنگامی‌كه «كريستين ولف»، رئيس‌جمهور وقت آلمان، عنوان كرد كه اسلام بخشی از جامعه آلمان است، مورد انتقاد پيروان محافظه‌كار اتحاديه دموكرات مسيحی آلمان قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، دو سال پيش، هنگامی‌كه «كريستين ولف»، رئيس‌جمهور وقت آلمان، عنوان كرد كه اسلام بخشی از جامعه آلمان است، مورد انتقاد پيروان محافظه‌كار اتحاديه دموكرات مسيحی آلمان قرار گرفت. پس از آن، «يوآخيم گائوك»، رئيس‌جمهور جديد آلمان در دفاع از كريستين ولف اعلام كرد كه مسلمانان بخشی از جامعه آلمان هستند اما در مورد اسلام چنين نيست.

 

اما با وجود بيش از 4 ميليون مسلمان در آلمان و اصل آزادی دين در قانون اين كشور، چگونه می‌توان گفت كه اسلام بخشی از آلمان نيست؟

 

هم‌اكنون اقداماتی جدی برای تبديل اسلام به بخشی جدانشدنی از آلمان در حال انجام است. دو سال پيش، شورای علوم و علوم انسانی آلمان پيشنهاد كرد كه رشته الهيات اسلامی در كنار آموزش امامان و مدرسان مسلمان در دانشگاه‌های آلمان ارائه شود. اين اقدام، گامی جدی به سوی افزايش اعتبار اسلام در آلمان بود.

 

در سراسر اين كشور، جوانان مسلمان آلمانی نشان داده‌اند كه اسلام به بخشی از جامعه اين كشور تبديل شده و اين مسئله در آينده نيز ادامه خواهد داشت.

 

به عنوان مثال، چاپ مجله‌ای ويژه بانوان آلمانی از سوی بانوی مسلمان مراكشی تبار مقيم آلمان، انتشار مجله‌ای ويژه مسلمانان در آلمان توسط بانوی مسلمان ترك و ترجمه قرآن به زبان آلمانی توسط «احمد ميلاد كريمی»، فيلسوف و شاعر افغانی مقيم آلمان كه با استقبال فراوان مواجه شد، بخشی از فعاليت‌های جوانان مسلمان در آلمان است.

 

در سال 2006، سياستگذاران آلمانی با هدف افزايش همكاری‌ها ميان مسلمانان با بقيه اقشار اين كشور اقدام به برگزاری همايش اسلام در آلمان كرد. اين همايش نشانه‌ای بود مبنی بر اينكه مسلمانان آلمان بايد احساس كنند كه در سرزمين خودشان هستند.

 

«بولنت اوچار»، استاد آموزش اسلامی در دانشگاه «ازنابروك» آلمان می‌گويد: با توجه به اين واقعيت كه مسلمانان 50 سال است كه در آلمان زندگی می‌كنند، تصميم اين كشور به ارائه برنامه‌های آموزشی برای امامان مساجد و پرورش مدرسان مسلمان در آلمان بسيار خوشايند است.

 

در سال 1945، حدود 6 هزار مسلمان در آلمان زندگی می‌كردند. امروز اين رقم به بيش از 4 ميليون نفر رسيده است كه دو سوم آن‌ها را مسلمانان ترك تباری كه در جريان معاهده كاری آلمان و تركيه در سال 1961 وارد آلمان شدند، تشكيل می‌دهند.

 

حدود 55 درصد كل مسلمانان آلمان، تابعيت آلمانی دارند و بيش از 2 هزار روحانی و امام مسجد در آلمان فعاليت می‌كنند كه 80 درصد آن‌ها از تركيه هستند.

 

4 مؤسسه آموزش الهيات اسلامی در آلمان به تازگی تأسيس شده كه در آن دروسی مانند مطالعات تاريخی نسخ قرآنی و نقش زبان و خط در تفسير قرآن و سخنان حضرت محمد(ص) آموزش داده می‌شود.

 

اگرچه در گذشته موانعی در زمينه آموزش جوانان مسلمان آلمانی و پرورش پيشوايان مسلمان در آلمان وجود داشته است، در حال حاضر نسل جديدی از دانشجويان با اعتماد به نفس، آموزش ديده و مشتاق به فعاليت در حوزه‌های اسلامی در اين كشور مشغول فعاليت هستند.


منبع : خبرگزاری اهل بیت (ع) - ابنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

خانه كعبه ‌امروز شست‌وشو داده می‌شود
هلاكت 2 بمب گذار انتحاري سعودي در عراق
سخنرانی استاد انصاریان در خانه فرهنگ شهریار ...
راه‌اندازی شبكه اسلامی «پيس تی‌وی» به زبان عربی
تجمع علمای مسلمین لبنان: توهین به مقدسات مسیحیت ...
مراسم بزرگداشت شهدای کربلا در مسجد امام حسین(ع) ...
پرپایی نمایشگاه آشنایی با سیره فاطمی در باکو
قازان؛ میزبان نمایشگاه خوشنویسی اسلامی
استاد انصاریان: ویژگی‌های رفیق بد/ دوزخ، عاقبت ...
با توجه به عدم برگزاری مراسمات معنوی در مساجد و ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^