فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 30 فروردين 1391 ساعت 08:08 صبح

گفتگوی کوتاه با مدیر دارالمعارف شیعی درمورد ترجمه قرآن استاد انصاریان

گفتگوی کوتاه با مدیر دارالمعارف شیعی درمورد ترجمه قرآن استاد انصاریان

 

آیت پیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ترجمه قرآن تالیف استاد انصاریان اظهار کرد: این ترجمه حاصل چهار سال تلاش علمی وی بوده که عنوان ترجمه شایسته تقدیر  در کتاب سال را به خود اختصاص داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این ترجمه روان، دقیق و بسیار قابل فهم است و ابهاماتی که در برخی از ترجمه‌ها مشاهده می‌شد برطرف شده است.

 

مدیر مؤسسه دارالمعارف شیعی بر اساس نظر برخی صاحب‌نظران این ترجمه قرآن را به عنوان یکی از بهترین ترجمه‌های دوران کنونی معرفی کرده است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز ترجمه استاد حسین انصاریان گفت: این ترجمه مورد استقبال علاقه‌مندان قرآن قرار گرفته به اندازه‌ای که اکنون 18 ناشر قرآنی از ناشران معتبر کشور مانند انتشارات اسوه، آیین دانش، دارالعرفان، انتشارات فاطمه الزهرا و یعقوبی وآستان قدس رضوی  این ترجمه را چاپ کرده یا در دستور چاپ دارند.

 

پیمان عنوان داشت: تاکنون بیش از 2.5 میلیون نسخه  از این ترجمه در قالب‌های مختلف و در قطع‌های مختلف رحلی، وزیری  و جیبی به صورت نفیس به همت ناشران چاپ شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن کریم این ترجمه را به شکل بسیار زیبایی در قالب یک نرم‌افزار شنیداری  بصورت  ترجمه‌ای گویا تولید کرده است.

 

مدیر مؤسسه دارالمعارف شیعی از بارگذاری نرم‌افزار قرآنی به صورت آنلاین روی سایت عرفان خبر داد و افزود: علاقمندان می‌توانند با انتخاب سوره‌ها و آیه‌های مورد نظر خود متن عربی و ترجمه گویای آیه را گوش دهند.

 

وی یادآور شد: مخاطبان با حرکت نشانگر بر روی آیات و کلیک بر روی آیه به تعداد دفعات دلخواه می‌توانند ترتیل متن عربی و دکلمه ترجمه فارسی استاد  را همزمان با قرائت متن  گوش دهند.

 

پیمان عنوان داشت: در بخشی دیگر قرائت یکپارچه سوره ها بدون نیاز به  کلیک در اختیار کاربران قرار گرفته که می‌توانند آیات سوره مورد نظر خود را انتخاب و آن را به صورت یکپارچه با قرائت و ترجمه گوش کنند.

 

وی تاکید کرد: جست‌و‌جوی پیشرفته و قوی در الفاظ، لغات، مفاهیم قرآن، سوره‌ها و جست‌جوی آیات با استفاده از کلید واژه‌ها، احزاب، شماره آیه، شماره صفحه و شماره سوره قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به هر شکلی کاربر می‌تواند به آیات، مفاهیم و لغات مورد نظر دسترسی پیدا کند.

 

مدیر مؤسسه دارالمعارف شیعی با اشاره به نحوه نمایش متن وترجمه قرآن  به اختیار کاربر به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت بیان داشت: کاربر می‌تواند اندازه صفحه، خط، فونت، رنگ را به صورت اختیاری تغییر دهد و صوت، ترجمه و ترتیل قرآن را ذخیره کند.

 

وی با بیان اینکه در بخشی از این صفحات، صفحه ویژه‌ای به عنوان تلاوت نور گنجانده شده است گفت: اکنون می‌توانید در این صفحات اطلاعاتی در زمینه زندگی‌نامه، عکس و 20 تلاوت مجلسی از16 قاری برجسته ایران و مصر را مشاهده کنید.

 

پیمان خاطر نشان کرد: در بخش فنی مؤسسه دارالمعارف شیعی نکات جذاب و قابل استفاده جدیدی به این برنامه آنلاین اضافه می‌شود که در آینده‌ای نزدیک با کیفیت خوب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

افزایش روزافزون به دین اسلام در انگلستان
مخالفت افکار عمومي آلمان با اهانت به قرآن
نشست «رستگاری در اسلام و بودا» در اصفهان برگزار ...
همايش غدير خم و شايسته ترين انتخاب در سيرالئون ...
ماجرای خواندن صیغه عقد از سوی استاد حسن انصاریان ...
سخنان وزیر الجزایر علیه حجاب خشم عمومی را ...
قازان؛ میزبان نمایشگاه خوشنویسی اسلامی
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
استاد انصاریان: انسان گوهر گران‌بهای دریای خلقت/ ...
استاد انصاریان: کسی حق ندارد زن را کوچک بشمارد/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^