فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

نهى از كفر به قرآن‏

با توجه به مطالب بسيار مهمى كه در سطور قبل گذشت، بايد به اين معنا توجه داشت كه تكذيب و كفر به قرآن تكذيب تورات و انجيل و در حقيقت تكذيب خدا و قيامت و انبيا و به ويژه موسى و عيسى و همه حقايق ملكوتى و عرشى و تكذيب احكام و فرمان ها و خواسته هاى پروردگار عالم است.

به يهود مى گويد شما غير از مشركين هستيد، مشركين تورات و انجيل را نمى شناختند و خبرى از نزول قرآن و بعثت پيامبر نداشتند، ولى شما پيش از نزول قرآن و بعثت پيامبر نسبت به قرآن و نبوت پيامبر شناخت داشتيد و اوصاف رسول اسلام را در تورات و انجيل خوانده بوديد و جداً انتظار ظهور او را مى برديد، بنابراين كفر شما آگاهان و تكذيب شما عالمان غير از كفر ديگران است و زيان و خسارتش با كفر ديگران قابل مقايسه نيست، پس شما اولين آگاهان و عالمانى نباشيد به تكذيب قرآن و كفر به اين منبع حقايق دست يازيد، كه كفر شما و تكذيب حقايق به وسيله شما و خلاصه كتمان شما نسبت به حق كه عالم و آگاه به آن هستيد و مورد توجه و اعتماد ملت خود مى باشيد سبب كفر و تكذيب ديگران و پراكنده شدن آنان از حول محور دين و در نتيجه ضربه بسيار سنگين و غير قابل جبران به مسئله هدايت و فطرت و عقل و زندگى انسان است و يقينا موجب مى شود كه گناه بشريت و عصيان و كفر و تكذيب جوامع و ملت ها بر عهده شما قرار گيرد و شما را به غضب و خشم خدا و عذاب دردناك قيامت و آتش دوزخ كه رهائى از آن براى ابد غير ممكن است گرفتار كند.

از رسول خدا روايت شده:

«من سنّ سنه حسنه فله اجرها و اجر من عمل بها الى يوم القيامه، و من سن سنه سيئه كان عليه وزرها و وزر من عمل بها الى يوم القيامه:»

كسى كه روش نيكى را بنا نهد، پاداش آن روش معادل و پاداش هر كه تا قيامت به آن عمل كند براى او خواهد بود و هر كس روش زشتى را بنا گذارد، كيفر آن روش و معادل هر كه تا قيامت به آن عمل كند بر عهده اوست.

بى ترديد سبب كفر به قرآن از ناحيه هر كس كه باشد كبر و غرور و حسد و تعصب جاهلى است.

يهود به دعوت حضرت حق كه عامل سعادت دنيا و آخرت آنان بود توجه نكردند، و به تكذيب قرآن كه در حقيقت تكذيب تورات و انجيل بود برخاستند و خود را مستحق خزى دنيا و عذاب آخرت نمودند و بار كفر ديگران را هم تا قيامت به دوش برداشتند!!

آرى از گروه عالمان و آگاهان اگر آنان اوّل مؤمن به قرآن مى شوند ديگران را نيز تا قيامت به عرصه ايمان آورده بودند و از اين طريق به خير بى نهايت و رحمت واسعه حق و بهشت عنبر سرشت دست مى يافتند.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

داستان تجارت دوست امام صادق‏
غِشّ
دید و بازدید ارحام
بهترین دانستنی ؟
عملى ديگر به جاى حج‏
براى هر گناهى توبه اى مخصوص است
کم کردن فاصله بین من و خدا
ارزش يوسف عليه السلام در مقابل زليخا
نعمت غریزه جنسی
اين شهر طبيب نمى‏خواهد

بیشترین بازدید این مجموعه

غِشّ
جايگاه اخلاق در معارف الهى
داستان تجارت دوست امام صادق‏
گناهان كبيره
حرمت مؤمن از كعبه بالاتر است‏
گرفتن غنايم از شب و روز
بخشش در عید فطر
ارزش نرم خویی
علت گرفتاری ما چیست؟
نعمت غریزه جنسی

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^