فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 13 ارديبهشت 1390 ساعت 08:04 صبح

استاد انصاريان:برگزاری المپياد قرآن سودمندترين حركات در جهت شكوفايی عاشقان قرآن است

استاد انصاريان:برگزاری المپياد قرآن سودمندترين حركات در جهت شكوفايی عاشقان قرآن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: استاد حسين انصاريان در پيامی به نخستين المپياد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن، برگزاری المپياد قرآن را از جمله باارزش‌ترين و سودمندترين حركاتی توصيف كرد كه در جهت رشد و شكوفايی عاشقان قرآن كريم انجام می‌گيرد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به استان يزد، در مراسم افتتاحيه نخستين المپياد قرآن كريم ويژه دانشجويان، استادان و كاركنان دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم متن پيام استاد حسين انصاريان قرائت شد.

 

در متن اين پيام آمده است:

 

برگزاری المپياد قرآنی به وسيله دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم از باارزش‌ترين و سودمندترين حركاتی است كه در جهت رشد و شكوفايی عاشقان قرآن كريم انجام می‌گيرد، چرا كه محور اين المپياد كتابی است كه از جانب وجود مقدس حضرت حق، توسط امين وحی بر قلب عرشی و ملكوتی رحمه للعالمين پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص) برای هدايت انسان‌ها تا قيامت و نجات آنان از چنگال ابليسی زورگويان و آزاد نمودنشان از فرهنگ‌های شيطانی و تامين خير دنيا و آخرت همگان نازل شد.

 

اين كتاب كه به فرموده حضرت سيدالشهداء(ع) حاوی همه علوم كتاب‌های پيش از خود است، آثار هدايت‌گری خود را در كسانی آشكار می‌كند كه علاقه‌مند به حفظ خود از خطرها و شرور و دچار شدن به عذاب دنيا و آخرتند: «هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ».

 

اين كتاب به راهی هدايت می‌نمايد كه پابرجاترين و استوارترين راه است و از هر گژی و انحراف پاك و مصون می‌باشد و سالك و رهرو اين راه را به پاداش بزرگ در پيشگاه حق در عرصه محشر مژده می‌دهد: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا».

 

اين كتاب درمان همه بيماری‌های فكری، روحی و روانی است و درمان شده خود را به رحمت ويژه حق می‌رساند: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ».

 

اين كتاب خير و سعادت و خوشبختی انسان را در دنيا و آخرت به انسان عطاء می‌كند: «فانی قد جئتكم بخير الدنيا والآخرت»

 

اين كتاب انسان را نسبت به حقايق هستی و نظام آفرينش و خلقت موجودات و جريانات عالم وجود و ظاهر و باطن مخلوقات به ويژه وجود انسان كه ظرف عالم كبير است، در گردونه تعقل و در عرصه انديشه و تفكر قرار می‌دهد و دانايی و درك و فهم او را به بهترين صورت تكامل می‌دهد: «انظُرْ كَیْفَ نُصَرِّفُ الآیَاتِ ثُمَّ هُمْ یَصْدِفُون».َ

 

اين كتاب حاوی حقايق شگفت‌آوری است كه از نظر تعداد قابل شمارش نيست و مايه‌ها و سرمايه‌ها و علومش از كهنه‌شدن و بيرون رفتن از گردونه حيات مصون است: «لا تحصی عجائب و لا تبلی غرائبه».

 

اين كتاب وابستگان به فرهنگ جاهليت را از آثار شوم و ننگين آن فرهنگ در زمانی كوتاه تبديل به موحدانی صادق، متخلقان به اخلاق حسنه، صاحبان عمل صالح و خردورزانی موفق نمود و از مردم گمنام ايرانی، سلمان فارسی، از بيابان‌گرد ربذه‌ای، ابوذر، از سياه حبشی، بلال، و از گمنامی ناشناخته، مقداد، به وجود آورد.

 

اين كتاب با رويكرد قليلی از منصفان در زمانی اندك پايه‌گذار تمدن عظيمی شد كه تمدن علمی و صنعتی امروز، روزی‌خور آن خوان نعمت گسترده است.

 

اين كتاب در آياتش و تشويق‌ها و ترغيب‌هايش نسبت به علم و دانش و معرفت و بصيرت از روز نزول تا امروز در دامن الهی و عرشی خود و در عرصه معنويت، هزاران اديب، حكيم، فيلسوف، شاعر متعهد، هنرمند مثبت، فقيه، خطيب، نويسنده، عارف، صاحب نفس، فرزانه و نخبه تحويل جامعه بشری و ميدان زندگی و حيات داد.

 

اين كتاب تكيه‌گاه مطمئنی برای عقل، انديشه، سازندگی، رشد، تكامل و كرامت انسانی است كه در مرحله اول تك تك مسلمانان و سپس آلودگان به مكتب تثليت و ثنويت و دهری مسلكان به حقايق آن روی آوردند و راه و روش خود را از آن بگيرند و آن را به عنوان قانون اساسی حيات و زندگی انتخاب كنند، جهان نمونه‌ای از بهشت آخرت خواهد بود.

 

زبان و قلم من از بيان جايگاه اين كتاب و آيات و آثارش بسيار عاجز است، بنابراين اسلحه قلم را در نيام می‌برم و قدردانی و تشكر خود را پس از شكر و سپاسگزاری از حق، تقديم حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر راغبی نموده، از پروردگار مهربان توفيق ويژه برای اين عالم با منفعت و همه دست‌اندركاران برگزاری المپياد قرآنی خواستارم و برای همه شركت كنندگان در اين بزم و محفل ملكوتی بهره بردن كامل و جامعی را از قرآن كريم خواهانم.














منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

افزایش روزافزون به دین اسلام در انگلستان
مخالفت افکار عمومي آلمان با اهانت به قرآن
نشست «رستگاری در اسلام و بودا» در اصفهان برگزار ...
همايش غدير خم و شايسته ترين انتخاب در سيرالئون ...
ماجرای خواندن صیغه عقد از سوی استاد حسن انصاریان ...
سخنان وزیر الجزایر علیه حجاب خشم عمومی را ...
قازان؛ میزبان نمایشگاه خوشنویسی اسلامی
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
استاد انصاریان: انسان گوهر گران‌بهای دریای خلقت/ ...
استاد انصاریان: کسی حق ندارد زن را کوچک بشمارد/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^