فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تشدید مبارزات

 با پیش آمدن حادثۀ خونین 19 دی 1356 در ایام محرم و حمله به حوزۀ علمیه قم ، خطبا و گویندگان مذهبی بهانۀ خوبی برای حمله به دستگاه پیدا کرده بودند . آنها تا آخر ماه صفر ، که ایام تبلیغی محسوب می شود وبا توجه به فضای باز سیاسی که جرأت دو چندان شده بود ، سخنرانان بطور مستقیم بر ضد شاه سخن می گفتن و شاه را آدمی بی دین و بی پروا معرفی می کردند که هیچ باکی از ریختن خون بی گناهان و حمله به حوزۀ امام صادق (ع) و کشتن فرزندان معنوی حضرت ندارد .
پس از آن ، حوادث خونین دیگری در گوشه و کنار مملکت رخ داد. این کشتارهای پی درپی و نیز مراسم اربعین آنها ، که در همۀ شهرهای ایران و بطور هماهنگ بر پا می شد ، تظاهرات خیابانی و شورش های گسترده ای را همراه داشت . بدین صورت چرخ انقلاب هر چه تندتر به گردش درآمد .
جلسات روحانیت مبارز ، که در یک محل و با شرکت حدود 20 نفر برگزار میشد ، با پیوستن عدۀ بسیاری ، بصورت مجالس منطقه ای درآمد . جلسات به تعداد مناطق تهران ، به 14 رسید و در رأس هر یک فردی ممتاز قرار گرفت که کارها را سروسامان  می داد. در آخر قرار شد که تصمیمات کلی در مرکز گرفته شود ، بنابراین از هر منطقه ای دو نفر در جلسات مرکزی شرکت می کردند ، کارها برنامه ریزی و به دیگر مناطق اعلام می شد . به علاوه اعلامیه های پرمحتوایی با امضای تمامی اعضا صادر میشد که به خوبی حرکت مردمی را هدایت کرده ، شدت می بخشید.


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

دشمنی که به دوستی تبدیل شد
دستگیری و زندانی شدن
حکایتی جالب
جشن های 2500 ساله
علوم اسلامی ، مترقی در هر زمینه
ملاقات با پروفسور حامد الگار در لندن
نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو

بیشترین بازدید این مجموعه

جشن های 2500 ساله
دستگیری و زندانی شدن
دشمنی که به دوستی تبدیل شد
حکایتی جالب

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^