فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
100% این مطلب را پسندیده اند

فتواهای مضحک وهابیت - 1

"عبدالعزیز آل شیخ" مفتی اعظم عربستان به تازگی فتوایی صادر کرده مبنی بر اینکه اگر مَرد تا حد مرگ دچار گرسنه‌گی شود و چیزی برای خوردن پیدا نکند می‌تواند از گوشت بدن زن خود بخورد!
فتواهای مضحک وهابیت - 1

بخش دوم:  «فتواهای مضحک وهابیت - 2»

بخش سوم: «فتواهای مضحک وهابیت - 3»

 

مجوز مفتی عربستان به ارتش برای روزه خواری!

مفتی کل عربستان سعودی به نیروهای ارتش این کشور در مناطق جنوبی گفت که می‌توانند در ماه رمضان روزه نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه سعودی "المرصد"، "عبدالعزیز آل الشیخ" به نظامیانی که در مناطق جنوبی این کشور مستقر هستند گفت که در صورت ناتوانی به دلیل حضور در صحنه‌های نبرد، می‌توانند روزه نگیرند.

این توصیه مفتی کل عربستان سعودی به نیروهای ارتش، درحالی مطرح می شود که این کشور بیش از یک سال است که حملات همه جانبه و گسترده‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده است.

عربستان همچنین برای تحت فشار قرار دادن مردم یمن، آنان را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است. این حملات خسارتهای فراوانی را به تأسیسات شهری و زیرساختهای یمن وارد کرده است، و تا کنون هزاران یمنی شهید و یا مجروح شده‌اند.

 

توهين بي‌سابقۀ مفتي سعودي به ايرانيان

مفتي کل عربستان سعودي براي کمک به مسؤولان اين کشور در فرار از مسؤوليت حوادث مراسم حج، با بيان اظهاراتي توهين آميز عليه جمهوري اسلامي ايران، مدعي شد که حوادث و مسائل به وجود آمده در مراسم حج طي 30 سال گذشته تقصير ايراني‌ها است!

"عبدالعزيز بن عبدالله آل‌الشيخ" مفتي کل عربستان که رئيس هيئت علماي ارشد سعودي و رئيس کميته دائمي مطالعات علمي و فتوا در اين کشور است، مسؤوليت حوادث حج طي دهه‌هاي اخير را به گردن ايراني‌ها انداخت و مدعي شد: "نظام ايران از 30 سال گذشته تعامل بدي با حج دارد."

وي در مصاحبه تلفني با روزنامه سعودي "عکاظ" در اقدامي بي سابقه با توهين آشکار به ايرانيان گفت: "آنان نجس و دشمنان بيت الله الحرام و پيامبر خدا صلی الله عليه و سلم هستند."

درحاليکه مسؤولان سعودي با مانع تراشي و خودداري از تن دادن به شروط ايران مانع حضور حجاج ايراني در مراسم حج امسال شده اند، اين مفتي وهابي سعودي مدعي شد: آنان ادعا مي کنند که از شرکت در حج منع شده‌اند، درحاليکه دروغ مي‌گويند، دولت (سعودي) مانع حج آنها نشده، و درحال برگزاري اين مراسم است".

مفتي کل عربستان سعودي پس از فاجعه منا و شهادت هزاران نفر از حجاج، مدعي شده بود که مسؤولان سعودي در آن حادثه بي تقصير هستند.

ادعاهاي جديد مفتي کل عربستان درحالي است که، فتواها و اظهارات قبلي وي درزمينه‌هاي مختلف همواره با اعتراض علما مواجه شده، و در بيشتر موارد نيز به سوژه‌اي براي تمسخر در رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي تبديل شده است.

در يکي از اين موارد، اظهارات وي عليه انقلابها در کشورهاي عربي، با انتقادهاي شديدي همراه شد به صورتيکه عضو دبيرخانه کل مجمع عربي اسلامي براي حمايت از مقاومت تأکيد کرد، فتواي مفتي سعودي درباره انقلابهاي عربي در هيچ شرايطي با رويکرد اسلام همخواني ندارد.

آل الشيخ همچنين بارها به صورت علني اعلام کرده است که جشن ميلاد پيامبر(ص) را حرام و بدعت مي داند.

مفتي وهابي عربستان، چند سال قبل هم در يک برنامه زنده تلويزيوني، شيعيان را "غير مسلمان" ناميد و کمک به شيعيان را حتي در راه مبارزه با رژيم صهيونيستي، ناروا دانست.

 آل الشيخ هيچگاه در سخنرانيهايش مواضع افراطي و نژادپرستانه و تکفيري خود را پنهان نمي کند، به صورتيکه يک بار به صورت علني اعلام کرده بود: "امت اسلامي بايد با تشيع که عقيده مسلمانان را هدف قرار داده، مقابله کند".

 

مبلغ سعودی شکلک های واتس آپ را حرام کرد!

یک مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبولها و اسمایلی های مورد استفاده در "واتس آپ"، استفاده از آنها را حرام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه انگلیسی "دیلی میل" یک قطعه ویدئویی را از مبلغ سعودی به نام وجدی عکاری در سایت خود منتشر کرد که در آن گفته است استفاده از "موشنهای" فرشته یا شیطان "در شرع جایز نیست زیرا فرشته ها، شکل و حالت فیزیکی ندارند و ما نمی دانیم شیطان چه شکلی است پس نمی توانیم تصویری از شکل آنها ارائه دهیم."

وی همچنین اسمایلی دو دستی که به علامت دعا به هم چسیبیده اند را به این دلیل که متعلق به ادیان دیگر است رد می کند.

وی یک اسمایلی دیگر را هم رد می کند این اسمایلی به شکل یک دست است که انگشتان کوچک و اشاره باز هستند و انگشتان وسط خوابیده اند. عکاری این اسمایلی را نشانه "شاخ شیطان" می داند و می گوید که نمی توان از همه اسمایلی های موجود استفاده کرد. همه آنها حلال نیستند.

 

فتوای جنجالی روز مادر در مصر

بعد از حرام دانستن مراسم "شم‌النسیم" (یکی از جشن‌های قبطی های قدیم مصر به مناسبت اعتدال بهاری که در روز دوم ماه مه برگزار می‌شود) و آغاز سال هجری و میلادی و میلاد پیامبر اسلام(ص)، هنوز جریان سلفی صدور فتواهای تحریمی را ادامه می دهد، به گونه ای که ابویحیی الحوینی حکم به عدم جواز برگزاری مراسم روز مادر داد مبنی بر اینکه این مراسم بدعت است و جایز نیست.

الحوینی در فتوایی که در صفحه ی رسمی خود در اینترنت منتشر کرده، گفت: تمام اعیاد و مراسم هایی که مخالف با اعیاد شرعی هستند، همه و همه بدعتی است که تازه بوجود آمده و در زمان پیشینیان صالحمان رایج نبوده است و شاید منشأ آن غیر مسلمانان باشند چراکه تشابهی با دشمنان خداوند سبحان دارد.

وی ادامه داد: مراسم های شرعی در اسلام معروفند و آن ها عید فطر و عید قربان و عید هفته (همان روز جمعه) می باشند و در اسلام غیر از این اعیاد سه گانه عید دیگری نداریم! غیر از این ها هر عیدی که تازه بوجود آمده مردود است و در شریعت خداوند سبحان باطل است؛ چراکه نبی مکرم اسلام فرمودند: کسی‌ که‌ در دین‌ چیز تازه‌ای‌ بیاورد که‌ از دین‌ نیست‌، مردود است‌ (یعنی مردود و در نزد خداوند مقبول نیست). اگر آن مسئله مشخص شود، جایز نیست که در مراسمی که روز مادر نامیده می شود اقدامی در این مراسم همچون اظهار شادی و سرور و تقدیم هدایا و مانند آن صورت گیرد و بر هر مسلمانی واجب است که دین خود را گرامی بدارند و به آن افتخار کنند و تابع آنچه خداوند سبحان و رسولش در این دین ارزشمند تعیین کرده اند، باشند؛ دینی که خداوند برای بندگانش برگزیده و نه بر آن می افزاید و نه از آن می کاهد.

 

واکنش علما و شخصیت های دینی مصر به فتوای جنجالی شیخ عبدالرحمن الأطرش رئیس اسبق کمیته فتوا

البته این اظهارات با واکنش علمای الازهر مصر مواجه شد. به طوری که شیخ عبدالرحمن الأطرش رئیس اسبق کمیته فتوا به نوبه خود گفت: اینکه تقدیم هدایا به مادران در روز مادر را حرام بدانیم درست نیست زیرا در این حکم تحریم، نه از قرآن و نه از سنت نبّوی قولی نیامده است. این جشن هایی که کشورها در روز مادر برگزار می کنند، از ابداعات انسان است و نمی توان آن را حرام دانست.

الأطرش اظهار کرد: اسلام بر ضرورت نیکی به پدر و مادر و بویژه مادر تاکید کرده است و در قرآن کریم و احادیث شریف به صراحت به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به این که نیکی به مادر و تقدیم هدایا در یک روز صورت نمی گیرد بلکه در تمامی روزها این مسئله وجود دارد، تصریح کرد که حرام دانستن تقدیم هدایا به مادران در دین ما اساساً درست نیست.

هشام النجار پژوهشگر اسلامی در همین راستا هشام النجار پژوهشگر اسلامی گفت: فتوای الحوینی یک پروژه سنتی مرتبط با جریان سلفی است که اقدام به تحریم اموری می کنند که در دایره مباحات وجود دارد، و آن را به شکل جدید و تازه ای به سبک اسلامی ربط می دهند، اما اسلام نیکی و احترام به پدر و مادر را امری پسندیده می داند.

وی افزود: حکم فقهی ضامن رابطه منسجم و هماهنگی بین امور شرعی و واقعیت است و بعضی از پدیده های مرسوم خروج از برخی مسائل و مصطلحات است که جریان سلفی آن را به عنوان توجیهی برای تحریم بکار گیرد مثل اصطلاح روز مادر که آن را با عید خلط کرده است. یک راه ساده ای برای خروج از شبهه وجود دارد و آن اینکه این مراسم را با اسمی غیر از عید به کار گرفته شود مثلا مراسم روز مادر و نامیدن آن مراسم ها با روز صورت گیرد نه با عید .

وی ادامه داد: این همان راه کار مناسب است که مصلحت مطلوب را تحقق می بخشد و این طرح اسلامی ارزش های دین اسلام را رعایت می کند و تناقضی در حقیقت آنچه اسلام به آن دعوت می کند و فتاوی بعضی از معاصرین بوجود نمی آید. روز مادر مناسبتی است که پذیرفته و شرعی سازی شده است؛ چرا که این مراسم بزرگداشتی است برای مادر که قرآن او را گرامی داشته و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به نیکی، احترام، خدمت به مادر و خشنود کردن او و تلاش برای پاسخ به گوشه ای از زحمات او تشویق کرده است.

 

مفتی کل سعودی: صفوی‌ها را متوقف کردیم!!!

پس از 11 ماه حملات مستمر و مرگبار عربستان به یمن و کشتار مردم این کشور، مفتی کل سعودی برای توجیه شکستها در این حملات بی نتیجه و جنایات حکام سعودی مدعی شد که عربستان با این حملات توانست "صفوی"ها را متوقف کند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، "عبدالعزیز آل الشیخ" با بیان این موضوع مدعی شد که پادشاه عربستان عملیات "عاصفه الحزم" (طوفان قاطعیت) را برای "دفاع از عقیده اسلامی" در مقابل "نفوذ صفوی" آغاز کرد.

آل الشیخ در جمع مبلغان و علمای سعودی مهمان در جشنواره "الجنادریه" مقابله با اینگونه اقدامات از طریق محافظت از عقاید و دفاع از آنها را خواستار شد.

این ادعای مفتی کل عربستان درحالی مطرح می شود که این کشور با گذشت 11 ماه از آغاز حملات گسترده به یمن، نه تنها نتوانسته به اهداف اعلام شده و ادعایی خود دست یابد، بلکه حتی با وجود برخورداری از پشتیبانی همپیمانان منطقه‌ای و کمکهای تسلیحاتی غرب، نتوانسته کاری در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش ببرد، و این نیروها بارها شکستهای سنگینی را به عربستان وارد کرده‌اند.

عربستان سعودی برای جبران این شکستها در حملات تجاوزکارنه خود به یمن مناطق مسکونی و زیرساختها و حتی مدارس، بیمارستانها، مساجد و آثار باستانی را هدف قرار می دهد. در این حملات هزاران یمنی شهید و یا مجروح شده اند. عربستان برای تشدید فشارها بر مردم یمن، این کشور را به صورت همه جانبه تحت محاصره قرار داده است.

 

مفتی وهابی سعود: مساجد دوران پیامبر بدعت هستند!

عضو هیئت علمای ارشد عربستان و عضو کمیته دائمی فتوا، تخریب مساجد تاریخی هفتگانه در مدینه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح الفوزان" مدعی شد که این مساجد تاریخی "بدعت" هستند و "باید مسلمانان را از وجود آنها آسوده کرد."

روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن به نقل از الفوزان خاطرنشان کرد: این مساجد چیزی جز بدعت نیستند، و ویران کردن آنها برای آسوده کردن مسلمانان از شر آنها واجب است زیرا آنها مسجد نیستند بلکه بدعت به شمار می آیند. این مساجد به دوران پیامبر و خلفا نسبت داده شده و به زیارتگاه تبدیل شده اند؛ این مساجد در شرع جایگاهی ندارند، و نباید برای عبادت به آنجا رفت چرا که بدعت هستند."

 

تاریخچه مساجد هفتگانه مدینه

تاریخ مساجد هفتگانه مدینه منوره به دوران "غزوه خندق" نسبت داده شده است. این مساجد در دامنه کوه "سلع" در غرب مسجد نبوی شریف قرار دارند.

روایتهای مختلفی از علما و مورخان درباره تاریخچه این مساجد نقل شده است. البته بسیاری از مورخان این مساجد را به دوران پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان نسبت داده‌اند.

اما در کنار این اختلافات درباره تاریخچه آنها، این مساجد اکنون به یکی از اماکن زیارتی مسلمانان از کشورهای مختلف جهان تبدیل شده اند؛ به صورتیکه مسلمانان کشورهای مختلف پس از ورود به مدینه حتما به این مساجد می آیند.

آثار تاریخی و اسلامی بسیاری در عربستان سعودی با فتواهای مبلغان وهابی سعودی ویران شده است.

علاوه بر تکفیر مسلمانان؛ تخریب قبور، زیارتگاه ها و مساجد اهل بیت(ع) از مهمترین شاخصه های عملی وهابیت و جریانات سلفی تکفیری است.

 مبلغ مصری: قلم پای زنان را خرد كنيد!

یک مبلغ مصری از مردان خواست تا همسران خودشان را با چوب و چماق بزنند و قلم پای آنها را خرد کنند !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تعدادی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت فایلی ویدیویی را از کلاس درس "مازن السرساوی" از شیوخ الازهر مصر درخصوص شیوه برخورد با همسران بازنشر دادند.

کاربران شبکه های اجتماعی ناراحتی خود را از اظهارات مازن السرساوی ابراز داشتند بویژه که او در این کلاس درس از مردان می خواهد که همسران خود را با چوب و چماق بزنند و استخوان های آنها را خرد کنند. وی این مطلب را در اشاره به درخواست زنان برای زندگی به سبک اروپایی و اقدام پدران در نازپرورده بار آوردن دخترانشان بیان داشت. السرساوی در این کلاس از مردانی که "به شیوه ای نادرست تربیت شده اند و به سبک اسلامی یا شیوه اهل مروت و مردانگی تربیت نشده اند و تربیت آنها با فیلم های و سریال ها بوده و ابلیس در ذهن و اندیشه آنها نفوذ کرده است"، انتقاد کرد و گفت: "وقتی دختر آشفته نزد پدرش برمی گردد، پدرش به او می گوید که نگران نباش، پدرش را در می آورم و طلاق تو را از او می گیرم و به این صورت، دختر را بر شوهرش می شوراند و نتیجه جز طلاق و بازگشت دختر به خانه پدر نخواهد بود". وی افزود: "رسانه ها می خواهند اوضاع را دگرگون کنند و زنان بر مردان مسلط شوند. زن نمی تواند رانندگی کند؛ چه برسد به اینکه خواسته باشد یک خانه را مدیریت کند."

 

فتوای عجیب و غریب مفتی اعظم عربستان جنجال آفرید

"عبدالعزیز آل شیخ" مفتی اعظم عربستان به تازگی فتوایی صادر کرده مبنی بر اینکه اگر مَرد تا حد مرگ دچار گرسنه شود و چیزی برای خوردن پیدا نکند می‌تواند از گوشت بدن زن خود بخورد!

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" چاپ لندن، آل شیخ در ادامه این فتوا گفته است: مرد می تواند یکی از اعضای بدن همسر خود یا تمام آن را در صورت گرسنگی شدید بخورد.

وی سپس این فتوای مسخره خود را دلیلی بر فداکاری زن برای شوهر خود و اطاعت مطلق از او توصیف کرده است به نحوی که زن حس کند هر دو ، در نهایت یک جسم واحد می شوند.

این فتوای عجیب در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر سر و صدای بسیاری به راه انداخته است و بسیاری انتقاد کرده اند.

آل شیخ چند هفته پیش نیز جواز ازدواج دختران زیر سن 15 سال را نیز صادر کرد که آن هم با انتقادات گستره ای روبرو شد.

 

حرام بودن گوشتی که بمناسبت ميلاد پیامبر ذبح ميشود!!!

هیئت کبار وهابی عربستان سعودی در پاسخ به پرسشی در مورد خوردن گوشتی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) یا بقیه موالید ذبح می شود فتوای عجیبی را صادر کرد و تصریح کرد که خوردن این گوشت حرام است.

متن فتوی بدین شکل است:

آيا خوردن گوشتي كه بمناسبت ميلاد نبي - خدا بر او درود برسد - يا بقيه مولدها ذبح ميشود جایز است؟

ج 1: آنچه كه بمناسبت مولد پيامبر يا ولي به هدف تعظيم او ذبح ميشود ذبح براي غير خدا وشرك است، خوردن آن جایز نیست، واز پیامبر (خدا بر او درود برسد) ثابت شده است كه فرمودند: خدا لعنت کرده کسی را که بنام غیر خدا ذبح کند.

مجموعه فتاوای هیئت کبار، جلد 1، ص 217

این در حالی است که این مفتیها خوردن گوشت کفتار و خرگوش را حلال می دانند چنانکه خالد بن علي المشيقح در این باره می گوید:

خوردن کفتار جائز است و هیچ اشکالی هم ندارد، به دلیل روایتی از امام احمد و اصحاب سنن از عبد الرحمن بن عبدالله بن ابی عمار که می گویدگفتم به جابر، کفتار آیا از صید است؟ گفت بلی، گفتم : آن را بخورم،‌ گفت بلی، گفتم آیا آن را رسول خدا اجازه فرموده است؟ گفت بلی، رسول خدا ص برای آن فدیه قرار داده اگر محرم آن را بکشد، این دلالت می کند که آن جزء صیدها به حساب می آید. کفتار اگرچه چنگال و ناخن دارد اما در منهیات پیامبر از هر درنده چنگال داری داخل نمی شود. پس از درندگان صاحب چنگال و ناخن استثناء شده است.

اما خوردن خرگوش رومی هم جائز است و اشکال ندارد و اصل در آن حلیت است چراکه برای آن چنگالی نیست.

جالب است که این آقایان خوردن گوشت پاکی که برای بزرگداشت نبی مکرم خدا ذبح می شود را حرام و نجس میدانند ولی گوشت حیوان وحشی که به نظر تمام فقها نجس است را پاک می شمارند و معلوم نیست که هدف آنان از این گونه فتاوای عجبیب چیست.

 

هر کس به خاطر کرونا بمیرد شهید است!!!

عضو مجمع علمای ارشد سعودی اعلام کرد که در صورت اعلام "کرونا" به عنوان یک بیماری همه گیر، هر فردی که جان خود را به علت ابتلا به این ویروس از دست بدهد، "شهید" محسوب می شود .

به گزارش روز شنبه 20-2-1393 پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الحیات" چاپ لندن به نقل از "علی الحکمی" نوشت : اگر سازمان بهداشت جهانی و پزشکان متخصص بیماری کرونا را نوعی بیماری همه گیر تشخیص بدهند، هر کسی که به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهد، مانند فرد درگذشته به دلیل ابتلا به طاعون، شهید است.

سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیماری کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام نکرده است .

منبع و منشأ بیماری کرونا نامعلوم است، و درمان و واکسن پیشگیری ندارد و وزارت بهداشت عربستان تلاش می کند که این بیماری را کنترل کند.

افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا باعث نگرانی بیشتر عربستان و چند کشور دیگر در جهان شده است.

 

مرد بزرگسال با خوردن شیر بر زن محرم می شود

وهابیهای بی دین می گویند: مرد بزرگسال با خوردن شير مَحرَم مى شود!!!!!

مى دانيم كه در قوانين حقوقى اسلام راههايى براى پيوند محرميّت بين زن ومرد وجود دارد كه از آن جمله شير دادن زن به فرزند غير خودش با شرايط خاصّ آن است، كه در كتب فقهى مطالب فراوانى در باره آن آمده است.

امّا توجّه به يك نكته در اين موضوع حائز اهمّيّت است و آن شير خواره بودن طفل است، يعنى بايد نوزادى باشد كه شير غذاى اصلى وى باشد و به دفعات هم انجام شود (با شرايط و اوصافى كه در كتب فقهى فريقين بيان شده است).

بنا بر اين اگر شير خوردن در دوران طفوليّت نباشد وسيله محرميّت نخواهد شد.

امّا با داستانى كه در اينجا مى خوانيد و صد در صد مخالف و متضادّ با مبانى فقهى دو گروه از مسلمانان يعنى تشيّع و تسنّن است چه بايد كرد؟

پس از نزول آيه چهارم و پنجم سوره أحزاب كه در آن خداوند پسر خوانده را همانند فرزند واقعى ندانسته و فرمان مى دهد كه آنان را فرزندان پدران خودشان بدانيد و بايد حريم شرعى را رعايت كنيد، مسلم و أبو داود ونسائى و ابن ماجه ودارمى وبيهقى ومالك وأحمد و طبرانى وديگران از عائشه نقل كرده اند كه گفت: زنى بنام سهله دختر سهل خدمت پيامبر(ص) آمد وگفت: اى رسول خدا(ص) سالم فرزند خوانده أبو حذيفه است كه در خانه ما است، و من با سر برهنه و بدون پوشش در برابرش ظاهر مى شوم، احساس مى كنم ابو حذيفه اينگونه دوست ندارد و ناراحت مى شود، چكار كنم؟

رسول خدا(ص) فرمود: ازپستانت به او شير بده تا مشكل حل شود، عرض كرد: او مردى بزرگ وداراى ريش ومحاسن است چگونه او را شير دهم؟ پيامبر لبخندى زد وفرمود: مى دانم او خرد سال نيست بلكه مردى بزرگ و داراى ريش و محاسن است، او را شير بده با تو محرم شود و آنچه در ذهن أبو حذيفه است پاك مى شود.

سهله از خدمت پيامبر رفت و باز هم خدمت آن حضرت آمد وگفت: او را شير دادم و خيال أبو خذيفه را راحت كردم.

 

فتواى فقهى بر اساس اين حديث

ابن حزم و داود ظاهرى تحت عنوان «مذهب عائشه» مى گويند: اگر مردى بزرگسال از پستان زنى شير بنوشد حكم طفلى را

خواهد داشت كه از پستانش شير نوشيده است.

بنا بر اين همانگونه كه آن طفل محرم آن زن است مرد بزرگسال هم محرم مى شود.

 

تأييد شافعى وفتواى او

شافعى نيز اين حديث را پذيرفته است زيرا وى پس از نقل آن و طرح سؤالاتى پيرامون آن مى گويد: بنا بر نقل أمّ السلمه اين فرمايش رسول خدا(ص) مخصوص همان يك نفر يعنى سالم مولى أبو حذيفه خواهد بود، چون شير دادنى كه موجب محرميّت مى شود در باره طفل شير خواره است كه لاأقل بايد پنج نوبت و بدون فاصله از پستان زنى شير بنوشد و افراد بزرگتر از اين قاعده خارج هستند.كتاب الأمّ: 5/30.

 

نقد اين حديث وفتواهاى پس از آن

از مطالب گذشته دو مطلب وسخن متضاد استفاده مى شود:

1 ـ شرط محرم شدن، شير نوشيدن طفل از زنى غير از مادر خودش است كه لااقل بايد پنج نوبت پشت سر هم و بدون فاصله و خوردن شير يا چيز ديگرى در بين دفعات شير خوارى باشد.

2 ـ مرد بزرگسال نيز باشير خوردن محرم مى شود.

آيا عقل و عرف مى تواند سخن دوّم را به عنوان دستور وحكم شرع تلقّى نموده و به آن عمل نمايد؟

آيا وجود اينگونه روايات و داستانهاموجب سر در گمى دوستان و طعنه زدن بيگانگان نمى شود؟

و آيا شما كه مدّعى ترويج اسلام ناب هستيد تا كنون اين فتواها و احاديث را خوانده ايد؟

 

فتوای تحریم رستوران "بوفه باز" در عربستان!

عضو کمیته دائمی فتوا و هیأت علمای ارشد عربستان سعودی تأکید کرد که مراجعه به رستورانهای "بوفه باز" از لحاظ شرعی جایز نیست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح الفوزان" گفت: پیشنهادهای مطرح شده در برخی رستورانها که تحت عنوان "بوفه باز" شناخته می‌شوند، و در آنجا افراد در مقابل پرداخت مبلغی مشخص هرچه می خواهند می خورند، از لحاظ شرعی جایز نیست.

روزنامه اینترنتی "سبق" عربستان نوشت که الفوزان در برنامه‌ای رادیویی، در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان درباره رستورانهای بوفه باز گفت: کسی که وارد رستوران بوفه باز می‌شود و با پرداخت مبلغی مشخص هرچه که می‌خواهد می‌خورد؛ در حال انجام کاری ناآگاهانه است. شرط خرید و فروش آن است که مقدار هر دو مورد برای فرد مشخص باشد.

وی ادامه داد: کسی که به بوفه باز مراجعه می کند و به او گفته می شود که در مقابل پرداخت 10 یا 50 ریال (سعودی) می تواند هرچه که می‌خواهد بخورد، بدون آنکه نوع غذا مشخص شود، این کار او ناآگاهانه است و جایز نمی‌باشد.

 

فتواي وهابيت: دستبندهاي انرژي زا "حرام" هستند!

به گزارش شيعه آنلاين، جديد ترين فتواي مضحک و مزخرف وهابيت صادر شد. بر اساس اين فتوا، استفاده از دستبندهاي انرژي زا "حرام" است.

در همين راستا مسئولان "کميته امر به معروف و نهي از منکر" در عربستان سعودي اعلام کردند که استفاده از دستبندهاي انرژي زا "حرام" هستند و بر اساس قانون، هر کس که اينگونه دستبندها را خريد و فروش کند، مجرم خواهد بود و بايد بازداشت و محاکمه شود.

مسئولان اين کميته افزودند: مسئوليت ما، مبارزه با هرگونه شرکت و بدعت است. بر همين اساس در صورتي که از وجود چنين دستبندهايي در هر جايي اطلاع يابيم، براي برخورد با فروشنده آن، به محل اعزام خواهيم شد. البته فروش اينترنتي اين گونه لوازم نيز زياد شده که ما تلاش خواهيم کرد منبع آن در داخل عربستان را شناسايي و با آن برخورد کنيم.

گفته مي شود، در پي اعلام اين فتواي جديد دستبندهاي انرژي زا در عربستان سعودي کمياب شد و قيمت آن افزايش يافت.

 

مراجعه زنان به پزشک مرد، بدون همراه محرم، حرام است!

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از شبکه العالم، روزنامه الحیاه چاپ لندن روز پنجشنبه نوشت: "شیخ قیس بن محمد آل مبارک" عضو هیات امر به معروف و نهی از منکر که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی است، از مراجعه زنان به پزشک مرد بدون همراهی محرم با آنان انتقاد کرده است.

وی می گوید که " این اقدام از نظر شرعی حرام است".

الحیاه به نقل از شیخ قیس نوشت: "زنان در مراجعه به پزشک بدون اینکه فرد محرمی آنها را همراهی کند، سهل انگاری می کنند که این اقدام شرعا" حرام است.

هیات امر به معروف و نهی از منکر نزدیک به مسئولان سعودی، متشکل از 21 نفر از شخصیت‌هایی است که در این نهاد، جایگاه ویژه دارند.

الحیاه همچنین نوشت که پلیس دینی در منطقه الشرقیه زنان را از مراجعه به مراکز درمانی خصوصی بدون وجود محرم همراه آنان منع کرده است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشت اعضای هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان، وارد یک مرکز درمانی سلامت و تغذیه شدند و به زنان مراجعه کننده اجازه ندادند که بدون محرم نزد پزشک تغذیه بروند.

مراجعه زنان و مردان عربستانی به مراکز درمانی تغذیه و سلامت در ریاض افزایش یافته است و روزهای مشخصی برای زنان و روزهای دیگری برای مردان با هدف جلوگیری از اختلاط دو جنس درنظر گرفته شده است.

مرگ یک دانشجوی دختر که انتقال وی به بیمارستان برای جلوگیری از اختلاط دو جنس زن و مرد با تاخیر بود و درنهایت به فوت وی منجر شد ، جنجال زیادی در رسانه های عربستانی و پایگاه های اجتماعی ایجاد کرد.

روزنامه"عکاظ" چاپ عربستان هفته گذشته نوشت " آمنه با وزیر" دانشجوی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ملک سعود، ساعت یازده صبح پنجشنبه در داخل دانشکده سکته کرد و با وجود حاضر شدن تیم امداد پزشکی، مسئولان دانشگاه درراستای عمل به قانون جلوگیری از اختلاط دو جنس ( زن و مرد)، به اعضای تیم پزشکی که مرد بودند، اجازه ورود به بخش دختران برای نجات جان دانشجوی دختر را ندادند که درنتیجه وی با مرگ دست و پنجه نرم کرد و بعداز دو ساعت جان باخت.

آتش سوزی در سال 2002 در مدرسه‌ای واقع در شهر مکه هم جان پانزده دختربچه را گرفت. در زمان اطفا حریق و نجات جان بچه ها از مدرسه ، ماموران گشت پلیس امر به معروف و نهی از منکر عربستان مداخله می کنند و اجازه نمی دهند که بچه ها از مدرسه همانطور بدون حجاب خارج شوند. بجای کمک کردن به خروج بچه ها و نجات آنها، اگر بچه ها قصد خروج از مدرسه بدون حجاب را داشتند، آنها را کتک می زدند! در این حادثه عده ی زیادی از بچه ها موفق شدند از مدرسه فرار کنند ، اما حدود پانزده تن از آنان جان باختند. فعالان حقوق بشری سر و صدای زیادی به راه انداختند اما همچنان پس از گذشت بیش از ده سال از آن حادثه ، کسی محاکمه نشده است و تغییری در روند قوانین بوجود نیامده است.

 

روش حلال کردن گوشت سگ و الاغ

وهابی ها روش ساده ای برای حلال کردن گوشت سگ و الاغ دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروه های تکفیری که پس از پیشروی های هدفمند ارتش سوریه محاصره شده و نمی توانند سلاح، مهمات و کالاهای اهدایی کشورهای حامی خود را دریافت کنند، به جان احشام و حیوانات روستاییان بی نوا افتاده اند و از خیر الاغ ها و سگ ها نیز نمی گذرند. آنها الاغ و سگ را ذبح می کنند تا به گوشت حلال برسند.

یک خبرنگار عرب امریکایی که مدتی را در میان یکی از این گروه ها سپری کرده، در گزارشی که در صفحه تویتر خود قرار داد، نوشته است: "آنها به گمان این که در بدن ما گوشت های حرام، مانند گوشت خوک یا شراب وجود دارد، با ما دست نمی دهند، یا اینکه به اکراه این کار را می کنند. با این وجود وقتی جرات کردم و به شوخی گفتم شما هم گوشت حرام خورده اید، با حالتی مطمئن و جدی پاسخ داد "نه، ما آن را به صورت شرعی ذبح کردیم" و برای این که استدلالش را محکمتر کند، اضافه کرد که گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند "سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند."

این خبرنگار می افزاید:"خوشبختانه من به اندازه آنها شیفته گوشت تازه نیستم و غذاهای بسته بندی شده و کنسروها کافی است.

 

دست دادن مفتی با"دختر نامحرم"حلال است!

 «شیخ عبدالطیف محمود» از علمای سلفی در صفحه شخصی تویتر خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."!!

چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی

با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:

نکته اول:

قرآن می فرماید:"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ" (نور آیه 30 و 31)

به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى دهید آگاه است و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.

حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند.

نحوه استدلال به این آیه

مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا(ص) با زنان نا محرم در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت... با توجه به اینکه آن حضرت(ص) معصوم است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (ص) منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.

حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه بر آن حضرت(ص) حرام و ممنوع بوده است. (1)

طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر(ص) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت(ص) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت(ص) بیعت کنم اما آن حضرت(ص) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم. (2)

در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر(ص) به دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود. (3)

نکته دوم:

به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟ اگر در خواب دیدی که پیامبر(ص) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟ پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.

 

جدیدترین فتوای مفتی کل وهابیت: "کلک زدن به دوربین ثبت تخلفات رانندگی حرام است"

فتوای مفتی کل سعودی درباره حرام بودن تقلب و کلک زدن به دوربین ثبت تخلفات رانندگی باعث ایجاد جنجالی جدید در پایگاه های اجتماعی و اینترنتی عربستان شد، چرا که وی پیشتر، استفادۀ پلیس از این سامانه را شرعا غیرمجاز دانسته بود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ به روزنامه سعودی عکاظ گفت: جایز نیست که به سامانه ثبت تخلفات رانندگی "کلک" زده شود، زیرا این سامانه برای نظم دادن به تردد، راهنمایی مردم و جلوگیری از تخلفات رانندگی تعبیه شده و برای مصلحت مردم است، ما آثار خوب آن را به ویژه درباره تعیین سرعت مجاز در جاده مشاهده نموده ایم.

این در حالی است که آل الشیخ سال گذشته با صدور فتوایی، استفاده از دوربین های ثبت تخلف را حرام دانسته و از مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی خواسته بود به جای این سامانه، از روشی دیگر استفاده کنند.

اما تغییر موضع 180 درجه ای مفتی و صدور فتوای اخیر، واکنشهای گوناگونی در پی داشت؛ برخی آن را به تمسخر گرفتند، عده ای از مفتی خواستند در اموری که در آن سررشته ندارد، دخالت نکند و شماری نیز توقف کلی استفاده از این سامانه را خواستار شدند.

گفتنی است، سامانه کنترل و ثبت تخلفات رانندگی با استفاده از دوربین و دستگاههای الکترونیکی باعث انتقاد شمار زیادی از مردم عربستان شده است، چون عده ای معتقدند جریمه سنگینی برای رانندگان متخلف وضع می شود که منطقی نیست، همچنین گاهی فرد به طور پی در پی جریمه شده و دستگاه نیز همواره خراب می شود.

جریمه های رانندگی در عربستان بسیار سرسام آور است و پلیس به سادگی می تواند گواهینامه رانندگان را ابطال و توقیف کند.

این مفتی سعودی هر از گاهی با فتواهایش باعث ایجاد جنجال می شود چون عده ای فتواهایش را غیرمنطقی و ضربه زننده به جایگاه و اهمیت مقوله دینی فتوا می دانند.

حرام بودن تماشای سریال های ساخت ترکیه، مجاز بودن انهدام آثار باستانی، حرام بودن درخواست برپایی "دولت مدنی" و تحریم برگزاری جشن تولد، برخی دیگر از فتواهای جنجالی مفتی کل عربستان است.

 

مکتب تشیع خطرناکتر از رژیم اشغالگر قدس است!

تهمت های واهی مفتی سلفی به مکتب تشیع

"فرید" در این مصاحبه ی مطبوعاتی اظهار داشت: مکتب تشیع خطرناکتر از رژیم اشغالگر قدس است ! او در ادامه ی سخنانش مدعی شد: آمریکا علاقه ی زیادی برای برقراری رابطه با شیعیان ایران دارد تا با همکاری یکدیگر، سلفیان را نابود کنند!

به گزارش «شیعه نیوز»، مفتی سلفی"احمد فرید"، عضو مجلس امنای دعوت سلفی مصر در مصاحبه با روزنامه ی "الفتح" اظهارات غرض ورزانه ی خود را در خصوص مکتب حقه ی تشیع، تکرار نمود.

او در این مصاحبه ی مطبوعاتی اظهار داشت: مکتب تشیع خطرناکتر از رژیم اشغالگر قدس است !

"فرید" در ادامه ی سخنانش مدعی شد: آمریکا علاقه ی زیادی برای برقراری رابطه با شیعیان ایران دارد تا با همکاری یکدیگر، سلفیان را نابود کنند!

این مفتی سلفی در اظهاراتی بی شرمانه ، آیت الله سیستانی را به دریافت میلیون ها دلار رشوه در خلال اشغال عراق توسط نیروهای اشغالگر متهم نمود .

"احمد فرید" در پایان سخنانش، شیعیان را خیانتکاران تاریخ نامید و آنان را هم پیمانان تاتار و صلیبیان بر علیه مسلمان خطاب کرد.

 

فتوای «جهاد نکاح» مخالفان اسد با محارم

ناصر العمر، شیخ وهابی فتوای جهاد نکاح تروریست های سوری با خواهران خود را صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناصر العمر، شیخ وهابی فتوای جهاد نکاح تروریست های سوری با خواهران خود را صادر کرد. او افزود، برخی افراد امروز انتقادات شدیدی به فتواهایی درباره "جهاد نکاح" صادر شده دارند، اما چرا درباره قتل زنان و کودکان بی گناه سوری حرفی نمی زنند.

شیخ وهابی در سخنرانی خود در شبکه ماهواره ای وصال که نزدیک به گروه های تکفیری تندرو در سوریه است، از انتقادات وارده به فتوای "جهاد نکاح" گله کرد!

وی گفت: برخی افراد انتقادات شدیدی را به فتواهایی دارند که به برادران مجاهد اجازه جهاد نکاح می دهد، اما جالب است که کسی کشتار صورت گرفته توسط سوریه را به یاد نمی آورد و از آن گله ای نمی کند.

وی ایران و سوریه را به جنایات اخیر در سوریه متهم کرد و گفت که این دو کشور در تلاش برای تشکیل و پر رنگ کردن هلال شیعی هستند و تمایلی ندارند که سنی ها در منطقه نقشی را ایفا کنند.

سایت مسلمانان جهان نوشت: "ناصر العمر" در سخنان خود اظهار داشت که مجاهدین در سوریه می توانند در غیاب زنان مجاهد نامحرم با محارم خود ازدواج کنند. او اعلام کرد اگر دسترسی به نامحرم آسان نباشد، مجاهدین می توانند با محارم و خواهران خود "عقد نکاح" داشته باشند.

لازم به ذکر است که این شیخ وهابی نخستین بار نیست که چنین فتوای جنجالی را بیان می کند. پیش از این او از اسارت زنان شیعی و توزیع آنها بین مجاهدین سخن گفته بود.

 

حرمت تربیت کبوتر در منزل!

به گزارش شيعه آنلاين، شبستان به نقل از براثا نوشت: یک مفتی وهابی سلفی در فتوایی تربیت کبوتر در پشت بام منزل را حرام اعلام کرد.

دکتر «ابو البراء» مفتی وهابی سلفی با صدور فتوایی عجیب اعلام کرد: تربیت کبوتر در پشت بام حرام است، زیرا باعث سوء استفاده از کودکان می شود.

در این فتوا آمده است: منحرف به کودکان می گوید: آیا می خواهد کبوتر را در پشت بام منزلمان ببینی سپس فاجعه رخ می دهد!

برخی از شخصیت های عربستانی معتقدند که فتواهای عجیب از سوی برخی مفتی ها برای ایجاد شهرت صادر می شود و هیچ مبنای شرعی و دینی ندارد.

 

جنجال بر سر فتوای مجسمه اسب و..

به گزارش "ادیان نیوز"، آل الشیخ از امیر منطقه جازان (نزدیک مرز یمن) خواسته بود که این مجسمه ها را از میدان حذف کند زیرا به باور وی وجود آنها "گناه بزرگی" است. مفتی عربستان همچنین درخواست کرد از موجودات زنده مجسمه ساخته نشود.

اما این اقدام باعث انتشار نظرات انتقادی و به سخره گرفتن آن در پایگاههای اجتماعی شده است.

یک شهروند عربستانی در کامنتی از مفتی این کشور پرسیده است: آیا تو حق داری برای تخریب دیوار [کشیده شده به دور اراضی غصبی نیز] بلدوزرها را بفرستی؟ یا اینکه فقط هنر حرام است و دیوارکشی اطراف زمین های مردم حلال؟

فرد دیگری در این باره می نویسد: اگر این اقدام صحیح است، باید همه عروسک های کودکان نیز ممنوع شوند و دولت، مغازه داران را از قراردادن مانکن در مغازه ها منع نماید.

مخاطب دیگری نوشته است: جاهلیت! ما به سوی تو می آییم؛ به نظر می رسد آنها نگران بودند که آن مجسمه ها را بپرستیم.

وی می افزاید: چرا کسی به هزاران متر زمین دیوار کشی شده، توجهی نمی کند؟

یادآور می شود افراد با نفوذ و مورد حمایت دولت عربستان، برای تصرف زمین هایی که درباره مالکیت آنها اختلاف وجود دارد و یا مالک آنها مجهول است، پس از دیوار کشی این زمین ها را به نام خود می کنند. تصرف این اراضی که گاهی مساحت آنها به هکتارها می رسد باعث گرانی زمین و مسکن و افزایش شمار افراد بی خانمان در عربستان شده است.

 

فتوای جدید وهابی ها در مورد اندازه ریش

کارشناس شبکه وهابی وصال حق در اظهاراتی درباره ممنوعیت کوتاه کردن ریش، اعلام کرد: «هرنوع کوتاه کردن و اصلاح ریش ممنوع وحرام است.»

کارشناس شبکه وهابی وصال حق در اظهاراتی تحجرگرایانه و طالبانی در برنامه زنده تلویزیونی درباره حرام بودن تراشیدن ریش گفت: «اکثر علماء ما قائل هستند که نباید اصلا ریش را کوتاه کرد و باید آن را رها کرد که به حالت طبیعی هرچه قدر که می خواهد بلند شود.»!!

وی در ادامه افزود: «برخی از علماء قائل هستند که ریش را نباید از یک مشت کوتاه تر کرد، کمتر از این حد جایز نیست و حرام می باشد.»

گفتنی است در احکام اسلامی تراشیدن ریش بطوری که در صورت مرد مویی دیده نشود و عرف بگوید که ریش ندارد حرام است ولی به این گونه که علماء وهابیت ادعا می کنند، در اسلام وارد نشده است و این نوع فتاوای التقاطی و طالبانی فقط از فرقه وهابیت دیده می شود.

 

“ فتوای جدید وهابی ها درباره استفاده زنان از اینترنت ”

به گزارش نیمروز به نقل از العالم، فتوای وهابی‌ها مبنی بر حرمت استفاده زنان از اینترنت بدون حضور محارم، اعتراض سایر روحانیون عربستان را نیز برانگیخته است.

شیخ محمد العلی، استاد فقه دانشكده محمد بن سعود در احسای عربستان، در واكنش به خبر صدور فتوا درخصوص حرمت استفاده زنان از اینترنت بدون حضور محارم، گفت كه زن و مرد در این زمینه تفاوتی با هم ندارند و چنین فتوایی اگر هم صادر شده باشد، بی‌اعتبار است.

تعدادی از روزنامه‌های عربی از جمله القبس، الریاض و پایگاه‌های اینترنتی از جمله ایلاف، در روزهای اخیر به نقل از "عثمان الخمیس" و "سعد الغامدی" (دو تن از شیوخ مشهور عربستان) چنین فتوایی را منتشر كرده بودند.


پی نوشت ها:

[1] فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج 5 ص 236

[2] المعجم الکبیر، الطبرانی ج 24 ص 182

[3] میزان الاعتدال ، الذهبی ج 2 ص


منبع : پایگاه عرفان
  • وهب
  • وهابی
  • وهابیت
  • وهابیت و تکفیر
  • وهابیون
  • فتواهای مضحک وهابیت
  • فتواه
  • فتواهای مضحک
  • 0
    100% (نفر 3)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    فتواهای مضحک وهابیت - 3
    فتواهای مضحک وهابیت - 2
    جهاد نکاح ، افسانه يا واقعيت؟
    ابن قیم، استاد اخلاق و فتاوای عجیب جنسی وهابیت ...
    فتواهای مضحک
    فتاوی عجیب 
    فتواهای مضحک وهابیت - 1
    قربانی نکردن در حج
    سنت سجده بر پشت نمازگزار!!!! 
    فتاوی مضحک

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^