فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تعزیه‌های عاشورایی در بحرین آغاز می‌شود


تعزیه‌های عاشورایی در بحرین آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ به نقل از پایگاه «شورای علمای اسلامی» بحرین، این گروه‌های تعزیه در بحرین از عصر روز دهم محرم اجراهای خود را آغاز کرده و در روزهای پس از آن ادامه می‌دهند.

احمد مرهون رئیس گروه تعزیه در بنی‌جمره در اینباره گفت: ما از 20 سال پیش بر اجرای تعزیه حسینی برای ارائه واقعه عاشورا و آنچه در کربلا گذشت اهتمام داشته‌ایم.

وی افزود: ما همه ساله واقعه کربلا را ارائه می‌کنیم اما برای هر سال نام خاصی انتخاب می‌کنیم که امسال را «از دست دادن کودکان» نامگذاری کرده‌ایم و آنچه بر کودکان و زنان در کربلا گذشت را ارائه می‌کنیم.

رئیس گروه تعزیه بنی‌جمره با اشاره به مصائب اهل‌بیت امام حسین(ع) بعد از شهادت آن حضرت(ع) گفت: در تعزیه امسال آنچه که در کربلا بر اهل بیت امام حسین(ع) گذشت را بیان نمی‌کنیم بلکه آنچه پس از روز عاشورا به‌ویژه شام غریبان رخ داد را در تعزیه خود ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این تعزیه‌ها برای یادآوری عاشورا است، با اشاره به استفاده مناسب از نور، صدا و کارگردانی در این مراسم افزود: تا 150 نفر در این مراسم بازیگر داریم و علاوه بر بنی‌جمره در ستره، جدعلی، المالکیه، جدحفص، باربار و سند برنامه اجرا می‌کنیم.

مرهون با اشاره به اجرای تمرین‌ها از قبل از محرم گفت: بازیگران آماده اجرای همه صحنه‌ها هستند و هیچ احتیاجی به تمرینات زیاد برای این منظور نداشتیم و اکثر تمرینات ما بر صحنه‌های جدیدی بود که امسال به آنها می‌پرداختیم.

وی درباره بودجه گروه‌های تعزیه نیز گفت: بودجه این تعزیه از درون مراسم‌های عزا به دست می‌آید و برخی از بازاریان به ما کمک می‌کنند.

در همین حال گروه تعزیه «الطف» در منطقه ستره به ریاست «جعفر ضیف» نیز دلیل برگزاری تعزیه را آشنا کردن کودکان با حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: پدران بسیاری در بحرین سعی می‌کنند فرزندان خود را به این مراسم بیاورند.

وی که 100 نفر در گروه او فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد مباحث اداری، کارگردانی، نور و صدا و بازیگری و .. را برعهده دارند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


 
نظرات کاربر




گزارش خطا  

^