فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 30 ( دعا برای پرداخت قرض و دین و وام ) ترجمه محمد رسولی


مطلب قبلی دعای 29
دعای 31 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي الْمَعُونَةِ عَلَي قَضَاءِ الدَّيْنِ
دعاهاى آن حضرت براى اداى دين و قرض
﴿1 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ هَبْ لِيَ الْعَافِيَةَ مِنْ دَيْنٍ تُخْلِقُ بِهِ وَجْهِي ، وَ يَحَارُ فِيهِ ذِهْنِي ، وَ يَتَشَعَّبُ لَهُ فِكْرِي ، وَ يَطُولُ بِمُمَارَسَتِهِ شُغْلِي
(1) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و مرا از بدهكارى‌اى كه به سبب آن چهره‌ام فرسوده و پژمرده گردد، و هوشم پريشان و سرگردان و واله شود، و فكر و خيالم و انديشه‌ام پراكنده گردد، و با پرداختن به آن مشغول بودنم طولانى شود آسودگى و رهايى بخش.
﴿2 وَ أَعُوذُ بِكَ ، يَا رَبِّ ، مِنْ هَمِّ الدَّيْنِ وَ فِكْرِهِ ، وَ شُغْلِ الدَّيْنِ وَ سَهَرِهِ ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَعِذْنِي مِنْهُ ، وَ أَسْتَجِيرُ بِكَ ، يَا رَبِّ ، مِنْ ذِلَّتِهِ فِي الْحَيَاةِ ، وَ مِنْ تَبِعَتِهِ بَعْدَ الْوَفَاةِ ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَجِرْني مِنْهُ بِوُسْعٍ فَاضِلٍ أَوْ كَفَافٍ وَاصِلٍ .
(2) و اى پروردگار من! از اندوه بدهكارى و فكر و خيال آن، و از مشغول بودن به قرض و بى خوابى و بيدارى آن به تو پناه مى‌برم. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و مرا از آن پناهم ده. و اى پروردگارم! از ذلت و خوارى آن در زندگى، و از وبال و پى‌آمد آن و گرفتارى و سختى آن پس از مرگ و جان سپردن به تو پناه مى‌برم. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست. و مرا با فراخى مال افزون از نياز، و يا روزى به مقدار نياز و حاجت كه هميشگى و بسنده باشد از آن برهان.
﴿3 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ احْجُبْنِي عَنِ السَّرَفِ وَ الِازْدِيَادِ ، وَ قَوِّمْنِي بِالْبَذْلِ وَ الِاقْتِصَادِ ، وَ عَلِّمْنِي حُسْنَ التَّقْدِيرِ ، وَ اقْبِضْنِي بِلُطْفِكَ عَنِ التَّبْذِيرِ ، وَ أَجْرِ مِنْ أَسْبَابِ الْحَلَالِ أَرْزَاقِي ، وَ وَجِّهْ فِي أَبْوَابِ الْبِرِّ إِنْفَاقِي ، وَ ازْوِ عَنِّي مِنَ الْمَالِ مَا يُحْدِثُ لِي مَخِيلَةً أَوْ تَاَدِّياً اِلَي بَغْيٍ أَوْ مَا أتَعَقَّبُ مِنْهُ طُغْيَاناً .
(3) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و مرا از اسراف و فزون طلبى بازدار. و مرا با انجام بذل و بخشش و ميانه‌روى در زندگى و به اندازه خرج كردن، راست و درستم فرما. و تنظيم خوب و برنامه‌ى پسنديده‌ى خرج در زندگى را به من بياموز. و مرا با لطف و مهربانى خودت از اسرافكارى و بيجا خرج كردن بازدار. و روزيهاى مرا از راههاى حلال و روان ساز. و خرج كردنم را در راه خير و نيكى بگردان. و مالى را كه براى خودبينى بياورد و يا به سوى ستمگرى ببرد و يا از آن مال به سركشى و طغيان بيفتم، از من بگير و برچين.
﴿4 اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ صُحْبَةَ الْفُقَرَاءِ ، وَ أَعِنِّي عَلَى صُحْبَتِهِمْ بِحُسْنِ الصَّبْرِ
(4) بار خدايا! همنشينى با فقيران را محبوب من قرار ده. و مرا با شكيبايى خوب و پسنديده بر همنشينى كردن با آنان يارى فرما.
﴿5 وَ مَا زَوَيْتَ عَنِّي مِنْ مَتَاعِ الدُّنْيَا الْفَانِيَةِ فَاذْخَرْهُ لِي فِي خَزَائِنِكَ الْبَاقِيَةِ
(5) و آنچه از كالاى دنياى فانى و نابود شدنى از من گرفتى آن را در خزينه‌هاى ماندگار و گنجينه‌هاى هميشگى خودت براى من پس انداز و ذخيره گردان.
﴿6 وَ اجْعَلْ مَا خَوَّلْتَنِي مِنْ حُطَامِهَا ، وَ عَجَّلْتَ لِي مِنْ مَتَاعِهَا بُلْغَةً إِلَى جِوَارِكَ وَ وُصْلَةً إِلَى قُرْبِكَ وَ ذَرِيعَةً إِلَى جَنَّتِكَ ، إِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ، وَ أَنْتَ الْجَوَادُ الْكَرِيمُ .
(6) و آنچه از دارايى دنيا كه براى من ارزانى داشته‌اى و آنچه از متاع و كالاهاى آن كه براى من فعلا عطا كرده‌اى را وسيله‌ى رسيدن به جوار رحمت خود، و سبب رسيدن به قرب و نزديكى خودت، و وسيله‌ى رهيابى به سوى بهشت قرار ده، كه تو دارنده‌ى احسان بزرگ و بخششگر بزرگوارى.

برچسب:

دعای سی‌ام صحیفه سجادیه

-

دعای سی‌ صحیفه سجادیه

-

دعای 30 صحیفه سجادیه

-

دعای ۳۰ صحیفه سجادیه

-

سی‌اُمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^