فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

دعای 17 ( دعای پناه بردن به خداوند از شر شیطان ) ترجمه محمد رسولی


مطلب قبلی دعای 16
دعای 18 مطلب بعدی


نحوه نمایش

دانلود
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا ذُكِرَ الشَّيْطَانُ فَاسْتَعَاذَ مِنْهُ وَ مِنْ عَدَاوَتِهِ وَ كَيْدِهِ
دعاى آن حضرت در پناه بردن به خداوند از شر شيطان
﴿1 اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ نَزَغَاتِ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ وَ كَيْدِهِ وَ مَكَايِدِهِ ، وَ مِنَ الثِّقَةِ بِأَمَانِيِّهِ وَ مَوَاعِيدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَايِدِهِ .
(1) پروردگارا! ما از فريبهاى شيطان رانده شده، و از ترس توطئه‌گرى‌ها و مكرهاى او، و از باور كردن آرزوهاى دروغينى كه شيطان در دل آدمى مى‌اندازد، و از وعده‌ها و گول زدنها و دامهاى او به تو پناه مى‌بريم.
﴿2 وَ أَنْ يُطْمِعَ نَفْسَهُ فِي إِضْلَالِنَا عَنْ طَاعَتِكَ ، وَ امْتِهَانِنَا بِمَعْصِيَتِكَ ، أَوْ أَنْ يَحْسُنَ عِنْدَنَا مَا حَسَّنَ لَنَا ، أَوْ أَنْ يَثْقُلَ عَلَيْنَا مَا كَرَّهَ إِلَيْنَا .
(2) و پناه مى‌بريم از اينكه شيطان به خود اين طمع را راه دهد كه ما را از فرمانبرى تو گمراه سازد و با نافرمانى به تو ما را خوار گرداند. و يا آنچه را كه شيطان براى ما زيبا و خوش آيند جلوه داده است براى ما خوشايند باشد، و يا آنچه را كه شيطان به چشم ما زشت و ناخوشايند نشان داده است براى ما سخت و سنگين باشد.
﴿3 اللَّهُمَّ اخْسَأْهُ عَنَّا بِعِبَادَتِكَ ، وَ اكْبِتْهُ بِدُؤُوبِنَا فِي مَحَبَّتِكَ ، وَ اجْعَلْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ سِتْراً لَا يَهْتِكُهُ ، وَ رَدْماً مُصْمِتاً لَا يَفْتُقُهُ .
(3) بار خدايا! با دادن توفيق بندگى و عبادت به ما، شيطان را از ما دور ساز. و با توفيق كوششمان در راه دوستى و محبتت او را سرنگون و زمين خورده گردان، و ميان ما و او پرده‌اى بگذار كه نتواند آن را پاره سازد. و سدى استوار برپادار كه ياراى شكاف آن را نداشته باشد.
﴿4 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اشْغَلْهُ عَنَّا بِبَعْضِ أَعْدَائِكَ ، وَ اعْصِمْنَا مِنْهُ بِحُسْنِ رِعَايَتِكَ ، وَ اكْفِنَا خَتْرَهُ ، وَ وَلِّنَا ظَهْرَهُ ، وَ اقْطَعْ عَنَّا إِثْرَهُ .
(4) پروردگارا! بر محمد و خاندان او درود بفرست، و شيطان را به جاى ما به بعضى از دشمنانت مشغول كن. و ما را با نگهدارى خوب خودت از فريب شيطان بازداشته، و از نيرنگ او نگهدار. و او را از ما روى گردان ساخته ترددش را از ما قطع نما.
﴿5 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَمْتِعْنَا مِنَ الْهُدَى بِمِثْلِ ضَلَالَتِهِ ، وَ زَوِّدْنَا مِنَ الْتَّقْوَى ضِدَّ غَوَايَتِهِ ، وَ اسْلُكْ بِنَا مِنَ التُّقَى خِلَافَ سَبِيلِهِ مِنَ الرَّدَى .
(5) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و ما را از رستگارى به اندازه گمراهى او بهره‌مند ساخته و براى ايستادگى و مقابله در برابر گمراهى او از پرهيزكارى توشه ده. و ما را با تقوا آراسته كن تا بتوانيم بر ضد گمراه كردن او بكوشيم. و به راه تقوا و پرهيزكارى كه خلاف راه شيطان است رهسپارمان كن.
﴿6 اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْ لَهُ فِي قُلُوبِنَا مَدْخَلًا وَ لَا تُوطِنَنَّ لَهُ فِيما لَدَيْنَا مَنْزِلاً .
(6) بار خدايا! در دل‌هاى ما جاى داخل شدن براى شيطان قرار مده. و براى او در پيش ما جايگاه آماده مكن.
﴿7 اللَّهُمَّ وَ مَا سَوَّلَ لَنَا مِنْ بَاطِلٍ فَعَرِّفْنَاهُ ، وَ إِذَا عَرَّفْتَنَاهُ فَقِنَاهُ ، وَ بَصِّرْنَا مَا نُكَايِدُهُ بِهِ ، وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ لَهُ ، وَ أَيْقِظْنَا عَنْ سِنَةِ الْغَفْلَةِ بِالرُّكُونِ إِلَيْهِ ، وَ أَحْسِنْ بِتَوْفِيقِكَ عَوْنَنَا عَلَيْهِ .
(7) بار خدايا! آن باطلى را كه شيطان براى ما جلوه مى‌دهد به ما بشناسان. و وقتى آن را به ما شناساندى ما را از آن باطل محافظت فرما و ما را به چيزى كه به وسيله آن نيرنگ او را از خود دفع كنيم، بينا گردان. و چيزى را كه آن را براى دور كردن او آماده كنيم به خاطر ما بياور، و ما را از خواب غفلت كه به سبب آن به شيطان روى آورده باشيم بيدارمان گردان. و يا توفيق خودت ما را بر عليه او به خوبى يارى فرما.
﴿8 اللَّهُمَّ وَ أَشْرِبْ قُلُوبَنَا إِنْكَارَ عَمَلِهِ ، وَ الْطُفْ لَنَا فِي نَقْضِ حِيَلِهِ .
(8) بار خدايا! دل‌هاى ما را به زشت شمردن و قبول نداشتن كار او آبيارى كن. و در شكستن نيرنگ و خنثى ساختن توطئه‌ى او ما را لطف و يارى نما.
﴿9 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَوِّلْ سُلْطَانَهُ عَنَّا ، وَ اقْطَعْ رَجَاءَهُ مِنَّا ، وَ ادْرَأْهُ عَنِ الْوُلُوعِ بِنَا .
(9) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و تسلط و چيرگى شيطان را از ما برگردان و اميد او را از ما قطع نما. و او را از حرص و ميل كردن به ما بازدار.
﴿10 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلَادَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِي أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرَانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِي حِرْزٍ حَارِزٍ ، وَ حِصْنٍ حَافِظٍ ، وَ كَهْفٍ مَانِعٍ ، وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَناً وَاقِيَةً ، وَ أَعْطِهِِمْ عَلَيْهِ أَسْلِحَةً مَاضِيَةً .
(10) بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست، و پدران، مادران، فرزندان، كسان، خويشاوندان، نزديكان و همسايگان ما از زنان و مردان با ايمان را از شر شيطان، در جايگاه امن و استوار و نگهدارنده، و قلعه و دژ حفظ كننده، و پناهگاه بازدارنده قرارشان ده. و بر آنها سپرهاى ايمنى‌بخش از شيطان را بپوشان. و سلاح‌هاى برنده و كارآمدى كه بر عليه او به كار برند، بر آنها عطا كن.
﴿11 اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ مَنْ شَهِدَ لَكَ بِالرُّبُوبِيَّةِ ، وَ أَخْلَصَ لَكَ بِالْوَحْدَانِيَّةِ ، وَ عَادَاهُ لَكَ بِحَقِيقَةِ الْعُبُودِيَّةِ ، وَ اسْتَظْهَرَ بِكَ عَلَيْهِ فِي مَعْرِفَةِ الْعُلُومِ الرَّبَّانِيَّةِ .
(11) بار خدايا! اين درخواست مرا شامل كسانى كن كه به پروردگارى تو ايمان آورده، و عقيده‌شان را به يگانگى تو خالص گردانند؛ و با حقيقت بندگى، به پاس تو با شيطان دشمنى كرده و از تو براى مقابله با او در ياد گرفتن دانش‌هاى خدايى يارى جويند.
﴿12 اللَّهُمَّ احْلُلْ مَا عَقَدَ ، وَ افْتُقْ مَا رَتَقَ ، وَ افْسَخْ مَا دَبَّرَ ، وَ ثَبِّطْهُ إِذَا عَزَمَ ، وَ انْقُضْ مَا أَبْرَمَ .
(12) بار خدايا! آنچه را كه شيطان گره زند باز كن. و آنچه را كه او ببندد بگشا. و آنچه را كه او تدبير و طراحى كند بر هم بزن. و وقتى تصميم بگيرد، او را از آن تصميم بازدار. و آنچه را كه او استوار سازد تو بشكن.
﴿13 اللَّهُمَّ وَ اهْزِمْ جُنْدَهُ ، وَ أَبْطِلْ كَيْدَهُ وَ اهْدِمْ كَهْفَهُ ، وَ أَرْغِمْ أَنْفَهُ
(13) بار خدايا! لشكر شيطان را شكست ده. نيرنگ او را بى اثر ساز. پناهگاه او را خراب كن. و دماغ او را به زمين بمال.
﴿14 اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا فِي نَظْمِ أَعْدَائِهِ ، وَ اعْزِلْنَا عَنْ عِدَادِ أَوْلِيَائِهِ ، لَا نُطِيعُ لَهُ إِذَا اسْتَهْوَانَا ، وَ لَا نَسْتَجِيبُ لَهُ إِذَا دَعَانَا ، نَأْمُرُ بِمُنَاوَاتِهِ ، مَنْ أَطَاعَ أَمْرَنَا ، وَ نَعِظُ عَنْ مُتَابَعَتِهِ مَنِ اتَّبَعَ زَجْرَنَا .
(14) بار خدايا! ما را در سلك دشمنان او قرار داده، و از شمار دوستان او بيرون كن، كه وقتى ما را بطلبد او را پيروى نكنيم. و هنگامى كه ما را بخواند او را جواب ندهيم. و كسانى را كه از دستور ما پيروى كنند به دشمنى با شيطان امر كنيم. و كسانى را كه نهى ما را پذيرا باشند از پيروى شيطان بازشان داريم.
﴿15 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتِمِ النَّبِيِّينَ وَ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ، وَ أَعِذْنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِمَّا اسْتَعَذْنَا مِنْهُ ، وَ أَجِرْنَا مِمَّا اسْتَجَرْنَا بِكَ مِنْ خَوْفِهِ
(15) بار خدايا! بر محمد، پايان بخش پيامبران و آقاى فرستادگان و بر خاندان پاك او درود بفرست، و ما و كسان و برادران ما و همه‌ى مردان و زنان با ايمان را از آنچه كه ما از آن به پيشگاه تو پناه مى‌آوريم پناه ده. و ما را از آنچه كه از ترس آن به تو روى آورده‌ايم رهايى ده.
﴿16 وَ اسْمَعْ لَنَا مَا دَعَوْنَا بِهِ ، وَ أَعْطِنَا مَا أَغْفَلْنَاهُ ، وَ احْفَظْ لَنَا مَا نَسِينَاهُ ، وَ صَيِّرْنَا بِذَلِكَ فِي دَرَجَاتِ الصَّالِحِينَ وَ مَرَاتِبِ الْمُؤْمِنِينَ . آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ .
(16) و آنچه را كه از تو خواستار شديم برآورده گردان. و آنچه را كه از ياد آن غفلت ورزيديم به ما بده. و آنچه را كه فراموش كرديم براى ما نگهدار. و به سبب آن ما را در رتبه‌ى نيكان و جايگاه مؤمنان قرار ده. دعاى ما را بپذيراى پروردگار جهانيان!

برچسب:

دعای هفده صحیفه سجادیه

-

دعای هفدهم صحیفه سجادیه

-

دعای ۱۷ صحیفه سجادیه

-

دعای 17 صحیفه سجادیه

-

هفدهمین دعای صحیفه سجادیه

-

شرح صحیفه سجادیه

-

ترجمه صحیفه سجادیه

-

-

انتخاب ترجمه:
- استاد حسین انصاریان - سید كاظم ارفع - حسین استاد ولی - سید رضا آل ياسین - محیی الدين مهدی الهی قمشه ای - عبدالمحمد آيتی - صدرالدین بلاغی - تقدسی نيا - حسن ثقفی تهرانی - محمد مهدی جلالی - سید علیرضا جعفری - محمد تقی خلجی - لطیف راشدی - باقر رجبی نژاد - محمد رسولی - محمد مهدی رضايی - محمد حسین سلطانی لرگانی کجوری - داریوش شاهین - ابوالحسن شعرانی - غلامعلی صفايی - محمود صلواتی - عباس عزيزی - حسین عماد زاده اصفهانی - محسن غرویان - عبدالجواد ابراهیمی - جواد فاضل - محمد مهدی فولادوند - علی نقی فيض الاسلام اصفهانی - فیض الاسلام (تصحیح جامعه مدرسین) - جواد قيومی اصفهانی - اسدالله مبشری - محمد علی مجاهدی - محسن محمود زاده - عبدالحسین موحدی
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^