فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 10
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 22 ارديبهشت 1401 ساعت 00:00 صبح

استاد انصاریان مطرح کرد؛

سفارش امام صادق(ع) به دعا کردن برای گنهکاران

استاد انصاریان اظهار داشت: اگر «بسم الله الرحمن الرحیم» می­گوییم، نباید ما یک طرف و خدا طرف دیگر باشد. نباید رحمانیت و رحیمیت خدا یک طرف باشد و من آدم تلخ و خشنی باشم. اگر می­گویم «بسم الله الرحمن الرحیم»، باید از این رحمانیت و رحیمیت شکل بگیرم تا به معشوق وصل شوم در غیر این صورت از پروردگار جدا خواهیم شد و رحمت و رحیمیت خدا سراغم نمی‌­آید.
سفارش امام صادق(ع) به دعا کردن برای گنهکاران

استاد حسین انصاریان، استاد حوزه و مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در حسینیه هدایت به بیان لزوم فراگیری و شناخت اسماء الهی پرداخت و اظهار داشت: دانستن اسامی پروردگار در حدی که به ایمان و شناخت انسان نسبت به خداوند متعال کمک کند، لازم است. وجود مبارک امام صادق(ع) در همین زمینه نقل می‌فرمایند که این معرفت سبب می‌‌شود که انسان مومن با معرفت وارد بهشت شود. اگر کسی مومن به پروردگار شد، کیفیت معنوی باطن فرد هم قابل اضافه شدن است.

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ حق را با مطالعه و معلم بدست نیاوردند بلکه بسیاری آن را با اندیشه به دست آورده‌اند و عده‌ای دیگر هم همواره در برابر حقایق همواره لجبازی می‌کرده‌اند به عنوان نمونه شما فکر می کنید که آیا پاپ، از حقایق خبر ندارد؟! من به واتیکان سفر کرده ام و بخشی از ثروت جهان اعم از مجسمه، فرش، طلا و ... در همین کشور است؛ در همین کشور کتابخانه عظیمی وجود دارد که حدود هفتاد درصد از کتب موجود، اسلامی هستند. آنها حق را می دانند اما به دلیل کبر و غرور حاضر به پذیرش آن نیستند. اگر اکنون پاپ -که حدود دو میلیارد مسیحی مرید او هستند- حق را قبول کند باید از واتیکان خارج شود و به عنوان یک مسلمان معمولی در آپارتمان زندگی پس قبول کردن حقایق، ایثار و گذشت می‌خواهد.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اصحاب کهف با فکر خود باطل بودن مکتب شاه زمان و حق بودن پروردگار را یافتند، بیان کرد: اینکه انسان در شلوغی‌های زندگی و حوادث حق را پیدا کند، سرمایه‌‌ی عظیمی است و دشمن از پیدا کردن حق به وسیله‌‌ی مردم می‌ترسد.

 

استاد انصاریان افزود: اباعبدالله(ع) در آخرین لحظاتشان آمدند و روبروی لشگر فرمودند نیامدم بجنگم، می‌خواهم برایتان صحبت کنم. حق را می‌‌خواست بگوید. در اوایل سخنرانی بود که عمر سعد دید امام حسین(ع) با تمام قدرت می‌خواهد حق را به مردم بفهماند پس به تمام کسانی که طبل و شیپور داشتند دستور دارد هرچی می‌توانید طبل‌‌ها را به صدا در بیاورید تا صدای حضرت(ع) به گوش مردم نرسد. پیدا کردن حق در زمان ما نیز با ده‌ها شبکه ماهواره‌ای، فیلم‌ها و مجلات همین ‌گونه است؛ چنانچه فردی در چنین شرایطی حق را بیابد و بر آن استقامت کند، قیمتی می‌شود. 

 

وی تصریح کرد: اگر «بسم الله الرحمن الرحیم» می‌گوییم، نباید ما یک طرف و خدا طرف دیگر باشد. نباید رحمانیت و رحیمیت خدا یک طرف باشد و من آدم تلخ و خشنی باشم. اگر می‌گویم «بسم الله الرحمن الرحیم»، باید از این رحمانیت و رحیمیت شکل بگیرم تا به معشوق وصل شوم در غیر این صورت از پروردگار جدا خواهیم شد و رحمت و رحیمیت خدا سراغم نمی‌‌آید.

 

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از ما دین را بلد نیستیم، اظهار داشت: امام صادق(ع) به ابن‌جندب فرمود: به گناهکاران هجوم نکن یعنی با زناکار و با گناه کبیره‌‌دار با زبان خیر حرف بزن. کاری کن که همه‌‌ی گنهکاران را با پروردگار آشتی دهی؛ همچنین برای همه گنهکاران در خانه‌‌ی خدا طلب مغفرت کن چرا که آنها غفلت دارند و یاد گناهان‌شان نمی‌‌کنند پس تو دستت را بلند کن و بگو خدایا این بدکار را بیامرز. بنا بر همین سخن امام صادق(ع) می‌باشد که من گنهکاران را در شب‌های احیا و مراسمات دینی دعا می‌کنم.

0
100% (نفر 10)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

جديدترين نوع كاسبي با وجهه ديني
برگزاری همايش «نقش اديان در همكاری بين‌المللی» ...
نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
بازداشت يک گروه تروريستي بهايي
مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
کسی نمی‌تواند زمان ظهور را تعیین کند
از سه چيز دوري كنيد.
استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^