فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 8
88% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 27 فروردين 1401 ساعت 00:00 صبح

استاد انصاریان:

اثر نان حلال به صورت ابدی ماندگار است

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قرآن می‌گوید نان حلال منجر به پدید آمدن انرژی و نیرو می‌شود که مؤمنان، این نیرو را صرف انجام عبادات و کار خیر می‌کنند، در مرحله بعدی این عبادات منجر به رضایت پروردگار می‌شود و این قبولی بهشت جاودانه را در پی دارد پس بدین صورت، اثر غذای حلال به صورت ابدی ماندگار است. تأثیر لقمه حرام هم بدین صورت است چراکه این غذاها انرژی لازم برای انجام گناه را فراهم کرده که منجر به خشم و غضب خدا شده و جهنم را برای بندگان پدید می‌آورد.
اثر نان حلال به صورت ابدی ماندگار است

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در حسینیه همدانی‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه بهره‌گیری از چهار عنصر وجودی انسان، سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد، اظهار داشت: خداوند مهربان، انسان را مرکب از عقل، قلب، بدن و نفس به وجود آورده است که می‌توان از آنان با راهنمایی پروردگار و ائمه طاهرین (ع) برای تأمین خیر دنیا و آخرت، بهره گرفت.

 

وی نخستین عنصر وجودی انسان را عقل برشمرد و افزود: خداوند به انسان عقل داده و برای این عقل، غذایی پاک و طاهر تدارک دیده است که یک سفره‌اش به تعبیر پیغمبر اکرم (ص)، قرآن مجید است. انسان مؤمن و عادل، بایست بر سر این سفره بنشیند و عقل خود را از غذای عرشی این سفره تغذیه کند تا عقل با قرآن متحد شود. چشم و گوش برخی از آنهایی که قرآن با عقل‌شان متحد شد، بینایی و شنوایی دیگری پیدا کرد. پروردگار در خصوص این افراد فرموده است: بنده‌ی من! مؤمن من شو تا تو را نمونه‌ی خودم قرار دهم.

 

این استاد حوزوی بیان داشت: عنصر دیگر، قلب است که خداوند کریم برای قلب هم غذایی قرار داده که طبق آیات قرآن کریم، شامل ایمان به خدا، قیامت، فرشتگان، قرآن و انبیا می‌باشد. چنانچه بنده‌ای چهل روز، دل را در همه‌ی اعمال و رفتار از آلودگی‌ها خالص کند، از چشمه‌ی قلب، چشمه‌های حکمت یعنی حقایق اثرگذار که مایه‌ی نجات دنیا و آخرت است، بر زبان جاری می‌شود به عنوان نمونه از قلب امیرالمومنین (ع) در حدود دو سال و نیم، یازده هزار حکمت از قلب بر زبانش جاری شد.

 

وی با بیان اینکه پروردگار عالم، رزاق (بسیار روزی‌دهنده) است و تمام موجودات زنده بر سر سفره خداوند روزی می‌خورند، تاکید کرد: پروردگار از زمان آدم تا کنون برای احدی روزی و لقمه حرام پهن نکرده چراکه حرام‌خور طبق آیات قرآن، جهنمی است. قدیمی‌ها می‌گفتند که غذای حلال، نور است و وقتی آن را بخورید، در وجود شما به نور تبدیل می‌شود؛ این نور در سحرگاه، تو را بیدار می‌کند و به سمت نماز شب تشویق می‌کند. این عظمت نان و سفره‌ی پاک برای بدن است، افرادی که سر این سفره طیب و پاک، افطاری و سحری می‌خورند، مطلقاً نابود نمی‌شوند.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم تصریح کرد: قرآن می‌گوید نان حلال منجر به پدید آمدن انرژی و نیرو می‌شود که مؤمنان، این نیرو را صرف انجام عبادات و کار خیر می‌کنند، در مرحله بعدی این عبادات منجر به رضایت پروردگار می‌شود و این قبولی بهشت جاودانه را در پی دارد پس بدین صورت، اثر غذای حلال به صورت ابدی ماندگار است. تأثیر لقمه حرام هم بدین صورت است چراکه این غذاها انرژی لازم برای انجام گناه را فراهم کرده که منجر به خشم و غضب خدا شده و جهنم را برای بندگان پدید می‌آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: بالاترین و مؤثرترین غذای باطن موعظه و نصیحت است. موعظه از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است بدین‌گونه که در اثر همین پند و اندرزها بسیاری از بی‌دین‌ها، دین‌دار و برخی از راهزنان به اولیا خدا تبدیل شده‌اند.

0
88% (نفر 8)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

احتمال لشکر کشی مستقیم عربستان علیه شیعیان یمن
افزايش نفوذ شيعيان در قاره آفريقا
توهین‌ ارتش انگلیس به نمادهای‌اسلامی
توهين گروه‌هاي ناشناخته يمني به قرآن
برگزاری گردهمایی مسلمانان فرانسه
برگزاری بررسی روابط زن و مرد از نظر اسلام در ...
تخريب بزرگترين قبرستان مسلمانان قدس
آغاز همايش بين‌المللی «واقعه كربلا» در تركيه
پايان نخستين گردهمايی علمای مسلمان آفريقا در ...
توهین به یک مسجد در انگلیس بوسیله خوک

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^