فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 مهر 1399 ساعت 1:11 بعد از ظهر

 استاد انصاریان

صندلی، ثروت نادرست و شهوت حرام لطمات بسیاری به دین وارد می‌کند

دارالعرفان/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول، غریزه جنسی و صندلی عاملی شد برای اینکه کسانی انسانیت خود را از دست بدهند و کمال و جمال باطن­شان بر باد رود، گفت: صندلی، ثروت نادرست و شهوت حرام، لطمات بسیاری به دین وارد کرده و می‌کند بنابراین اگر صندلی حق شما نیست، قبول نکنید. اگر ثروت نادرست و شهوت حرامی به زندگی شما وارد شد، سریعاً زندگی خود را از این حرام‌ها پاک کنید.
صندلی، ثروت نادرست و شهوت حرام لطمات بسیاری به دین وارد می‌کند

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در سخنرانی در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان خوی، با بیان اینکه بسیاری از آیات قرآن کریم درباره اهل ایمان است، اظهار کرد: سه آیه از عجایب آیات قرآن است، پروردگار در این سه آیه  که به دنبال هم آمده، شرح صفات کمالات آدمیت، بزرگواری و کرامت مؤمنان واقعی را توضیح می‌دهد و می‌فرماید: «إِنَّ اَلَّذِينَ قٰالُوا رَبُّنَا اَللّٰهُ»﴿فصلت ، 30﴾ کسانی در طول تاریخ و از زمان نزول قرآن از روی اعتقاد قلب اعلام می‌کنند مربی، مالک و همه‌کاره‌ ما، خدا است و هیچ مالک دیگری نداریم و باقی همه مملوک هستند.

 

مبلغ برجسته عرصه بین‌الملل ادامه داد: آیه دوم نمونه‌ای از استقامت و حفظ دین را نشان می‌دهد، یوسف چهره بی‌نظیری داشت و زنی زیبا سالها به دنبال این بود که در یک کاخ خلوت، یوسف را دچار شهوت حرام کند که یوسف به او جواب داد: «قٰالَ مَعٰاذَ اَللّٰهِ»﴿يوسف ، 79﴾ محبوب من چنین عمل حرامی را دوست ندارد، من هم دوست ندارم.

 

وی در زمینه آیه سومِ مهم و تأثیرگذار در قرآن، بیان کرد: آیه سوم مربوط به نعمت خداست، خداوند در سوره‌ ابراهیم می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى اَلَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اَللّٰهِ كُفْراً»﴿ابراهيم ، 28﴾ حبیب من ندانستی کسانی را که نعمت الله را تبدیل به انکار و به کفر کردند، گفتند ولایت علی(ع) نه؛ ولایت ما. شاهد بودیم که جابه جایی جانشین پیامبر خدا(ص) آسیب‌های بسیاری به دنبال داشته و دارد.

 

مفسر، محقق و پژوهشگر قرآن، تصریح کرد: صندلی، ثروت و شهوت حرام، لطمات بسیاری به دین وارد کرده و می‌کند بنابراین اگر صندلی حق شما نیست، قبول نکنید. اگر ثروت نادرست و شهوت حرامی به زندگی شما وارد شد، اجازه ندهید در شما نهادینه شود، سریعاً زندگی خود را از این حرام‌ها پاک کنید.

نویسنده کتاب ارزشمند «عناصر شخصیت انسان» با بیان اینکه پول، غریزه جنسی و صندلی عاملی شد برای اینکه کسانی انسانیت خود را از دست بدهند و کمال و جمال باطن‌شان بر باد رود، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: «المال ماده الشهوات؛ ثروت ریشه همه خواسته‌های نامشروع است» اگر انسان مراقب نباشد، ثروت؛ ساختمان ایمان را در باطنش نابود می‌کند. شاهد نمونه‌های بسیاری از نابودی ایمان در طول تاریخ بوده‌ایم. بعد از وفات پیامبر(ص) کسانی به همین دلیل به بنی‌امیه، بنی‌عباس و سقیفه پیوستند، اخیراً هم امارات سند بردگی خود و مردم این کشور را روی میز نتانیاهو گذاشت، البته این نوکران چیزی در این دنیا گیرشان نمی‌آید این معاملات یک طرفه است در حقیقت اینان ایمان، عقل و کرامت خویش را می‌فروشند و در نهایت چیزی نصیب‌شان نمی‌شود.

 

استاد انصاریان در مورد تأثیرات آیات قرآن کریم اظهار کرد: شیخ مفید(ره) از بزرگترین علمای شیعه آورده است که امام حسین(ع) خطاب به قمربنی‌هاشم فرمودند: «والله یعلم انی احب تلاوت القرآن یا تلاوت کتابه؛ برادر، من عاشق تلاوت قرآنم» در کتاب‌های قرن چهارم آمده است که هارون از دستگیری دو دزد عاجز بود، این دو مدام با مأموران، جنگ و گریز داشتند، یکی از آنها با شنیدن آیه‌ا‌ی از سوره‌ زاریات از اولیای خدا شد و کنار مسجدالحرام هم جان خود را از دست داد و دیگری آیه‌ای‌ از سوره حدید تکانش داد که اغلب کتاب‌های عرفانی شیعه و اهل سنت شرح حال او را نوشته‌اند.

 

انتهای پیام /

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • استاد حسین انصاریان
  • ثروت
  • غریزه جنسی
  • شهوت حرام
  • کرامت مؤمن
  • مالکیت خدا
  • خواسته­ های نامشروع
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
    عمل مومن، خیرالعمل است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    فتوای جنجالی شیخ الازهر :جایز است با پول مسلمانان ...
    آیت الله وحید خراسانی: می توان با قرآن قدرتی پیدا ...
    بررسی طرح ورود کتب شیعی به الازهر
    نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
    برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن كريم در مسجد ...
    عرضه دايرةالمعارف «فرهنگ و تمدن اسلامی» به زبان ...
    مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
    برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
    محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
    استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^