فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 شهريور 1399 ساعت 10:31 صبح

استاد انصاریان

گره گشایی از مشکلات مردم وظیفه مسؤولان است

دارالعرفان/ استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه پست و موقعیت را امانت الهی دانست و گفت: وظیفه مسؤولان گره‌گشایی از مشکلات مردم است.
گره گشایی از مشکلات مردم وظیفه مسؤولان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم در ورزشگاه آیت الله سعیدی برگزار شد، گفت: کاروان وجود مبارک اباعبدالله الحسین(ع) پنج درس به همه جهانیان داد.

ایشان افزود: کسانی که این پنج درس را فرا گرفتند و عمل کردند طبق صریح کلام پیامبراکرم(ص) به سعادت رسیدند؛ یکی از آن درس‌ها درس معرفت و شناخت خدا، خود، قیامت، هستی و... بود.

استاد انصاریان بیان داشت: دو هزار سال پیش از میلاد مسیح در یونان معبدی وجود داشت که روی سر در این معبد سنگی را مایل به طرف زمین کار گذاشته بودند طوری که هر کسی وارد معبد می‌شد ناخودآگاه آن را می‌دید که روی این سنگ نوشته شده بود خود را بشناس؛ انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) بسیار تلاش کردند زنان و مردان خودشان را بشناسند و بدانند که مملوک، مخلوق و بنده هستند و تنها خداوند خالق، مالک و پروردگار است.

 

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه همه انسان‌ها در عالم دنیا مهمان خداوند متعال هستند، اظهار داشت: همه انسان‌ها بعد از مدت کمی زندگی در عالم دنیا به سوی خداوند متعال برمی‌گردند؛ انسان باید بداند زمانی که مرگ فرا می‌رسد حتی فرصت بستن چشم را هم از دست می‌دهد بنابراین قدر این فرصت محدود دنیا را باید دانست و از شناخت خود غافل نشد.

ایشان افزود: انسانی که خود را شناخت و دانست مملوک و مخلوق است هرگز ادعای استقلال نمی‌کند و همواره خود را بنده خداوند متعال می‌داند؛ انسان اگر خودش را بشناسد خوب می‌داند که صندلی و موقعیت امانت الهی است تا گره از کار مردم باز کند اما برعکس انسانی که مملوک و مخلوق بودن خود را نمی‌شناسد با سوء استفاده از پست و مقام گره در کار مردم می‌اندازد.

 

استاد انصاریان عنوان کرد: آدمی هرگز نباید خود را فراموش کند و همیشه باید یاد داشته باشد کیست، کجاست، به کجا می‌رود، برای چه در دنیا است و تکلیف او چیست؟ به این یادآوری معرفت می‌گویند. امام علی(ع) در ارزیابی قیمت وجودی انسان می‌فرمایند اگر کسی خواست وجود خود را قیمت گذاری کند باید بداند که قیمت وجودی انسان بهشت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید خود را به کمتر از بهشت بفروشد، گفت: کسانی که به کربلا آمدند و خاندان عصمت و طهار(ع) را به شهادت رساندند، غارت کردند و برگشتند خودشان را به یزید فروختند در حالی که قیمت انسان نزد خداوند است و هرگز نباید خود را با غیر معامله کند.

 

این مبلغ عرصه بین الملل اظهار داشت: اینکه دشمنان در شبکه‌های فضای مجازی و یا ماهواره‌ای به دختران و زنان می‌گویند حجاب خود را بردارید چون می‌خواهند زنان و دختران مؤمن خودشان را به یهودیت و مسیحیت بفروشند؛ انسان هرگز نباید خودش را با دیگران معامله کند و باید بداند که پایبندی به خدا بالاترین آزادی است.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: انسان زمانی که خود را شناخت وارد مسیر عبادت یعنی عبودیت می‌شود؛ آدمی وقتی فهمید ذلیل، فقیر، مملوک و بنده است برای جبران این کاستی اقدام به عبادت می‌‌کند تا از طریق عبادت پروردگار عزت و عظمت پیدا کند.

 

انتهای پیام /

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • روضه امام حسین(ع)
  • دهه اول
  • ماه محرم
  • استاد انصاریان؛
  • عبادت و بندگی
  • ورزشگاه آیت الله سعیدی
  • گره‌گشایی از مشکلات
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    فعالیت شبکه ماهواره‌ای کربلا
    يورش هوايي نظامیان يمن به شيعيان با حمايت ...
    تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
    طرح استقرار روحانیون در مدارس
    متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
    استاد انصاریان: عبادت پیوسته و خالصانه ...
    استاد انصاریان: نقطه "باء" بسم الله؛ نقطه ...
    استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
    پیام استاد انصاریان به مناسبت هفته کتاب و ...
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^