فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 شهريور 1399 ساعت 09:13 صبح

استاد انصاریان مطرح کرد

خدانشناسی شاخصه اصلی اختلاس‌گران

دارالعرفان/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان خدانشناس دست به اختلاس می‌زند، گفت: عالِم دین هرگز به بیت‌المال دست‌درازی نمی‌کند.
خدانشناسی شاخصه اصلی اختلاس‌گران

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم دارای چهار وجود کتبی، ذهنی، لفظی و عینی است که وجود عینی بالاترین مرتبه وجودی قرآن کریم محسوب می‌شود.

وی افزود: کسی که در همه شؤون زندگی به آیات الهی عمل می‌کند انسان قرآنی و بیانگر وجود عینی قرآن کریم است؛ کاروان امام حسین(ع) هر چهار وجود قرآن کریم را در خود داشتند و در وجود عینی قرآن کریم اکمل و اتمّ امت محسوب می‌شدند.

استاد انصاریان با طرح این پرسش که جناب حرّ تنها ساعتی قبل از واقعه عاشورا به این کاروان پیوست پس چگونه می‌شود ایشان نیز مصداق اتمّ و اکمل وجود عینی قرآن کریم باشد؟ پاسخ داد: در عالم معنا، تحوّل؛ زمان را درهم می‌پیچد ازاین‌رو جناب حرّ نیز مصداق اتمّ و اکمل وجود عینی قرآن کریم محسوب می‌شود زیرا جناب حرّ خودش را از غلّ و زنجیرها و دل‌بستگی‌های دنیا آزاد و در زمره اولیاء الله و اصفیاء الله قرار گرفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه بابیان اینکه انسان هنگام تولد جهل محض است، عنوان کرد: دلیل اصلی شقاوت و دوزخی شدن انسان جهل است، خداوند کریم برای همه انسان‌ها نیروی فهم، شنیدن و دیدن قرار داده تا به‌وسیله آن عالِم، دانا و بامعرفت شوند و شکر این نیروها یادگیری و کسب آگاهی است.

ایشان با تأکید بر اینکه کسب علم و معرفت واجب الهی است، اظهار داشت: اگر کسی در عصر غیبت برای کسب آگاهی به محضر عالِم ربانی واجد شرایط برود از جهل نجات می‌یابد در غیر این صورت در نادانی و جهل باقی خواهد ماند.

استاد انصاریان ادامه داد: آن عالِم دلسوز و راهنمایی که خود را وقف کرده تا با دلسوزی و خیرخواهی علوم الهی را به مردم یاد دهد عاقلانه نیست این عالِم را حذف کرد و به او ناسزا گفت چنین عالِمی که دست در اموال بیت‌المال ندارد؛ با این حذف انسان به توحید، معاد، امامت و نبوت نمی‌رسد.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر اینکه در عصر غیبت رجوع به عالِم دینی واجب است، ابراز کرد: امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند: در عصر غیبت به‌واسطه عالمان دینی، دین را بفهمید؛ خداوند متعال همه مسیرهای رسیدن به خیر و سعادت را در این دین قرار داده است.

ایشان با تبیین چرایی دشمنی غرب با دین گفت: همه دشمنی غرب با دین به خاطر آن است که می‌داند در سایه دین سلمان‌ها و انسان‌های با استقامت تربیت می‌شوند برای همین تلاش می‌کند چراغ دین را خاموش کند.

استاد انصاریان ادامه داد: در طول چهل سال انقلاب این دین‌داران بودند که به مقابله با دشمنان پرداختند شهید دادند، مساجد، حسینیه‌ها، دارالایتام و حوزه‌های علمیه را برپا کردند یکی از این کارها را غرب‌زدگان و مخالفان انجام ندادند، کشور به خاطر این دین‌داران روی پای خود ایستاده است در غیر این صورت با این فشارهایی که دشمنان وارد می‌آورند تا الآن کشور ازهم‌پاشیده شده بود.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه دین‌شناسی و معرفت کلید روشن‌بینی است، خاطرنشان کرد: دین‌شناسی عبادت است و باعث می‌شود انسان به جایگاه بلند ملکوتی دست یابد، اگر کسی دین را نفهمد خدا به عمل او خشنود نمی‌شود؛ انسان خدانشناس دست به اختلاس، دزدی و غارت می‌زند.

 

انتهای پیام /

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • توبه
  • خداشناسی
  • کسب معرفت
  • محرم1442ق
  • اصلاح شیوه زندگی
  • دین‌شناسی
  • دین‌داران واقعی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    تخریب یک مسجد در اثر حمله نیروهای ناتو
    باز گشايي كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) به روي ...
    به مناسبت دهه فجر؛ مستند یاران انقلاب از رادیو ...
    برای اعلام همبستگی با مسلمانان؛ اهالی نیوجرسی ...
    برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
    گزارش تصویری / مراسم شب سوم محرم با سخنرانی استاد ...
    عکس خبری/ حضور گسترده زائرین حرم امامین ...
    گزارش تصویری/ پنجره فولاد صحن گوهرشاد حرم مطهر ...
    کتاب آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع) از آثار ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^