فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

پيدايش بابي

 پيدايش بابي

نقش استعمار در پيدايش بابي گري و بهائي گري و تقويت آن دو

يکي از سياستهايي که دشمنان اديان الهي همواره آن را دنبال مي کردند، تحريف مذهب حق و اختراع مذهب جديد به جاي آن بود. «مذهب تراشي» از دير زمان رايج بود و هميشه در کنار دعوت حق پيامبران عليهم السلام، عده اي داعيه ي مذهب و مسلک جديد داشتند تا دکه اي باز کرده، به منافع اقتصادي، اجتماعي، سياسي و... دست يابند. 

 

در عصر حاضر، «مذهب تراشي» شکل جديدي به خود گرفته و همراه با پيشرفت دانش بشري، بعضي از مسلکها و مکاتب نو به وجود آمده، چهره ي علمي و سياسي به خود گرفته و با «ايسم» ها ظهور نمودند. مسلمانان از زمانهاي گذشته تا امروز شاهد پيدايش انحراف فکري و عملي در جريان خلافت، حکميت و خوارج و به وجود آمدن فرق مختلف مذهبي در قرن دوم و سوم بوده اند

 

استعمار جديد در قرن اخير براي زدودن اصالت مذهب و به انزوا کشيدن «دين»، يا مسلکهاي گوناگون را به وجود آورد، يا از آنها حمايت کرد که از جمله ي آن «بهائيت» در ايران، «قاديان گري» در هندوستان و پاکستان و «وهابيت» در حجاز است. 

مهم ترين هدف استعمار از حمايت و ترويج اين مسلکهاي ساختگي، ايجاد تشتت در ميان مسلمان و از هم پاشيدن اساس و بنيان دين است. 

سفارتخانه هاي خارجي و وابستگان خارجي و داخلي در قلمرو و حکومت ايران، عثماني و فلسطين، دست اندرکار حفظ منافع و دولتهاي متبوع و رقابت با يکديگر بر سر قدرت و نفوذ، در پي بهره گيري از هر واقعه و حادثه اي از هيچ گونه امکاناتي دريغ نداشته اند. 

 

پس از دعاوي شيخ احمد احسائي، چشم و گوش سياست بازان خارجي به تداوم شيخيه، به عنوان نقطه اي که مي تواند تهديدي جدي براي تشيع و روحانيت به شمار آيد بازگرديد.به نحوي که پس از مرگ سيد کاظم رشتي و ظهور مدعيان جديد، دست اندازي آنان به پرورش و تقويت و تحريک، مورد تأييد دولتهاي متبوع قرار گرفت و تا آنجا پيش رفتند که سير حرکت را هدايت و با مداخله ي علني به حفظ حرکت و زعماي آن سعي وافر نشان دادند. 

در مقابل، رهبران «بابي و بهائي» سرسپردگي خود را به سفارتخانه هاي خارجي دو چندان ساختند تا از اين طريق و در تحت حمايت سياستهاي بيگانه، مجري طرحها و توطئه هايي شوند که از يک سو، رونق کسب و کارشان و از سوي ديگر، جلب رضايت بازيگران و سياستگذاران خارجي را فراهم سازند. 

 

بي شک در چنين حرکتي، طرفين به حفظ اسرار پشت پرده و استتار هر گونه روابط دوستانه بنا به شيوه ي اهل سياست، سعي بليغ مبذول کردند. از اين رو، «هاديان»، «واسطه ها» و «مجريان» زبان از گشودن هر سخني بسته و قلم از نگارش هر موضوعي که دلالت بر چنين سازشي کند، تکان نخورده و چيزي نوشته نشده و گزارشهاي محرمانه معدوم يا از دسترس اغيار به دور مانده است. 

اما از آن جايي که حقايق به هر حال در طول زمان و با تغيير مقتضيات سياسي کم و بيش آشکار خواهد شد زباني به سخن گشوده گرديد و قلم به نگارش تکان خورد و گزارشهايي علي رغم همه کوششها به دست اغيار افتاد که از لابه لاي آن پي به حمايت سياستهاي خارجي و جلب رضايت بابيان و بهاييان از بازيگران سياستهاي بيگانه در اسلام و ايران بردند. 


منبع
http://antibahayi.vcp.ir/

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

روسیه و بهاییت
مدارکی از ارتباط بهائیت با اسرائیل در زمان شوقی ...
مذهبی استعماری برای مقابله با اسلام
نقش روسيه و انگليس در پيدايش بابيت و بهائيت
بهاء الله و حلال دانستن زنان برای میرزا یحیی نوری
حمايت صهيونيسم از بهائيان
الگوگیری از حروفیه(1)
ریشه اندیشه‎های بابیت و بهائیت در انحرافات ...
پيدايش بابي
الگوگيري از تصوف

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^