فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اشتباه سترگ سوگماد

اشتباه سترگ سوگماد

اکنکار درباره داروین گرایس دچار نوعی بایکوت خبری شده است، علت آن را توضیح می دهید؟

بر اساس سیستم طراحی شده توسط توئیچل برای گزیش اساتید اکنکار باید استاد در قید حیات در 22 اکتبر سال معهود عصای قدرت اک را به شخصیتی که سوگماد معرفی می‌کند، تحویل دهد. در سال 1970 بنا به گفته‌های پیشینی توئیچل او باید عصای قدرت اک را تحویل می داد اما به ناگاه در کنگره اک ادعا کرد استاد بعدی در آزمون‌های سوگماد خدای اعلی علیین شکست خورده و تا تربیت استاد سوم که هنوز کودک است عصای قدرت اک را لااقل تا 5 یا 10 سال برعهده خواهد داشت. 

 

در سال 1971 بود که خبری تمامی اکیست‌ها را دچار حیرت کرد. پیامبر پیش‌گوی‌شان بدون هیچ خبری از سوی خدا درگذشته بود. او حتی جانشین خود را نیز انتخاب نکرده بود. این به عنوان خبری بود که بسیاری از باورهای اکیست‌ها را مورد خدشه قرار داد.

پس از این واقعه در یک جلسه تقریبا خانوادگی به ناگاه شخصیتی با نام داروین گراس به استادی انتخاب شد. او که برخلاف ضوابط اکنکار در طی دو سال عضویت‌اش تمامی وصل‌ها را دریافت کرده بود بار دیگر موجب تخطی از ضوابط گزینش استاد می‌شد. گیل توئیچل که همسر پال بود مدعی شد در عالم رؤیا پال به انتخاب داروین رأی داده است. پس از این گزینش گراس با گیل ازدواج کرد.

 

طولی نکشید که کشمکش‌ها میان اکیست‌های با سابقه و پیامبر جدید افزایش یافت. این کشمکش‌ها تا آنجا پیش رفت که باعث عزل گراس از پیامبری گردید. با عزل او هارولد کلمپ بر مسند نشست و همچنان بر این مسند تکیه زده است. کلمپ بر این باور بود که اشتباهات گراس فاحش بود و باید از نظام وایراگی اساتید اکنکار اخراج شود. پس از اخراج نیز او متهم به سوء استفاده و سرقت ادبی شد و از صحنه اساتید اکنکار محو گردید.

با توجه به تناقضاتی که در انتخاب گراس و برکنار شدنش و اتهامات او وجود دارد و اکیست‌ها را دچار دلسردی می‌کند اکنکار او را با بایکوت خبری روبرو ساخت.

اکیست‌ها از خود می پرسند چرا نظام گزینش معهود عملیاتی نشد؟ آیا سوگماد خدای اعلی علیین از زمان مرگ توئیچل بی خبر بودند؟ مگر بنا نبود توئیچل پیش‌گوی بزرگ باشد پس چرا مرگ خودش را پیشگویی نکرد؟ مگر او نگفته بود تا 5 سال دیگر ماهانتاست پس چرا از دنیا رفت؟ مگر او نگفته بود استاد بعدی کودک است پس چرا در عالم خواب به گیل گفته بود گراس که مرد مسنی است باید ماهانتا شود؟ مگر در اکنکار استاد دارای نوعی عصمت و برگزیدگی نیست پس چرا گراس و توئیچل این همه اشتباه را مرتکب شده بودند.

------------------------------------------------

نوشته شده توسط عبدالحسین مشکانی

منبع:
http://nozohor.porsemani.ir

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

تاریخچه اکنکار و زندگی پال توئیچل
تاریخچه اکنکار - 2
اساتید، پیامبران اکنکار
عرفان آمریکایی - سو
کنترل ذهن و بررسی خاستگاه فرقه های جدید
اشتباه سترگ سوگماد
عرفان سرخ پوستي
تاریخچه اکنکار- 1
اخلاق در مکتب اکنکار
ادیان از منظر اکیست‌ها  

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^