فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 11 تير 1399 ساعت 12:21 صبح

استاد انصاریان؛

تأمین سعادت انسان بستگی به ارتباط اعتقادی و عملی با امام معصوم دارد

تأمین سعادت انسان بستگی به ارتباط اعتقادی و عملی با امام معصوم دارد

دارالعرفان/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: تأمین سعادت انسان بستگی به ارتباط اعتقادی و عملی با امام معصوم دارد و بدون داشتن این ارتباط معنوی انسان نمی‌تواند به برکات زیارت برسد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان طی سخنانی در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: بر اساس روایت معتبر، نقل شده است که برای خداوند حرمی است در کعبه، برای رسول خدا(ص) حرمی است در مدینه و برای ۱۴ معصوم حرمی است در شهر قم که بخش سوم روایت بسیار مهم است چراکه حرم حضرت معصومه(س) به عنوان حرم ۱۴ معصوم معرفی شده است.

 

ایشان افزود: حرم بانوی کرامت از زمان دفن شدن حضرت تاکنون و تا لحظه برپا شدن قیامت به عنوان حرم و پایگاه ۱۴ معصوم است و برای تشیع و قلوب مردم همانند خورشید برکات خواهد داشت و برکات وجود حضرت معصومه(س)، همان کار خورشید را در عالم معنا انجام می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: از امام رضا(ع) در مورد حضرت معصومه(س) سؤال می‌کنند که امام در جواب می‌فرمایند: «هر فردی ایشان را زیارت نمایند بهشت بر او واجب خواهد شد». البته به شرط «ایمان»، چراکه بر اساس آیات قرآن کریم عمل صالح در کنار ایمان ذکرشده است و افرادی حق ورود بر بهشت دارند که دارای تقوا و معاد باور باشند.

 

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: زیارت بانوی کرامت آنقدر ارزش دارد که برای زیارتش اجر و پاداشی همچون بهشت قرار داده شده است و این نشان دهنده جایگاه ویژه بانوی کرامت نزد خداوند و اهل‌بیت(ع) است.

استاد انصاریان یادآور شد: در روایتی دیگر امام جواد(ع) می‌فرماید: «هر فردی که عمه‌ام را در قم زیارت نماید بهشت بر او واجب است» و در این روایت اصل زیارت و حرکت از منزل و طی طریق موضوعیت دارد و این زیارت آنقدر ارزش دارد که انسان‌ها از هزاران کیلومتر فاصله به خود زحمت دهند و به زیارت حضرت معصومه(س)، در شهر مقدس قم مشرف شوند.

ایشان افزود: بر اساس روایت دیگری به نقل از امام رضا(ع)، هر فردی حضرت را با شناختِ حقِ حضرت، زیارت نماید بهشت بر او واجب می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: ما باید باور داشته باشیم حضرت از ایمان و اخلاق کامل و از دریای علم بهره‌مند و دارای دیانت کامل بوده و یک بانوی عادی و معمولی نیست.

استاد انصاریان اضافه کرد: خداوند آتش جهنم را بر زائر امام رضا(ع) حرام نموده است چراکه زائر امام هشتم بر اساس روایت مصون از آتش جهنم است مشروط بر اینکه عارف به حق امام باشد.

وی خاطرنشان کرد: سخن گفتن از حضرت معصومه(س) در زمان کوتاه ممکن نیست اما می‌شود از متن زیارت حضرت نکات و سخنانی به زبان جاری ساخت تا مقام و منزلت حضرت مشخص شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در متن زیارت، خطاب به حضرت آمده است که سلام بر تو ای دختر رسول خدا(ص) و سلام بر تو ای دختر امیرالمؤمنین(ع)، سلام بر تو ای دختر حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س)، سلام بر تو ای دختر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و… که تمامی این خطابات نشان دهنده عظمت بانوی کرامت است.

 

استاد انصاریان یادآور شد: درک عظمت زیارت این است که قبل از زیارتِ بانوی کرامت باید ۳۴ مرتبه ذکر «الله اکبر» و ۳۳ مرتبه ذکر «الحمدلله» و ۳۳ مرتبه ذکر شریف «سبحان الله» بر زبان جاری شود.

ایشان افزود: حضرت معصومه(س)، دختر ولی خدا، خواهر ولی خدا و عمه ولی خداست که نشان دهنده حقائق باطنی حضرت است و باید از خداوند جایگاه و منزلت اولیاء را طلب نماییم تا به شناخت حضرات دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام /

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • استاد حسین انصاریان
  • توبه
  • قم
  • حرم حضرت معصومه(س)
  • دهه کرامت
  • بانوی کرامت
  • ایمان و تقوا
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
    عمل مومن، خیرالعمل است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    فتوای جنجالی شیخ الازهر :جایز است با پول مسلمانان ...
    آیت الله وحید خراسانی: می توان با قرآن قدرتی پیدا ...
    بررسی طرح ورود کتب شیعی به الازهر
    نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
    برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن كريم در مسجد ...
    عرضه دايرةالمعارف «فرهنگ و تمدن اسلامی» به زبان ...
    مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
    برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
    محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
    استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^